تاریخ سازی ورزشکار کنیایی با شکستن غیر رسمی رکورد دوی ماراتن دنیا

به گزارش تیم علمی، ورزشکار سرشناس اهل کنیا زمان جدیدی را در دوی ماراتن به ثبت رساند.

تاریخ سازی ورزشکار کنیایی با شکستن غیر رسمی رکورد دوی ماراتن دنیا

به گزارش خبرنگاران، الیود کیپچوگه دونده سرشناس و باسابقه اهل کنیا در جریان رقابت های دوی ماراتن Ineos159 Challenge در شهر وین پیروز به ثبت زمان 1:59:40.2 ساعت شد و رکورد جدیدی را در دوی ماراتن دنیا به نام خود ثبت کرد.

سایت فدراسیون دنیای دوومیدانی با انتشار این خبر، اعلام نموده که این زمان به عنوان یک رکورد رسمی به ثبت نمی رسد، با این وجود به عنوان یکی از بزرگترین نقاط عطف در تاریخ دوومیدانی به یاد سپرده خواهد شد.

این دونده 34 ساله پیش از این هم رکورد دوی ماراتن را که بیش از 2 ساعت بود، در اختیار داشت و در مسابقات امروز پیروز شد ضمن ارتقای آن، این زمان را به زیر 2 ساعت برساند و اولین دونده ای لقب بگیرد که مسافت 42 کیلومتر و 195 متر را در کمتر از 2 ساعت به انتها می رساند.

کیپچوگه پس از مسابقه امروش گفت: تاریخ سازی در دوومیدانی یک احساس بزرگ است. من خوشبخت ترین مرد دنیا هستم، چون اولین انسانی هستم که توانسته این مسافت را در کمتر از 2 ساعت به انتها برساند و حالا می توانم به مردم بگویم که هیچ محدودیتی برای انسان وجود ندارد. انتظار دارم از این پس مردان بیشتری در دنیا بتوانند دوی ماراتن را در کمتر از 2 ساعت به انتها برسانند.

کیپچوگه یک طلا، یک نقره و یک برنز در المپیک، یک طلا و یک نقره در مسابقات قهرمانی دنیا و 8 طلا و یک نقره در دوهای ماراتن معتبر دنیا کسب نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 543

به "تاریخ سازی ورزشکار کنیایی با شکستن غیر رسمی رکورد دوی ماراتن دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخ سازی ورزشکار کنیایی با شکستن غیر رسمی رکورد دوی ماراتن دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید