آموزش گسترده و مرحله ای دانش آموز-خبرنگار پانا در سراسر کشور

به گزارش تیم علمی، تهران (پانا) - قائم مقام رئیس سازمان دانش آموزی در نشست وزیر آموزش و پرورش با اعضای هیات رئیسه مجلس دانش آموزی، از آموزش و تربیت خبرنگاران پانا در چهار مرحله کشوری استانی، شهرستانی و مدارس اطلاع داد.

آموزش گسترده و مرحله ای دانش آموز-خبرنگار پانا در سراسر کشور

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، صبح امروز اسماعیل بحری زاده در نشست وزیر آموزش و پرورش با اعضای هیات رئیسه مجلس دانش آموزی که به صورت ویدئو کنفرانس و در بستر شاد، برگزار گردید، اظهار کرد: همه برنامه ها و فعالیت های سازمان دانش آموزی بر اساس اهداف دوره های تحصیلی سند تحول بنیادین انجام می گردد.

وی با اشاره به اجرایی کردن بسته تحولی هر دانش آموز یک مهارت اجتماعیاضافه نمود: در حوزه توسعه ضریب نفوذ فعالیت تشکیلات دانش آموزی پیشتازان، دو میلیون و 700 هزار دانش آموز و 101 هزار مربی در 53 هزار مدرسه در سامانه مربوطه جذب و سازماندهی شده اند.

بحری زاده توضیح داد: هیچکدام از فعالیت های بسته تحولی سازمان در زیست بوم جدید تعطیل نشده و حدود50 فعالیت جریان ساز فرهنگی اجتماعی در بستر فضای مجازی و شبکه شاد ویژه دانش آموزان و مربیان طراحی و ارائه شده است.

وی ادامه داد: جشن عاطفه ها، جشن احسان و نیکوکاری، جشن تولد زمین(روز درختکاری)، یاوران انقلاب، پویش بوسه بر بهشت(تکریم والدین) و ... از جمله پویش هایی است که در این سازمان صورت گرفته است.

قائم مقام رئیس سازمان دانش آموزی گفت: باز مهندسی اصول و فرآیندهای اجرایی و نمادها، علائم و نشان های تشکیلات پیشتازان و بازنگری در دستورالعمل تشکیل مجامع اعضا و مربیان از جمله اقدامات دیگر صورت گرفته در این سازمان است.

وی اضافه نمود؛ در فاز اول بسته تحولی260 مدرس کشوری خبرنگاری و در فاز دوم520 دانش آموز خبرنگار در مراکز استان ها آموزش ها را فرا گرفته اند. در فاز سوم نیز 4 هزار و 230 دانش آموز خبرنگار از نیمه دوم اسفندماه در حال فراگرفتن آموزش خبرنگاری هستند و در مرحله بعد نیز به آموزش خبرنگاران مدارس خواهیم پرداخت.

بحری زاده اظهار کرد: در راستای اجرایی کردن بسته تحولی، آمار اعضای مجلس دانش آموزی را از یک مجلس در سطح ملی با 150 نفر نماینده به یک هزار و 111 مجلس دانش آموزی افزایش داده ایم که قریب به 28 هزار نماینده دانش آموزان در آن ها فعال هستند.

وی گفت: از مجموع 145 فعالیت تعریف شده در بسته تحولی 56 فعالیت (معادل 39درصد) به مجلس دانش آموزی اختصاص دارد و تا به امروز از 48 هفته پیش بینی شده برای اجرای بسته تحولی، 30 هفته سپری شده است و با اجرای 93 فعالیت بیش از 66 درصد از فعالیت های بسته تحولی هر دانش آموز یک مهارت اجتماعی محقق شده است.

قائم مقام رئیس سازمان دانش آموزی اضافه نمود: اجرای بسته تحولی از 15 شهریور ماه 99 شروع شده و اجرای آن تا انتها سال تحصیلی جاری ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1669

به "آموزش گسترده و مرحله ای دانش آموز-خبرنگار پانا در سراسر کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش گسترده و مرحله ای دانش آموز-خبرنگار پانا در سراسر کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید