برترین گیاهان برگ نقره ای برای زیبا کردن بالکن و باغچه!

به گزارش تیم علمی، گیاهان برگ نقره ای گیاهان خاصی هستند. بیشتر گیاهانی که ما می شناسیم برگ هایی سبز رنگ دارند. به همین علت است که کاشت این گیاهان برگ نقره ای در باغچه، ظاهر آن را خاص می نماید.

برترین گیاهان برگ نقره ای برای زیبا کردن بالکن و باغچه!

شاخسار نقره ای رنگ گل و گیاه نمایی زیبا و روشن به باغچه تان می دهد. این گیاهان نه تنها نقاط تاریک باغچه تان را روشن می نمایند، بلکه گل ها و گیاهان اطراف شان را هم برجسته تر می نمایند.

1- مریم گلی کبیر

مریم گلی کبیر یک گیاه چند ساله کوتاه عمر است. در سال اول برگ های پشمالوی آن رزتی زیبا تشکیل می دهند. در سال دوم در فصل تابستان سنبله ای از گل های سفید فراوری می نماید و بعد از آن پژمرده می گردد و می میرد. این گیاه برای پرورش در منطقه ها استوایی مناسب نیست و احتیاج به منطقه ای با تابستان های متعادل دارد. مریم گلی کبیر را می توان در بالکن هم کاشت اما در حیاط جلوه زیباتری دارد.

2- گل ابری نقره ای (ماریتیما، برگ نقره ای)

این گیاه برای مرزبندی باغچه یا کاشت در مجاورت دیگر گیاهان یکساله مناسب است. این گیاه برای کاشت در گلدان هم مناسب است به همین علت می توان آن را به راحتی در بالکن هم پرورش داد. گل ابری نقره ای احتمالا معمول ترین گل با شاخسار نقره ای که پرورش داده می گردد. شاید علت این محبوبیت آن باشد که پرورش این گیاه ساده است و در ترکیب با بسیاری از گیاهان عالی می گردد.

3- گل بی مرگ (گل جاوید)

گل بی مرگ یک گیاه زیبا با شاخسار نقره ای است. گیاه دیگری هم هست که به این نام خوانده می گردد پس ممکن است در هنگام خرید این گیاه دچار مشکل شوید. اما رنگ شاخسار گیاه دیگر نقره ای نیست. گل جاوید در منطقه های با آب و هوای گرم رشد بهتری دارد و در تابستان گل می دهد.

4- رز کامپیون

فوق العاده واژه کمی برای بیان زیبایی این گیاه زمانی که به گل می رود است. ظاهر مسحور نماینده گل های ارغوانی، صورتی پر رنگ یا بنفش این گیاه از بهار تا تابستان شاخسار نقره ای آن را همراهی می نماید. برترین نکته راجع به این گیاه آن است که گیاهی سرسخت است و می تواند در منطقه ها مختلفی پرورش داده گردد.

5- درمنه نقره ای

با کاشت درمنه نقره ای پشته هایی از برگ های نقره ای و روشن در باغچه یا بالکن خواهید داشت. این گیاه زیبا تا 30 سانتی متر قد می کشد و به خاکی با زهکشی خوب و آفتاب کامل احتیاج دارد.

6- سرخس ژاپنی (japanese painted fern)

اگر فکر می کنید همه سرخش ها سبز رنگ هستند در اشتباهید. سرخش ژاپنی شاخسار زیبایی به رنگ نقره ای با ساقه هایی به رنگ قرمز دارد که ظاهر خاصی به آن می بخشند. این سرخس رشدی آرام دارد و پرورش آن بسیار آسان است. گیاه را در مکانی با کمی سایه تا سایه کامل بکارید و برای آن خاکی با زهکشی مناسب فراهم کنید. در فصل های گرم سال خاک را مرطوب نگه دارید تا محیط گیاه خنک تر باشد. اگر بالکن سایه داری دارید، سرخس ژاپنی یکی از برترین گیاهان برگ نقره ای است که می توانید در آن بکارید.

7- گیاه هوچرا (heuchera)

گیاه هوچرا شاخسار محشری دارد. این گیاه برگ های نقره ای - خرمایی زیبایی دارد که آن را بسیار محبوب نموده است. هوچرا گیاهی چند ساله است که برای رشد مناسب به خاکی با زهکشی خوب و مکانی با مقداری آفتاب احتیاج دارد (در منطقه های با هوای سردتر می توان گیاه را در آفتاب کامل کاشت).

8- گیاه سالگرد نقره ای (buddleja)

این گیاه بوته ای با سایز میانه است که می تواند در گلدان هم پرورش یابد به همین علت برای کاشت در بالکن هم مناسب است. گل های این گیاه معطر هستند و زنبورها و مرغ مگس خوار را به خود جذب می نمایند. شاخسار گیاه نقره ای - خاکستری است و احتیاج آبیاری آن میانه است. برای رشد مناسب گیاه را در مکانی آفتابی و گرم قرار دهید. گیاه سالگرد نقره ای را می توانید در منطقه ها گرم و استوایی هم پرورش دهید.

9- گیاه گوش بره (استاکیس)

به ظاهر بامزه و پشمالوی گیاه نگاه کنید، واقعا که نام گوش بره برازنده اش است! گیاه گوش بره رزتی از برگ های دراز، نرم و نقره ای تشکیل می دهد. گیاه گوش بره پوشاننده زمین عالی است و می توان آن را به راحتی داخل گلدان هم پرورش داد، به همین علت برای کاشت در بالکن هم مناسب است. این گیاه برای رشد مناسب به خاکی با زهکشی خوب و آفتاب کامل احتیاج دارد.

10- گاو زبان کوهی (برونرا)

این گیاه زیبا و حیرت انگیز به راستی یکی از برترین گیاهان برگ تقره ای است که می توانید در بالکن و باغچه پرورش دهید. گاو زبان کوهی در سایه رشد می نماید پس برای باغچه ها یا بالکن هایی که آفتاب کمی دارند مناسب است. زیبایی گیاه تنها مربوط به شاخسار بی نظیرش نیست، گل های کوچک و دلربای آن که در بهار ظاهر می شوند و تا تابستان بر روی گیاه باقی می مانند هم هوش از سرتان می برند!

11- کاج نوئل نقره ای

کاج نوئل یکی از مخروطیان آمریکایی است که با شاخ و برگ نقره ای و درخشان خود باغچه را زینت می بخشد. این گیاه ظاهری عالی دارد پس اگر حیاط تان جا دارد از کاشت آن غافل نشوید. می توان کاج نوئل را در بالکنی با آفتاب و گردش هوای خوب هم پرورش داد، اما کاشت آن در باغچه بهتر است.

12- گیاه کلاپرک (brachyglottis)

این گیاه از خانواده گل مینا است و برگ های جذابی به رنگ نقره ای دارد. در تابستان گیاه گل های ظریفی به رنگ زرد فراوری می نماید که بر زیبایی آن می افزایند و آن را خواستنی تر می نمایند. این بوته کوچک می تواند به ارتفاع 90 تا 150 سانتی متر هم برسد و مکانی با آفتاب کامل و مستقیم و خاکی مرطوب اما با زهکشی مناسب را می پسندد.

13- میلیانتوس بزرگ (melianthus major)

میلیانتوس بزرگ گیاهی عالی برای افرادی است که در منطقه ها گرم و نیمه گرم زندگی می نمایند. البته در منطقه ها سردتر می توان گیاه را به عنوان گیاهی یکساله پرورش داد. این گیاه برای رشد مناسب به آفتاب، گرما و خاکی با زهکشی خوب احتیاج دارد.

14- مریم گلی روسی

مریم گلی روسی یک گیاه زینتی است. این گیاه ظاهری مانند اسطوخودوس دارد و برای رشد مناسب به آفتاب کامل و مستقیم، خاک خشک و زهکشی خوب احتیاج دارد. شاخسار گیاه به رنگ دلنشین نقره ای - خاکستری است و گل هایی به رنگ گل های اسطوخودوس دارد که در بهار ظاهر می شوند و تا پاییز می مانند.

15- گیاه سینه دارو (silver shimmers)

از این گیاه در قدیم در درمان بیماری های ششی استفاده می کردند به همین علت به این نام خوانده می گردد. سینه دارو انواعی با برگ های سبز هم دارد پس در هنگام تهیه گیاه به این نکته دقت کنید. سینه دارو پرورش آسانی دارد و عاشق سایه است پس برای بالکن ها یا باغچه های سایه دار مناسب است. برگ های گیاه به رنگ نقره ای آلومینیومی است و ظاهر عالی به باغچه تان می دهد. سینه دارو خاکی غنی و مرطوب، اما با زهکشی خوب احتیاج دارد. برای این گیاه گردش هوای مناسبی فراهم کنید چرا که به بیماری سفیدک پودری حساس است.

منبع: فوت و فن / balconygardenweb.com
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 2171

به "برترین گیاهان برگ نقره ای برای زیبا کردن بالکن و باغچه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین گیاهان برگ نقره ای برای زیبا کردن بالکن و باغچه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید