آیا اختلاف زبان ترامپ در برخورد با کانادا و کره شمالی دردسرساز می گردد؟

به گزارش تیم علمی، رائد صالحة در القدس العربی چاپ لندن نوشت: رئیس جمهور آمریکا در حالی که کوشش می نماید مذاکرات با کره شمالی را پیروز و خوش بینانه تفسیر کند، مدعی است که کره شمالی دیگر تهدید اتمی برای دنیا نیست. با این حال، تحلیلگران هشدار می دهند که ترامپ در آینده با چالش هایی روبه رو گردد که از پیونگ یانگ نشأت می گیرد.

آیا اختلاف زبان ترامپ در برخورد با کانادا و کره شمالی دردسرساز می گردد؟

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

به گزارش انتخاب، این رسانه عرب زبان ادامه داد: دو حزب جمهوری خواه و دموکرات در آمریکا دستاوردهای ترامپ در مذاکره با کره را کوتاه مدت می دانند و بر این عقیده اند که پیونگ یانگ قابل اعتماد نیست، از این رو، نسبت به آمادگی ترامپ برای دادن امتیازاتی به کره شمالی ناخشنودند.

به عقیده اعضای این دو حزب در ایالات متحده، ترامپ با مشکل بزرگی در خصوص کره شمالی روبرو است؛ در صورتی که صلح در شبه جزیره کره محقق گردد، توافق به نفع آمریکا خواهد بود، اما اگر کیم در خلع سلاح اتمی شکست بخورد، ترامپ مجبور می گردد توضیحات بیشتری در خصوص توافق با کره بدهد.

نمی توان با قطعیت و یقین در خصوص نزدیکی ترامپ به کره شمالی در طولانی مدت نظر داد، اما اغلب تحلیلگران سیاست خارجی، در خصوص اختلافات بین زبان ترامپ در برخورد با نخست وزیر کانادا، جاستین ترودو، و کیم اظهار نگرانی می نمایند؛ چرا که رئیس جمهور آمریکا پس از نشست با گروه 7 کمی پیش از حضور در سنگاپور، جاستین را ضعیف خواند، در حالی که برخوردی گرم با کیم داشت.

بعضی جمهوری خواستار نگران این مساله هستند که ترامپ برای تحقق یک پیروزی برای خود در سیاست خارجی آمریکا، تمایل زیادی دارد و به همین دلیل ممکن است وارد مرحله ای گردد که خواسته های مختلف کره وجود دارد. جمیل جعفر، از مشاوران جرج بوش می گوید نمی توان به کره شمالی اجازه داد به بازی فوتبال خود با ایالات متحده ادامه دهد تا انجا که امریکا مجبور به متوقف نمودن مانورهای نظامی خود با کره جنوبی گردد تا در مقابل، کره شمالی با تعلیق فعالیتهای اتمی خود موافقت نماید.

منبع: انتخاب
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 502

به "آیا اختلاف زبان ترامپ در برخورد با کانادا و کره شمالی دردسرساز می گردد؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "آیا اختلاف زبان ترامپ در برخورد با کانادا و کره شمالی دردسرساز می گردد؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا اختلاف زبان ترامپ در برخورد با کانادا و کره شمالی دردسرساز می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید