تحصیل در رشته سینما در کانادا

به گزارش تیم علمی، شاید در وحله اول با خودتان فکر کنید که چرا کسی کانادا را برای مهاجرت تحصیلی در رشته سینما انتخاب کند وقتی آمریکا و هالیوود فقط کمی با این کشور فاصله دارد برای جواب به این سوال اول باید یک نگاه اجمالی به مدل سینمای کانادا بیاندازیم پس در ادامه همراه ما باشید.

تحصیل در رشته سینما در کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا نوروز هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

زادگاه کارگردانان مطرح

بدون شک برخی از بهترین و تأثیر گذارترین فیلمسازان معاصر کانادایی هستند.

جیمز کمرون :

  • کمتر کسی هست که تا به حال اسم جیمز کمرون را تا بحال نشنیده حتی اگر آن فرد آنقدر به سینما وارد نباشد اما حتماً اسم جیمز کمرون را شنیده باشد و چه کسی است که تایتانیک یا آواتار را ندیده باشد. اما کارنامه جیمز کمرون فقط به این دو فیلم ختم نمی گردد فیلم های ترمیناتور و ترمیناتور 2، بیگانگان(Aliens) هر کدام تأثیرات بخصوصی در نگاه تماشاگران به فیلم های اکشن و همچنین ترسناک داشته اند. اما مهم ترین نکته در خصوص جیمز کمرون علاقه زیاد او به اختراع روش ها و تکنولوژی های سینمایی جدید و نوآورانه است است یکی از عظیم ترین دستاوردهای او که یک انقلاب عظیم در سینمای جهان ایجاد کرد، استفاده بی نظیر و تا به حال دیده نشده او از جلوه ویژه کامپیوتری (CGI) در فیلم ترمیناتور 2 بود که هنوز که هنوز است خیلی ها را بهت زده می نماید.

دیوید کروننبرگ:

  • پدر ژانر فرعی Body Horror در ژانر ترسناک دیوید کروننبرگ یکی از مهم ترین و منحصر به فردترین فیلمسازان در ژانر وحشت است و بر خلاف جیمز کمرون که بیشتر فیلم هایش گیشه پسند هستند، کروننبرگ فیلم های بسیار مغزی و خاصی می سازد که ممکن است برای همه و مخاطب عام آنقدر قابل ارتباط نباشد. اما این نه تنها باعث نادیده دریافت او و عدم معروفیت او نشده بلکه این نکته باعث شناخته شدن او در جهان شده است و شاید اگر او این سبک خاص را نداشت نمی توانست به این میزان شناخته گردد. از فیلم های معروف او می توان به فیلم های مگس (The Fly)، قول های شرقی (Eastern Promises) و Dead Ringers اشاره نمود.

بحث کارگردانان کانادایی بحث مفصلی است که به از حوصله این بحث خارج است اما نکته ای که باعث شد تعدادی از این کارگردانان را معرفی کنیم این بود که بدانید کانادا زادگاه کارگردانان بسیار مطرحی است و شاید شما هم بتوانید روزی جزو یکی از این کارگردانان باشید.

دوستدار سینمای مستقل

یکی از نکاتی که کانادا را به کشوری بسیار عالی برای مهاجرت و تحصیل در رشته سینما تبدیل می نماید، اهمیت دادن به سینمای مستقل است. همان طور که می دانید که آمریکا بدون هیچ پس و پیشی قوی ترین و پول سازترین سینما را دارد و کدام سینما دوستی است که دوست نداشته باشد در آمریکا به تحصیل در این رشته بپردازد. اما نکته ای باید حتماً به آن اشاره نمود این است که در آمریکا رقابت بسیار زیاد است و همه می خواهند تبدیل به بهترین فلیمساز، فلیمنامه نویس و... تاریخ سینما شوند ولی به علت ازدحامی که این رشته در آمریکا دارد ممکن شما هیچگاه به آرزوی خود نرسید.

به همین علت کانادا، استرالیا و نیوزیلند به خاطر این که اهمیت بیشتری به فیلم های مستقل و فیلمسازان مستقل می دهد می تواند مکان خوبی برای تحصیل شما و در نهایت ساختن فیلم باشد و نکته دیگر این است که ممکن است شما در کانادا فیلمی بسازید که تبدیل به سکوی پرتاب شما به هالیوود باشد.

بهترین کشور برای فیلمبرداری فیلم های عظیم

یکی دیگر از نکات مهمی که کانادا را تبدیل به یک بهشت برای دانشجویان رشته سینما می نماید، فیلمبرداری بسیاری از فیلم های عظیم هالیوودی در این کشور است شاید از خودتان بپرسید که این نکته چه اهمیتی دارد؟ اهمیت اصلی این نکته این است که به علت حضور تعداد زیادی از فیلم های هالیوودی برای فلیمبرداری در کانادا فرصت های کاری زیادی برای شما به عنوان دانشجوی سینما به وجود تا بتوانید با حضور در پشت صحنه فیلم های عظیم بتوانید تجربه های زیادی کسب کنید و یک رزومه عالی را برای خودتان بسازید.

کلام آخر

اگر کسی هستید که می خواهد در خارج از کشور در رشته سینما تحصیل کند، کانادا یکی از بهترین کشورها برای این کار است و همان طور که در بالا برای شما گفتین این کشور به شما امکانات زیادی برای دست یافتان به رویاهایتان می دهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان از موسسه مهاجرتی خبرنگاران با شماره های 021-22226480 تماس حاصل فرمائید و یا از مشاوره آنلاین رایگان خبرنگاران بهره مند شوید.

منبع: اینترنت
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1260

به "تحصیل در رشته سینما در کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "تحصیل در رشته سینما در کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحصیل در رشته سینما در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید