افتتاح دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی کرمان

به گزارش تیم علمی، خبرنگاران/کرمان دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان کرمان با رویکرد پایدارسازی مشاغل خانگی با اتصال به بازار به همت جهاددانشگاهی استان کرمان و با حمایت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان در جهاددانشگاهی استان کرمان افتتاح شد.

افتتاح دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی کرمان

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، دکتر مهدی بازمانده سرپرست جهاددانشگاهی در این مراسم بیان نمود: طرح مشاغل خانگی در سال 1389 توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی که از سیاست های اشتغال زایی در کشور است این برنامه هر ساله از طریق و صدور مجوزها و حمایت های مالی و قانونی تداوم یافته است.

سرپرست جهاددانشگاهی استان کرمان اظهار کرد: بعد از آسیب شناسی طرح های قبلی و انجام مطالعات داخلی و خارجی در سال 1396 طرح ملی توسعه مشاغل خانگی تصویب شد. به منظور اجرا و پیاده سازی این طرح، جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه ای، تسهیلگر مکلف به شناسایی و توانمندی اشخاص حقیقی و حقوقی و پایدارسازی مشاغل خانگی با اتصال به بازار با بهره مندی از شبکه های افقی و عمودی شد.

وی اعلام کرد: سهم استان کرمان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی 2500 نفر است.

بازمانده بیان نمود: با توجه به اینکه اتکای اصلی این طرح بر اتصال به بازار مشاغل خانگی است که پایداری و توسعه آنها را امکان پذیر می کند، شکل دهی و ظرفیت سازی بازارهای فیزیکی و الکترونیکی و اتصال به بازار و بنگاه های بالادستی، تولید استاندارد و برندسازی، ارتقا کیفیت و کمیت محصولات و بسته بندی و کمک به تنظیم برنامه های تولید و فروش از موضوعات اساسی این بخش است که با شناسایی برندها و پیشرانها در سطح ملی و استانی انجام می گیرد.

اسلامیمعاون اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان، نیز در این مراسم گفت: بوجود آوردن هزینه های اضافه برای خانواده، عدم امکان فروش محصولات و عدم پایداری شغل برای متقاضیان از جمله مسائل طرح مشاغل خانگی قبلی بوده است.

اسلامی اظهار کرد: با توجه به امکانات و زیر ساخت های آموزشی جهاددانشگاهی استان کرمان در جهت توانمندسازی متقاضیان در این طرح گام موثری برخواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 11 آذر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1341

به "افتتاح دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید