شرکت دیجیتال مارکتینگ چیست؟

به گزارش تیم علمی، در روزگاری نه چندان دور، یکی از پر درخواست ترین مشاغل، از آن هایی که روی تیرهای برق به وفور دیده می شد، استخدام بازاریاب بود. در واقع کمتر جویای شغلی بود که حداقل برای یک بار، آگهی استخدام بازاریاب را ندیده باشد. البته این اتفاق چیز بعیدی هم نبود؛ چرا که برای کارخانجات و شرکت ها، این موضوع که بتوانند محصولاتشان را به مغازه داران عمده و حتی خرده فروش، بفروشند ارزش بالایی دارد. اما چه اتفاقی افتاد که آن دوران پرشکوه بازاریابان کمرنگ شد؟ شاید جواب شما، فراگیر شدن اینترنت باشد که پاسخ بسیار درستی است. در واقع با فراگیر شدن اینترنت، بازاریابی هم شکل جدیدی به خود گرفت و مفهومی به نام دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی اینترنتی شکل گرفت. در ادامه به معرفی چیستی شرکت دیجیتال مارکتینگ می پردازیم. با ما همراه باشید.

شرکت دیجیتال مارکتینگ چیست؟

چرا دیجیتال مارکتینگ تبدیل به احتیاج کسب و کارها شد؟

گفتیم که کارخانجات و شرکت های تولیدی، علاقه زیادی به بازاریابی در بین مغازه داران، چه عمده و چه خرده فروش، دارند اما امروزه دیگر تنها تولیدکنندگان، کارخانجات نیستند، همانطور که دیگر تنها فروشندگان، مغازه داران نیستند. در واقع با رایج تر شدن کسب و کارهای خانگی و اشتیاق مردم به خرید از فروشگاه های اینترنتی، دیجیتال مارکتینگ دیگر به یک احتیاج اساسی برای تمامی کسب و کارها تبدیل شده است.

دیجیتال مارکتر کیست؟

درباره بازاریابی و شغل بازاریاب سخنانی مطرح کردیم. قاعدتا پس از اینترنتی شدن مفهوم بازاریابی، بازاریاب ها نیز نباید از قافله عقب می ماندند، بنابراین شغلی به نام دیجیتال مارکتر معرفی گردید. همان بازاریابی گذشته، اما بر بستر اینترنت؛ همان پیدا کردن مشتری، اما از میان صفحات گوگل و شبکه های اجتماعی. دیجیتال مارکتر ها امروزه وظیفه ای به مراتب سخت تر از بازاریاب های گذشته دارند؛ چرا که حوزه رقابت بسیار سنگین تر شده است، بنابراین دیجیتال مارکتر ها به یکی از اساسی ترین اعضای حوزه دیجیتال مارکتینگ بدل شده اند.

شرکت دیجیتال مارکتینگ چه وظایفی بر عهده دارد؟

برگردیم به سوال اصلی که در ابتدای این مقاله مطرح کردیم؛ شرکت دیجیتال مارکتینگ چیست و چه وظایفی برعهده دارد؟ شرکت دیجیتال مارکتینگ در واقع، شرکتی است که وظیفه افزایش فروش و سود کسب و کارها در بسر بر خط را بر عهده دارد. به عبارت دیگر، شرکتی که ادعا می نماید شرکت دیجیتال مارکتینگ است، موظف است بتواند افزایش سود مشتریان خود را تضمین کند. از دیگر وظایف شرکت دیجیتال مارکتینگ، می توان به توسعه برند مشتری، پیروزی برند در رقابت اینترنتی و غیر اینترنتی و انواع تبلیغات، اعم از تبلیغات اینترنتی شامل تبلیغات کلیکی و … اشاره نمود.

دیجیتال مارکتینگ چه خدماتی به مشتریان ارائه می دهد؟

از خدماتی که دیجیتال مارکتینگ و یا به عبارت دقیق تر، شرکت های دیجیتال مارکتینگ ارائه می دهند، می توان به چند خدمت اساسی و مهم اشاره نمود. توجه داشته باشید بهتر است تمام این خدمات را به یک شرکت بسپارید؛ چرا که هماهنگی بیشتری بین تیم های یک شرکت وجود دارد و در زمان مناسب تری می توانند شما را به مقصودتان در بازاریابی اینترنتی برسانند.

بهینه سازی موتور جستجو (سئو)

اگر بگوییم مهمترین بخش دیجیتال مارکتینگ، سئو است بیراه نگفته ایم. خدمت سئو مهمترین خدمتی است که یک آژانس دیجیتال مارکتینگ باید ارائه بدهد. به عبارتی می توان گفت یک شرکت سئو می تواند خدمات دیجیتال مارکتینگ ارائه ندهد و همچنان بتوان آن را شرکت سئو دانست اما قطعا نمی توان به یک شرکت دیجیتال مارکتینگ که خدمات سئو ارائه نمی دهد، آژانس دیجیتال مارکتینگ گفت. علت آن هم تعیین است؛ ورودی هایی که یک سایت می تواند به وسیله سئو داشته باشد به هیچ طریق دیگری ممکن نیست. سئو هرچند روندی طولانی دارد اما اگر به صورت اصولی انجام گرفته باشد، تا سال های طولانی، نام برند شما را در رتبه های برتر گوگل نگه خواهد داشت.

طراحی سایت

همانطور که نام سئو از دیجیتال مارکتینگ جدا شدنی نیست، نام طراحی سایت هم از سئو جدایی پذیر نیست. داشتن سایت برای کسب و کارها مزایای فوق العاده زیادی دارد که از مهمترین آن می توان به فروش محصولات به ساده ترین روش ممکن، امکان فروش 24 ساعته، محدود نبودن به یک مکان فیزیکی و ندادن هزینه اجاره مغازه اشاره نمود.

تبلیغات در موتور جستجو

یکی از محبوب ترین سرویس های گوگل در بین تمامی سایت های دنیا، سرویس گوگل ادز است. با تبلیغات گوگل شما می توانید با هزینه ای بسیار کم بر بام گوگل بنشینید و مطمئن باشید که ورودی خوبی خواهید داشت. البته تبلیغات در گوگل احتیاج به تخصص بسیار بالایی دارد و چنانچه بخواهید بدون مشورت با یک متخصص اینکار را انجام دهید، قطعا چیزی جز از دست دادن سرمایه برایتان در پی نخواهد داشت.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

حتما شما هم با خیل بزرگ صفحات فروشگاهی شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، برخورد داشته اید. امروزه یکی از مهمترین بسترهای فروش محصولات، شبکه های اجتماعی می باشند. حضور در این شبکه ها رایگان است و در صورت انتخاب آن ها، می توانید به سود بسیار خوبی دست پیدا کنید. البته مسلما مانند هر کار دیگری، پیروز شدن در آن احتیاجمند تخصص دارد و شما باید این تخصص را کسب کنید. چه با تجربه کردن به وسیله خودتان و چه آموزش مناسب تماشا؛ البته که آژانس های دیجیتال مارکتینگ خدمات بازاریابی انواع سوشال مدیا را با ضریب پیروزیت بسیار بالا انجام خواهند داد.

نحوه انتخاب برترین شرکت دیجیتال مارکتینگ

به هرحال صحبت از هزینه کردن است و اگر شما ندانید باید به چه شرکت دیجیتال مارکتینگی اعتماد کنید، هم وقت را از دست داده اید و هم هزینه را. شاید دومی را بتوانید از روش های دیگر تامین کنید اما فرصتی که در صورت انتخاب شرکت دیجیتال مارکتینگ نامناسب، از دست شما می رود به سادگی ها قابل جبران کردن نیست. علت آن هم این است که در همان فرصتی که شما از دست داده اید، رقبایتان با همکاری شرکت های دیجیتال مارکتینگ قوی، به یک نقطه و جایگاه خوب رسیده اند و شما باید دوباره از صفر همه چیز را آغاز کنید. البته نگران نباشید، در این قسمت ویژگی های شرکت های خوب دیجیتال مارکتینگ را برای شما بیان خواهیم کرد.

نمونه کار

برترین شرکت های دیجیتال مارکتینگ، برترین نمونه کارها را در اختیار دارند؛ بنابراین ضروری است که تحقیق خوبی هنگام انتخاب شرکت دیجیتال مارکتینگ انجام دهید تا بعدا پشیمان نشوید. نمونه کار اهمیت بسیار زیادی دارد و شما می توانید سرنوشت خودتان را در صورت انتخاب آن شرکت پیش بینی کنید. شرکت دیجیتال مارکتینگ ایران وب لایف با بیش از 7 سال سابقه در زمینه خدمات دیجیتال مارکتینگ، افتخار همکاری با بزرگترین شرکت های ایرانی را دارد.

تعهد

داشتن تعهد اگر از نمونه کار و تمامی چیزهای بیرونی دیگر مهمتر نباشد، قطعا کم اهمیت تر هم نیست. تخصص بدون تعهد ارزشی ندارد و شما باید بدانید سرمایه خود را به چه کسی می سپارید. بنابراین ضروری است از کارفرمایان سابق آن ها در خصوص تعهد داشتن آن ها سوالاتی بپرسید تا با خیال راحت درباره اعتماد به آن ها تصمیم گیری کنید. (منبع)

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم شما را با شرکت دیجیتال مارکتینگ، خدماتی که ارائه می دهند و ویژگی های برترین شرکت دیجیتال مارکتینگ آشنا کنیم. اگر تا به امروز تصمیمی برای همکاری با یک شرکت دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار خود نگرفته اید، توصیه می کنیم هرچه زودتر راجع به این موضوع فکر کنید. چون هم اکنون رقبای شما در پی برترین شرکت ها هستند و اگر از این قافله عقب بمانید، کم کم باید فکر شناخته شدن را از سر خود بیرون کنید.

منبع: فوت و فن
انتشار: 31 فروردین 1402 بروزرسانی: 31 فروردین 1402 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 2289

به "شرکت دیجیتال مارکتینگ چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت دیجیتال مارکتینگ چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید