آلمان، بلژیک و ایتالیا بزرگترین شرکای تجاری ایران در اتحادیه اروپا شدند

به گزارش تیم علمی، خبرنگاران: یورو استات با معرفی آلمان به عنوان بزرگترین شریک تجاری ایران در نیمه نخست 2013 اظهار داشت مبادلات تجاری بلژیک با ایران در این مدت 3 برابر شده و این کشور دومین شریک تجاری اروپایی ایران شده است.

آلمان، بلژیک و ایتالیا بزرگترین شرکای تجاری ایران در اتحادیه اروپا شدند

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی اداره اطلاعات مالی کمیسیون اروپا(یورو استات) نشان می دهد آلمان بزرگترین شریک تجاری ایران در اتحادیه اروپا طی نیمه نخست امسال میلادی بوده است.

مبادلات تجاری ایران و آلمان در نیمه نخست 2013 بالغ بر یک میلیارد و 56 میلیون یورو گزارش شده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 23 درصد کاهش یافته است. مبادلات تجاری ایران و آلمان در نیمه نخست 2012 یعنی پیش از اجرای تحریم نفتی علیه ایران یک میلیارد و 375 میلیون یورو گزارش شده بود.

به گزارش خبرنگاران، بلژیک که در سال های گذشته صندلی مهمی در میان شرکای تجاری ایران در اروپا نداشته است در نیمه نخست امسال به عنوان دومین شریک تجاری ایران در درون اتحادیه اروپا شناخته شده است.

مبادلات تجاری بلژیک با ایران در نیمه نخست امسال میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل 3 برابر شده و به 831 میلیون یورو رسیده است. مبادلات بلژیک با ایران در نیمه نخست سال گذشته میلادی 253 میلیون یورو اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش ایتالیا نیز سومین شریک تجاری ایران در درون اتحادیه اروپا طی نیمه نخست 2013 شناخته شده است. مبادلات ایران با این کشور در نیمه نخست امسال 79 درصد کاهش یافته و از 2 میلیارد و 864 میلیون یورو در نیمه نخست 2012 به 581 میلیون یورو در نیمه نخست امسال رسیده است.

کشورهای فرانسه، اسپانیا، هلند، لیتوانی، اتریش، رومانی و انگلیس به ترتیب رتبه های چهارم تا دهم را از این نظر به خود اختصاص داده اند. مبادلات ایران با این کشورها به این توضیح اعلام شده است: فرانسه 256 میلیون یورو، اسپانیا 226 میلیون یورو، هلند 166 میلیون یورو، لیتوانی 138 میلیون یورو، اتریش 106 میلیون یورو، رومانی 80 میلیون یورو و انگلیس 60 میلیون یورو.

منبع: تسنیم
انتشار: 10 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 289

به "آلمان، بلژیک و ایتالیا بزرگترین شرکای تجاری ایران در اتحادیه اروپا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان، بلژیک و ایتالیا بزرگترین شرکای تجاری ایران در اتحادیه اروپا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید