تنیس روی میز و سفر پر ماجرای آمریکا

به گزارش تیم علمی، تنیس روی میز ایران برای حضور در رقابت های قهرمانی دنیا در آمریکا با حرف و حدیث های زیادی روبرو شد.

تنیس روی میز و سفر پر ماجرای آمریکا

به گزارش خبرنگاران، ماه های گذشته تنیس روی میز کشورمان روز های شلوغی را پشت سر گذاشت. نماینده های کشورمان مسابقات بین المللی زیادی را در رده های سنی متفاوت برگزار کردند که در برخی موارد با افتخار آفرینی نماینده های ایران همراه بود و گاهی نیز با عملکرد نه چندان مطلوبی همراه شد.

نمایشی که باعث شد برخی از اهالی این رشته نسبت به عملکرد فدراسیون مهرداد علیقارداشی و بعلاوه تیم ملی ایران انتقاد نمایند. البته در این بین بودند کسانی که از نمایش این فدراسیون در این سال ها دفاع کردند و عملکرد آن ها را پیروزیت آمیز دانستند.

قبل از شروع رقابت های دنیای تنیس روی میز هیوستون آمریکا ، صدور ویزا ملی پوشان کشورمان و بعلاوه مهرداد علیقارداشی رئیس این فدراسیون با مشکل روبرو و همین موضوع باعث شد که برخی از اهالی این رشته با توجه به صادر نشدن به موقع ویزا ملی پوشان این موضوع را مطرح نمایند که در شرایطی که ملی پوشان کشورمان هر کدام در لیگ های متفاوتی در دنیا بازی می نمایند و تمرین چندانی را در ایران و اردو های تیم ملی تنیس روی میز ندارند، اصلا حضور در این مسابقاتی که از قبل عدم پیروزیت در آن معین است چه علت دارد؟

با تمام این صحبت ها تیم ملی تنیس روی میز ایران وارد آمریکا شد.

نوشاد عالمیان و امیرحسین هدایی در بخش انفرادی مردان و نیما عالمیان به همراه برادرش نوشاد عالمیان در بخش دونفره مردان ترکیب تیم ملی ایران را در این دوره تشکیل می دادند. راهنمایی این تیم نیز بر عهده جمیل لطف الله نسبی بود.

علاوه بر سرمربی تیم، ابراهیم درستی، یکی از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون تنیس روی میز ایران و عضو هیئت رئیسه و نماینده سرپرست وزارت صمت در اتاق اصناف ایران، نیز پیروز به اخذ ویزای آمریکا شده بود و در این سفر همراه تیم ملی حضور داشت.

در این رقابت ها که با تغییرات بسیاری نسبت به دوره های پیشین از دوم آذرماه در سالن همایش های جورج آر براون شهر هیوستون استان تگزاس برگزار گردید ، نماینده های کشورمان با کسب دو پیروزی و سه شکست به کار خود سرانجام دادند.

امیرحسین هدایی و نوشاد عالمیان در رقابت های انفرادی بعد از کسب یک پیروزی، در ملاقات دوم خود باختند و از رقابت های دنیای حذف شدند و در بخش دوبل نیز تیم دو نفره برادران عالمیان در گام نخست با شکست از تیم فرانسه خیلی سریع به کار خود سرانجام داد.

در همین ارتباط کاظم مستحقی راد، مربی سابق تیم های ملی تنیس روی میز کشورمان در ارتباط با نتایج تیم ملی تنیس روی میز ایران و بعلاوه عملکرد این فدراسیون در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: مسابقات دنیای هیوستون از مهم ترین مسابقات این رشته در سطح دنیا است که با حضور 128 نفر برتر دنیا برگزار گردید و تیم ما هم با 3 بازیکن در بخش های دوبل و انفرادی در این بازی ها حاضر شد.

او گفت : هدایی در بخش انفرادی در بازی اول خود با توجه به رنکینگ پایین تری که نسبت به حریف بلاروسی داشت، نتیجه خوبی گرفت و 4 بر 3 برنده شد. هدایی دور دوم و در میان 64 نفر به مصاف قهرمان دنیا رفت که با وجود عملکرد خوب مسابقه را به رنک یک دنیا واگذار کرد. هدایی البته در این بازی به علت تجربه پایین و شاید کمبود اعتماد به نفس شاید می توانست حتی یک گیم از حریف چینی بگیرد، اما هیچ چیزی از ارزش های هدایی کم نشد. چرا که عملکرد خوبی داشت.

وی ادامه داد: نوشاد هم که یکی از اسطوره های های تنیس روی میز ایران است و حتی در مقطعی به رنک 40 دنیا هم رسیده است، در این مسابقات پیروز شد بازی اول خود را مقابل رقیب اهل چین تایپه با پیروزی پشت سر بگذارد و در مرحله دوم به سدریک آلمانی که رنک 75 را دارد برخورد کرد و باخت.

او اضافه کرد: با توجه به رنک 2 پینگ پنگ باز حریف، نوشاد نباید از این آلمانی شکست می خورد؛ اما رنکینگ با توجه به حضور بازیکنان در مسابقات معیار رده بندی آن ها در سطح دنیای است. سدریک رقیب بسیار قوی است و نمی توان گفت که نوشاد عملکرد ضعیفی داشته، اما انتظار داشتیم که نوشاد این آلمانی را شکست دهد، اما همه بازیکنان بالا و پایین دارند و در ورزش شکست وجود دارد و برای همه بازیکنان است.

او ادامه داد: در دوبل هم برادران عالمیان به علت این که در باشگاه های مختلفی بازی می نمایند و مدت ها است کنار یکدیگر حضور نداشته و تمرین ننموده اند، هماهنگی خوبی نداشتند و نتوانستند نتیجه خوبی کسب نمایند و مقابل فرانسه باختند؛ اما یک نکته هم بسیار مهم است و آن هم این است که در بخش دوبل اروپایی ها بسیار پیشرفت نموده اند و در آمریکا مدال طلا به فالک و کریستین سوئدی رسید و پس از چند سال توانستند قهرمانی را از چینی ها بگیرند.

مستحقی درباره علت حضور تیم ملی در آمریکا گفت: این حضور جزء الزامات بود و بایستی با هر اندازه هزینه هم تیم اعزام می شد. چرا که در این مسابقات است که تمام قهرمان های دنیا حضور دارند و به همین علت این مسابقات تنها جایی است که می تواند محک و تجربه جدی برای بازیکنان ما باشد.

او بیان نمود: من به عنوان اعضای خانواده تنیس روی میز حرف برخی از افراد را درباره چرایی هزینه این اعزام قبول ندارم؛ چرا که این اعزام واجب بود.

او درباره حضور شخص رئیس فدراسیون در آمریکا گفت: قارداشی عضو هیئت مدیره کنفدراسیون آسیا است و از همه مهمتر کاپ مسابقات دنیای که به نام ایران است را رئیس فدراسیون ما به قهرمان این مسابقات اهدا کرد.

مستحقی درباره عملکرد فدراسیون تنیس روی میز گفت: علاوه بر کسب 2 مدال ارزشمند آسیایی در بخش تیمی به وسیله تیم ملی جوانان و در بخش بزرگسالان، بعد از 52 سال توانستیم به وسیله نوشاد عالمیان در مسابقات آسیایی مدال کسب کنیم که همه این ها در این فدراسیون بوده اند. من خودم در فدراسیون قبلی 5 سال مربی بوده ام و چند سال با قارداشی همکاری داشته ام. می دانم زحمات بسیاری کشیده شده است. دوستان اگر می خواهند انتقاد نمایند این کار را انجام دهند، اما سازنده باشد.

او در سرانجام گفت: ما در این دوره مدال های دیگری نیز داشتیم؛ مانند مدال نوید شمس و امین احمدیان در تورنمنت های بین المللی که نباید از این ها گذشت. از همه اهالی تنیس روی میز کشورمان می خواهم کم لطفی ننمایند و از تمام پیشکسوتان و مسئولان این رشته می خواهم که با یاری هم برای پیشرفت این رشته کوشش کنیم. ما باید منصفانه نقد کنیم. من به عنوان یکی از اهالی تنیس روی میز ایران احساس می کنم قارداشی و تیمش عملکرد مثبتی را در فدراسیون تنیس روی میز داشته اند.

بیشتر بخوانید

  • ویزا رئیس فدراسیون تنیس روی میز برای حضور در آمریکا صادر نشد
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1987

به "تنیس روی میز و سفر پر ماجرای آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنیس روی میز و سفر پر ماجرای آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید