تصاویر، توفند شدید، 16 تن را در فیلیپین قربانی کرد

به گزارش تیم علمی، توفند سهمگین در روز کریسمس در مرکز فیلیپین علاوه بر به بار آوردن خسارات سنگین، دستکم 16 تن را قربانی کرد.

تصاویر، توفند شدید، 16 تن را در فیلیپین قربانی کرد

برای دیدن زباترین کشور جنوبی شرقی آسیا با تور فیلیپین همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اداره مدیریت بلایای طبیعی در فیلیپین امروز (پنجشنبه) خاطرنشان کرد که توفند شدیدی، در روز کریسمس، مرکز فیلیپین را در نوردید که به قربانی شدن دستکم 16 تن منجر شد.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، توفند فانفون اواخر روز سه شنبه هفته جاری با بادهایی به سرعت 120 کیلومتر بر ساعت و وزش های ناگهانی باد با سرعت 150 کیلومتر بر ساعت و همراه با بارش سنگین باران و سیلاب، فیلیپین را در نوردید.

طبق این گزارش، بیش از 58 هزار نفر قبل از وقوع این باد و توفان شدید، مجبور به تخلیه خانه های خود شدند و وقوع این بلای طبیعی، خسارات شدیدی را در مرکز فیلیپین برجای گذاشت.

از طرف دیگر، بیش از 15 هزار نفر در بنادر این کشور شرق آسیا سرگردان شدند زیرا عبور و مرور قایق ها و کشتی ها در پی هشدار وقوع توفند، به حالت تعلیق درآمد.

تلفات این حادثه از استان های مرکزی کاپیز، ایلویلو و لیت گزارش شده اند که شامل یک پسر 13 ساله نیز می گردد که در اثر برق گرفتگی جان خود را از دست داد.

آنطور که مرکز مدیریت بحران و مقابله با بلایای طبیعی فیلیپین گزارش نموده است، علت مرگ یک مرد دیگر، برخورد با شاخه درخت و دیگری تصادف خودرو ثبت شده است.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، توفند فانفون شب گذشته (چهارشنبه)، فیلیپین را ترک کرد و از دریای جنوب چین به سمت غرب حرکت کرد.

بر اساس این گزارش، در مجموع سالانه 20 توفند فیلیپین را هدف قرار می دهد و در سالهای اخیر، این توفندها با کولاک و باد شدیدتری همراه بوده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 646

به "تصاویر، توفند شدید، 16 تن را در فیلیپین قربانی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر، توفند شدید، 16 تن را در فیلیپین قربانی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید