اختصاص 1، 5میلیارد ریال اعتبار برای مطالعه موزه باستان شناسی شهر ایلام

به گزارش تیم علمی، مدیرکل میراث فرهنگی استان ایلام از اختصاص یک میلیارد و 500میلیون ریال برای مطالعه موزه باستان شناسی شهر ایلام خبر داد.

اختصاص 1، 5میلیارد ریال اعتبار برای مطالعه موزه باستان شناسی شهر ایلام

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ایلام، عبدالمالک شنبه زاده گفت: یک میلیارد و 500میلیون ریال از محل اعتبارات ملی برای مطالعه و طراحی موزه باستان شناسی شهر ایلام اختصاص یافت.

او اضافه کرد: مطالعه موزه باستان شناسی شامل چند مرحله ازجمله تکمیل فرم درخواست موزه، انجام مطالعات و تهیه طرح توجیهی موزه مطابق با شرح خدمات، انجام مطالعات و تهیه طرح محتوا و سناریو موزه بر اساس شرح خدمات، انجام مطالعات و تهیه طرح معماری و معماری داخلی موزه بر اساس شرح خدمات تدوین شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام شرح داد: بر اثر کاوش های علمی، تجاری و یافته های اتفاقی، تعداد 5هزار قلم شیء در سالیان متمادی به مخزن اداره کل میراث فرهنگی استان ایلام سپرده شده است.

او اضافه کرد: به سبب غنای ذخایر باستانی و تاریخی و کاوش های علمی و نجات بخشی، اشیای بسیاری وارد مخزن می شود از حفاری غیرمجاز و قاچاقچیان نیز اشیایی به دست می آید که همین مسائل ایجاد موزه باستان شناسی را ضروری می سازد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1011

به "اختصاص 1، 5میلیارد ریال اعتبار برای مطالعه موزه باستان شناسی شهر ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 1، 5میلیارد ریال اعتبار برای مطالعه موزه باستان شناسی شهر ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید