جا برای گذاشتن دستگاه سی تی اسکن نیست!

به گزارش تیم علمی، رییس بیمارستان خاتم الانبیا ابرکوه می گوید: در حال حاضر مشکل خرید دستگاه سی تی اسکن نداریم و مشکل اصلی نبودن فضای مناسب برای استقرار سی تی اسکن است.

جا برای گذاشتن دستگاه سی تی اسکن نیست!

به گزارش خبرنگاران، محمدعلی شیخی در شورای اداری ابرکوه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام گردیده در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان، به طولانی شدن فرایند خریداری دستگاه سی. تی. اسکن برای شهرستان اشاره و اظهار می نماید: خوشبختانه در جلسه با معاونین دانشگاه علوم پزشکی یزد مقرر شد که 40 درصد از هزینه خرید از سوی شهرستان و مابقی توسط دانشگاه تأمین گردد اما در حال حاضر مشکل اصلی در این رابطه نه خرید این دستگاه بلکه فضای فیزیکی مناسب برای استقرار آن است.

وی در مورد نارضایتی مردم از حضور تنها سه روز در هفته رادیولوژیست در بیمارستان نیز می گوید: تاکنون پیگیری های انجام گردیده ثمربخش نبوده و دانشگاه هنوز مدت حضور رادیولوژیست را افزایش نداده است .

البته شیخی از قریب الوقوع بودن صدور پروانه 96 تخت خوابی شدن این بیمارستان خبر می دهد و عنوان می نماید: دانشگاه علوم پزشکی موظف است در قبال صدور این مجوز نسبت به تامین پزشک، امکانات و تجهیزات لازم بر اساس چارت تعریف گردیده اقدام کند.

وی در ادامه از تکمیل فاز اول طرح توسعه بیمارستان و افتتاح آن در آینده نزدیک خبر می دهد و در این باره تصریح می نماید: خوشبختانه این طرح با بهره گیری مواد اولیه باکیفیت ساخته گردیده ولی متأسفانه به علت وجود تحریم ها با چالش هایی نیز روبرو گردیده و نهایت کوشش خود را به کار گرفتیم تا خدمات عمرانی و درمانی تداخل نداشته باشد.

این مسئول همچنین اضافه می نماید: تجهیز این فاز طرح توسعه با رایزنی های انجام گردیده از طریق وزارتخانه از محل اعتبارات طرح تحول سلامت تأمین خواهد شد.

وی به ایجاد محل فرود بالگرد در محوطه بیمارستان اشاره می نماید و ادامه می دهد: راه اندازی کلینیک تخصصی بیمارستان یکی دیگر از اقدامات انجام گردیده است و به گونه ای طراحی گردیده که در مواقع بحرانی می تواند پشتوانه ای مطمئن برای بیمارستان باشد.یکی از مطالبات مردمی وجود داروخانه در نزدیکی بیمارستان بود که این مهم هم اکنون محقق گردیده ولی در حال رایزنی برای شبانه روزی شدن آن هستیم .

رییس بیمارستان ابرکوه نیز یکی از مباحث حائز اهمیت در حوزه بهداشت و درمان شهرستان را امحاء بهداشتی زباله های بیمارستانی می خواند و می گوید: این اقدام پیش از این با یک دستگاه زباله سوز صورت می گرفت ولی با افزایش حجم زباله های شبکه بهداشت و تأمین اجتماعی شهرستان در حال آنالیز برای تهیه یک دستگاه خردکن هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 33

به "جا برای گذاشتن دستگاه سی تی اسکن نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جا برای گذاشتن دستگاه سی تی اسکن نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید