برپایی تظاهرات مردم ایتالیا در اعتراض به سیاست های ریاضت مالی

به گزارش تیم علمی، خبرنگاران: صدها دانشجو با برپایی تظاهرات در خیابان های شهر رم پایتخت ایتالیا نسبت به اجرای سیاست های ریاضت مالی دولت اعتراض کردند و این تظاهرات منجر به درگیری با پلیس این کشور شده است.

برپایی تظاهرات مردم ایتالیا در اعتراض به سیاست های ریاضت مالی

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ تظاهرات اعتراض آمیز دانشجویان ایتالیایی بر ضد سیاست های ریاضت مالی تازه ترین تحرکات جنبش موسوم به چنگال در این کشور بر ضد دولت انریکو لتا به شمار می رود.بر اساس این گزارش تظاهرات روز گذشته در سایر شهرهای ایتالیا نظیر تورین، جنوا و میلان نیز برپا شده است و تظاهرکنندگان نسبت به تدابیر ریاضتی اتحادیه اروپا و سیاست های دولت ایتالیا به شدت اعتراض نموده اند.

در تظاهرات شهر رم علاوه بر دانشجویان تعدادی از اقشار دیگر مردم نیز حضور داشته اند. تظاهرات دانشجویان ایتالیایی در شهر رم که بیرون ساختمان نخست وزیری برگزار شده بود به زد و خورد با پلیس منجر شد.دانشجویان به شدت نسبت به کاهش هزینه های بودجه در بخش آموزش معترض هستند. علاوه براین هزاران نفر از کارگران صنایع فلزی ایتالیا نیز با برپایی تظاهرات در میدان جمهوری رم خواهان یاری دولت برای حفظ فرصت های شغلی این صنعت شدند.

این کارگران ایتالیایی همچنین نسبت به برنامه خصوصی سازی و فروش شرکت های فلزی ایتالیا به بخش خصوصی به شدت اعتراض کردند.هنوز بعضی کشورهای بزرگ اروپا مثل ایتالیا با مسائل زیادی در زمینه فقر روبرو هستند. حدود 18، 2 میلیون ایتالیایی با فقر روبرو هستند که این بالاترین رقم در بین کشورهای اروپایی به شمار می رود و معادل 29، 2 درصد جمعیت این کشور است. ایتالیا سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو است و با بحران بدهی 2 هزار میلیارد یورویی نیز روبرو است. ایتالیا با کمترین رشد مالی در ده سال اخیر در بین کشورهای عضو یورو روبرو شده است.

بیش از 12 درصد جوانان ایتالیایی بیکار هستند و این کشور با طولانی ترین رکود مالی پس از جنگ جهانی دوم روبرو شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 387

به "برپایی تظاهرات مردم ایتالیا در اعتراض به سیاست های ریاضت مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برپایی تظاهرات مردم ایتالیا در اعتراض به سیاست های ریاضت مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید