حضور ناو هواپیمابر رونالد ریگان آمریکا در دریای چین جنوبی

به گزارش تیم علمی، اخیرا طی قدرت نمایی نیروی دریایی آمریکا علیه اقدامات چین در دریای چین جنوبی، یک ناو هواپیمابر این ارتش از این دریا عبور کرد.

حضور ناو هواپیمابر رونالد ریگان آمریکا در دریای چین جنوبی

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری هیل، گروهی از ژنرال ها، مقامات و خبرنگاران کشور فیلیپین روز سه شنبه با حضور در ناو هواپیمابر یو اس اس رونالد ریگان متعلق به نیروی دریایی ارتش آمریکا، از نزدیک شاهد فراز و فرود جنگنده های ناونشین اف/ای-18 سوپر هورنت به وسیله کاتاپولت -منجنیق پرتاب- بودند؛ این ناو جهت بازدید از بندر مانیل، پایتخت فیلیپین، مسیرش را به وسیله دریای چین جنوبی طی کرد.

گشت های مسلح طی این نمایش، با فاصله چند مایلی از ناو، اوضاع را تحت کنترل داشتند.

کارل توماس، دریابان نیروی دریایی آمریکا در این خصوص خطاب به خبرنگاران گفت: شعار این ناو هوایمابر، صلح به وسیله قدرت است.

وی در پاسخ به اینکه پیغام حضور این هواپیمابر در بحبوحه تنش های جدید چین و آمریکا چیست، پاسخ داد که حضور نظامی آمریکا، باعث فراهم آوردن امنیت و ثبات است و سبب می گردد تا کشورهای در حال منازعه چین، ویتنام، فیلیپین، مالزی، تایوان و برونئی، به مذاکرات دیپلماتیک روی بیاورند.

این دریابان در ادامه اضافه نمود: ما معتقدیم که همه باید از قوانین بین الملل پیروی نمایند و حضور ما باعث فراهم شدن امنیت و ثباتی است که زمینه ساز انجام مذاکرات می گردد.

این شش کشور جنوب شرقی آسیا، همیشه بر سر آبراه تجاری چین جنوبی منازعه ارضی داشته اند. چین اخیرا به جهت تغییر زنجیره تپه های دریایی مورد مناقشه اسپراتلی به جزایر و بنا کردن زیرساخت های نظامی در آنجا، سبب تنش زایی شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 272

به "حضور ناو هواپیمابر رونالد ریگان آمریکا در دریای چین جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور ناو هواپیمابر رونالد ریگان آمریکا در دریای چین جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید