جراحی زیبایی به سبک امویام

به گزارش تیم علمی، مدت ها از زمانی که ام وی ام با مدل 110 شانسش را در ایران امتحان کرد تا جای خالی ماتیز را پر کند، گذشته است. چند سالی می گردد که ام وی ام های سدان (530 و 550)، کراس اوور (X22، X33 و X55) و هاچ بک (110 S و 315) وارد بازار خودروی ایران شده اند و در غیاب خودرو های ارزان قیمت و باکیفیت غیرچینی فروش بالایی را تجربه نموده اند.

جراحی زیبایی به سبک امویام

به گزارش روزنامه هفت صبح، کراس اوور X22 که در بازار های جهانی با نام چری 3 X شناخته می گردد در سال 95 به مشتریان عرضه شد. نکته جالب آنکه X22 نسخه کراس اوور 315 است که آن هم در سال 91 راهش را به جاده های ایران باز کرد و با استقبالی که از آن شد، در سال 94 نسخه فیس لیفتش هم روی خط مونتاژ مدیران خودرو نهاده شد.

حال در جدیدترین فیس لیفت این دو برادر چینی چه تغییراتی را می توان دید؟ باید اعتراف کرد که 315 فیس لیفت چندان جذابیتی نسبت به فیس لیفت قبلی که در ایران عرضه شد ندارد، اما X22 به خصوص از نمای جلو به قدری تغییر کرده که در نگاه اول ممکن است آن را با کراس اووری کره ای اشتباه بگیرید! در طراحی این خودرو که با نام 3 X پلاس در آمریکای لاتین، چین و ایتالیا به فروش می رسد، چری نگاه دیگری به هیوندای سانتافه و هیوندای کونا داشته.

در طراحی جلوپنجره و کاپوت نعل به نعل از روی دست همکار کره ای خود کپی برداری کرده است. در نمای جانبی تغییر خاصی رخ نداده و فرم کلی خودرو مثل سابق است. در نمای عقب طراحان در شکل سپر بازنگری کرده و خروجی اگزوز را اکنون با آن یکپارچه کرده اند. جالب آنکه در این بخش دو خروجی اگزوز دیده می گردد که به احتمال قریب به یقین هر دوی آن ها نقشی صرفا تزئینی دارند.

دامنه تغییرات در داخل کابین چری 3 X پلاس (ام وی ام X22 فیس لیفت) محدودتر احساس می گردد، اما با کمی دقت بیشتر می توان مواردی مثل جایگزینی فرمان D شکل با فرمان استاندارد و استفاده از نشان دهنده های جدید، عظیم تر شدن نمایشگر سیستم مولتی مدیا، بازنگری در چیدمان دکمه های کنترلی و تغییر شکل جزئی داشبورد و همچنین دریچه های سیستم تهویه را کشف کرد.

در 315 سپر جلو و عقب، گرافیک چراغ ها، طرح داشبورد، جلوپنجره و بعضی دیگر از بخش ها دستخوش تغییر و فیس لیفت شده اند و براساس تصاویر، امکاناتی نظیر چراغ روشنایی روز به این هاچ بک مالی اضافه شده است. شاید بتوان زیباترین تغییر را در سپر جلو و چراغ های مه شکن پیدا کرد.

قیمت روز ام وی ام X22 در بازار 395 میلیون تومان و ام وی ام 315 هاچ بک 280 میلیون تومان است. در نسخه های فیس لیفت به احتمال زیاد شاهد افزایش قیمت 10 تا 40 میلیونی خواهیم بود.

منبع: فرارو
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1432

به "جراحی زیبایی به سبک امویام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جراحی زیبایی به سبک امویام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید