تفاوت هتل با متل در چیست ؟

به گزارش تیم علمی، در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران به تفاوت متل با هتل و رزرو آنلاین هتل خواهیم پرداخت تا با فرق بین این دو آشنا شوید , پس برای بیشتر آشنا شدن با ما تا آخر این مقاله همراه باشید.

تفاوت هتل با متل در چیست ؟

بلیط هواپیما در طاهاگشت

تاریخچه ساخت هتل ها به سال های خیلی دور باز می شود، درحالی که متل ها با توسعه سفرهای جاده ای در اوایل دهه 1900 شکل گرفتند. متل ها بیشتر برای اقامت رانندگان بین راهی به وجود آمده بودند، ازاین رو نام گذاری این مراکز اقامتی نیز بر همین اساس انجام شده است.

متل (Mo-tel) مخفف دو کلمه Motorist به معنای راننده و هتل (Hotel) است. اگرچه امروزه تفاوت های شاخص هتل و متل، به ویژه با زنجیره ای شدن متل ها در حال کمرنگ شدن است، اما هنوز هم هتل و متل، هریک مشخصه های خاص خود را دارند.

طراحی

هتل ها می توانند یک طبقه، چندطبقه یا در طرح های مختلف دیگری بنا شوند. فصل مشترک تمامی هتل ها، اتاق هایی است که ورودی آن ها داخل ساختمان قرار گرفته و کل ساختمان نیز یک یا چند ورودی بیشتر ندارد. متل ها اما بیشتر یک طبقه یا نهایتا دو طبقه هستند. ورودی اتاق های متل معمولا رو به بیرون ساختمان است تا اقامت نمایندگان به راحتی به اتومبیل هایشان دسترسی داشته باشند. متل ها معمولا فاقد راهرو بوده و پیاده رویی خارج از ساختمان دارند.

امکانات

در هتل ها انواع امکانات در اختیار میهمانان قرار می گیرد؛ استخرهای داخل و خارج از ساختمان، جکوزی، باشگاه بدنسازی، اتاق های تفریح و بازی، خشک شویی داخل ساختمان، خدمات داخل اتاق، اتاق های پذیرایی و گردهمایی و مراکز تجاری از معمول ترین امکانات هتل ها هستند.

درحالی که متل ها از ارائه بسیاری از امکانات ذکرشده صرف نظر می نمایند. اگر متلی دارای استخر باشد، در فضای خارج از ساختمان قرار گرفته و حتی در بیشتر متل ها تهیه غذا به عهده خودتان است.

هزینه رزرو هتل و متل

هتل ها به دلیل امکانات و خدماتی که ارائه می نمایند، هزینه بالاتری نیز دریافت می نمایند. با پول بیشتری که برای اقامت در هتل پرداخت می کنید، از امکانات مجلل و خدمات باکیفیت تری هم استفاده می کنید. متل ها به طورکلی بسیار ارزان تر هستند. متل ها امکانات زیادی در اختیارتان قرار نمی دهند و در مقابل انتظار دریافت هزینه زیادی هم از شما ندارند. در اصل هدف از ساخت متل ها، ارائه خدمات بهتر به کسانی بود که در بین راه برای اقامت چادر می زدند.

موقعیت

هتل ها در همه جا یافت می شوند، به ویژه در مراکز شهرها، نزدیکی فرودگاه ها، اماکن توریستی، نزدیک بزرگراه ها. حتی بعضی از ساکنان شهرها نیز برای لذت بردن از اوقات فراغت خود به هتل های نزدیک محل سکونت خود می فرایند. اما متل ها بیشتر در حومه شهرها و به خصوص در نزدیکی آزادراه ها بنا می شوند، همچنین رد پای متل ها را در اطراف اماکن توریستی که احتیاج به مسافرت های جاده ای دارند، می توان یافت. از آنجا که مسافران چنین جاذبه هایی اغلب با اتومبیل سفر می نمایند، فاصله متل ها معمولا کمی بیشتر از هتل های آن جاذبه توریستی است.

هدف از ساخت

هدف از ساخت هتل ها لذت بردن از امکانات آن ها است

هدف از ساخت هتل ها لذت بردن از امکانات آن ها است. طراحی هتل به گونه ای است که میهمانان آن چه توریست باشند یا ساکن همان شهر، بتوانند لحظات مفرحی را در فضای هتل بگذرانند. متل ها با هدف اقامت مسافران بین راهی بنا می شوند. در طراحی متل سهولت دسترسی به اتومبیل شخصی و نزدیکی به ورودی بزرگراه ها مورد توجه قرار می گیرد. متل ها امکانات اولیه ای ارائه می دهند تا هر مسافری توان پرداخت هزینه اقامت در آن ها را داشته باشد. حتی اگر به متل های واقع در اطراف جاذبه های توریستی دقت کنید، طراحی به گونه ای است که فرض شده مسافران بیشتر اوقات خود را در بیرون از متل می گذرانند و تنها برای استراحت و گذراندن شب به متل بازمی گردند.

کامپوزیت دندان ایمپلنت

منبع: تاپ تراول
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1018

به "تفاوت هتل با متل در چیست ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت هتل با متل در چیست ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید