درخواست ترامپ از جانسون و فاراژ برای اتحاد در انتخابات انگلیس

به گزارش تیم علمی، رئیس جمهور آمریکا با دخالت دوباره در انتخابات انگلیس از رهبر حزب محافظه کار و حزب برگزیت خواست با یکدیگر متحد شوند.

درخواست ترامپ از جانسون و فاراژ برای اتحاد در انتخابات انگلیس

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ادامه اظهارات خارج از عرف دیپلماتیک خود درباره مسائل انتخاباتی در کشور های دیگر، بار دیگر درباره تحولات انتخاباتی انگلیس اظهار نظر کرد و از بوریس جانسون رهبر حزب محافظه کار و نایجل فاراژ رهبر حزب برگزیت خواست با یکدیگر متحد شوند تا با تکمیل روند خروج لندن از اتحادیه اروپا باعث توسعه روابط تجاری میان دو کشور در دوران پس از برگزیت شوند.

به گزارش رویترز، ترامپ گفت: هم جانسون و هم فاراژ دوست من هستند، اما در حال حاضر جانسون فرد مناسبتری (برای نخست وزیری) است.

این درحالیست که فاراز روز یک شنبه گفته بود که برای انتخابات مجلسی زودهنگام که قرار است 12 سامبر برگزار گردد نامزد نخواهد شد و تمرکزش را علیه توافق دولت انگلیس با اتحادیه اروپا ادامه خواهد داد.

انتخابات زودهنگام انگلیس پس از آن اعلام شد که توافق جانسون با بروکسل نیز در مجلس انگلیس رای نیاورد و نخست وزیر این کشور مجبور به اعلام انتخابات زودهنگام شد.

پیش از این نیز توافق دولت ترزا می با بروکسل سه بار در مجلس انگلیس رد شد که در نهایت استعفای وی را به دنبال داشت.

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به این سوال که از چه کسی در انگلیس حمایت میکند اضافه کرد: هر دوی آن ها را دوست دارم. اما الان فکر می کنم که جانسون فرد بهتری باشد. اما چیزی که من ترجیح می دهم این است که جانسون و فاراژ متحد شوند و فکر می کنم این امکانپذیر است.

دونالد ترامپ پیش از این نیز از احتمال به قدرت رسیدن جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس در انتخابات سراسری این کشور ابراز نگرانی نموده بود.

ترامپ تاکید نموده که کوربین گزینه بسیار بدی برای انگلیس است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 526

به "درخواست ترامپ از جانسون و فاراژ برای اتحاد در انتخابات انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست ترامپ از جانسون و فاراژ برای اتحاد در انتخابات انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید