استریل تجهیزات اتاق عمل با دستگاه ایران ساخت انجام می گردد

به گزارش تیم علمی، یک شرکت دانش بنیان داخلی توانسته دستگاه استریل تجهیزات اتاق عمل را طراحی و فراوری کند.

استریل تجهیزات اتاق عمل با دستگاه ایران ساخت انجام می گردد

با همراهی تور عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با توجه به اهمیت خدمات جراحی در بیمارستان ها، اتاق عمل جراحی به عنوان مهم ترین بخش و یا به عبارتی قلب بیمارستان شناخته می گردد. در واقع این بخش، ارائه دهنده خدمات به بیمارانی است که بنا به تشخیص پزشک احتیاجمند عملیات عمل جراحی هستند.

همه ابزار و وسایلی که در فرایند عمل جراحی و مراقبت از بیمار در بخش عمل جراحی استفاده شده اند و به استریل شدن احتیاج دارند، به مرکز استریل بیمارستان تحویل داده شده و پس از شست وشو، ضدعفونی و استریل شدن در بسته های مخصوص به بخش بازگردانده می شوند.

اکنون با کوشش متخصصان کشورمان در یک شرکت دانش بنیان، دستگا های استریلیزاسیونی ساخته شده اند که تجهیزات پزشکی را بدون احتیاج به خارج کردن از اتاق عمل و در داخل اتاق استریل می نمایند.

محمد گلستانی مدیرعامل شرکت دانش بنیان عصر صنعت آتبین درباره خصوصیات دستگاه اتوکلاو فوق سریع ساخته شده در این شرکت می گوید: اتوکلاو فوق سریع کلاس B. با نام تجاری TC، تنها اتوکلاو فوق سریع دو جداره کلاس B. دقیقه 8 با خشک کن c134 (است که کاملاً هوشمند و در هر ثانیه کلیه پارامتر ها را چک می نماید که این امر سبب کنترل دقیق تمام مراحل استریل می گردد.

وی ادامه داد: این دستگاه دارای 6 برنامه پیش فرض و قابل افزایش تا 10 برنامه است و حذف زمان پیش گرم با توجه به استفاده از فناوری دبل چمبر در ساخت این دستگاه از ویژگی های این تجهیز است.

به گفته مدیرعامل این شرکت، اتوکلاو فوق سریع دارای سیکل های 134-121- پریون، سیکل فوق سریع super Flash، زمان کامل استریل به همراه پری وکیوم و خشک کن ابزار بدون پوشش از دیگر خصوصات این دستگاه است.

گلستانی بیان نمود: قابلیت ارتقا برنامه و بروز رسانی براساس استاندارد های جدید، قابلیت تعریف سیکل اختصاصی جهت برآورده کردن احتیاج مرکز درمانی، دارای دو سوپاپ اطمینان جهت تخلیه فشار، مجهز به سنسور مشخص میزان آب در مخزن ها و دارای 3 نوع محافظ کنترل قفل درب به صورت مکانیکی، مغناطیسی و الکتریکی جهت بالا بردن ایمنی از دیگر امکانات و امتیاز این اتوکلاو فوق سریع است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، به قیمت این محصول و نمونه مشابه خارجی آن اشاره نمود و گفت: قیمت محصول خارجی 4 برابر گران تر از محصول فراوریی این شرکت و زمان استریلیزاسیون آن نیز طولانی تر از محصول ایرانی است.

وی اضافه کرد: برای 14 نفر به صورت مستقیم و 60 نفر به صورت غیرمستقیم در این شرکت اشتغال زایی شده است و محصولات این شرکت به کشور های عراق، ارمنستان و جمهوری آذربایجان صادر شده است که در مجموع 200 هزار دلار ارز عائد کشور نموده است.

این فعال فناور به دیگر محصولات فراوریی این شرکت اشاره نمود و گفت: اتوکلاو بیمارستانی HTC300، اتوکلاو سریع لابوس و اکسیژن ساز از دیگر محصولاتی هستند که در این شرکت فراوری می گردد.

به گفته مدیرعامل این شرکت، 2 کشور آلمان و ایتالیا از فراورینمایندگان اصلی این قبیل تجهیزات هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 709

به "استریل تجهیزات اتاق عمل با دستگاه ایران ساخت انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استریل تجهیزات اتاق عمل با دستگاه ایران ساخت انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید