آمار واقعی مخاطبان جشنواره موسیقی فجر

به گزارش تیم علمی، مسئولان سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، برای نخستین روز از جشنواره، آماری واقعی از تعداد مخاطبانشان ارائه کردند.

آمار واقعی مخاطبان جشنواره موسیقی فجر

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، اوایل امسال - 1399 بود که با شیوع ویروس کرونا چند کنسرت آنلاین با حمایت شهرداری تهران برگزار شد و از طریق برخی از پلتفورم ها، پخش شد. در آن زمان آمار خیره کننده و باورنکردنی از میزانِ مخاطبان آن کنسرت ها اعلام شد.

برگزار کنندگان آن کنسرت ها در آمارهایشان ادعا می کردند که برخی از کنسرت ها چند میلیون مخاطب داشته اند. آماری که بسیاری از کارشناسان آنها را غیرواقعی دانستند. کارشناسان معتقد بودند که پلتفورها و بسترهای پخشی که در ایران هستند، هرگز ظرفیتِ پذیرش این حجم از مخاطب را در یک زمانِ تعیین ندارند.

اکنون حدود یک سال از شیوع ویروس کرونا در ایران گذشته است و کار به جایی رسیده که جشنواره موسیقی فجر هم به صورت مجازی برگزار می شود. مسئولان سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر اما برای آمار مخاطبانشان در نخستین روزِ جشنواره، اعداد نجومی ارائه نکردند.

بر اساس آمار سایت های پخش اجراهای جشنواره، در نخستین روز جشنواره موسیقی فجر 3 هزار و 598 نفر اجراها را تماشا کردند.

اجرای گروه ایستم 736 نفر، سوییت برای قیچک و قانون و کویینتت زهی رسپینا 794 نفر، دوئت ویلا مادلنا از کشور اتریش 644 نفر، کوارتت زهی نماد 905 نفر و گروه ژاو 519 تماشاگر داشتند.

این آمار و اعداد با توجه به محتوای موسیقیِ هر کدام از گروه ها به واقعیت بسیار نزدیک است. حال باید دید در روزهای آینده به تعداد مخاطبان جشنواره اضافه می شود یا اینکه هر اجرا به همین تعداد مخاطب محدود می شود.

اجراهای سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر تا چهارم اسفندماه به صورت مجازی پخش می شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1545

به "آمار واقعی مخاطبان جشنواره موسیقی فجر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار واقعی مخاطبان جشنواره موسیقی فجر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید