پکن ادعای ایجاد منطقه دفاع هوایی بر فراز دریای چین جنوبی را رد کرد

به گزارش تیم علمی، خبرنگاران: دولت چین تاکید نمود، این کشور هیچ طرح و برنامه ای برای ایجاد منطقه دفاع هوایی بر فراز دریای چین جنوبی ندارد.

پکن ادعای ایجاد منطقه دفاع هوایی بر فراز دریای چین جنوبی را رد کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از صدای روسیه؛ سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن اشاره به ادعاهای مطرح شده از سوی ژاپن در مورد تصمیم پکن برای ایجاد منطقه دفاع هوایی بر فراز دریای چین جنوبی تاکید نمود، ژاپن تاکنون بارها اتهامات بی پایه و اساس خود را در مورد ایجاد منطقه دفاع هوایی بر فراز دریای چین جنوبی مطرح نموده است.

بر اساس این گزارش وی توضیح داد، این اقدام توکیو با انگیزه های پنهانی اجرا شده و به سادگی با هدف منحرف کردن توجه جامعه بین المللی از تغییر قانون اساسی صلح جویانه ژاپن و افزایش قدرت نظامی این کشور اجرا شده است.

روزنامه آساهی شیمبون ژاپن روز آدینه این اتهام را عنوان نمود که مقام های نیروی هوایی چین بر روی طرح پیش نویس ایجاد منطقه دفاع هوایی بر فراز دریای چین جنوبی کار نموده اند. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز هشدار داد، این گونه اقدامات یک اقدام تحریک آمیز و یک جانبه به شمار می رود و می تواند منجر به افزایش تنش ها گردد. وی از چین خواست تا برای حل و فصل اختلافات مرزی خود با کشورهای همسایه از راهکارهای دیپلماتیک استفاده کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین اضافه نمود، پکن از همه طرف ها می خواهد تا مراقب سخنان و کلمات خود باشند و برای برقراری امنیت و ثبات در هوا و دریای منطقه با چین همکاری نمایند. چین و کشورهای عضو آسه آن برای برقراری آرامش و امنیت در منطقه همکاری کامل و موثری با یکدیگر دارند. چین ادعای مالکیت بر تمامی پهنه دریای چین جنوبی را مطرح نموده است. ویتنام، مالزی، فیلیپین و برونئی و تایوان نیز ادعای مالکیت بر این دریا را دارند. این دریا بیش از 30 میلیارد تن ذخایر نفتی و 20 تریلیون متر مکعب ذخایر گازی دارد.

وزارت دفاع چین 23 نوامبر گذشته منطقه دفاعی ویژه ای را بر فراز دریای شرقی چین ایجاد نموده که این مساله با مخالفت شدید آمریکا، کره جنوبی و ژاپن روبرو شده است. چین از کلیه هواپیماهای عبوری از این منطقه خواسته است تا قوانین جدید را رعایت نموده و به آن احترام بگذارند ولی هواپیماهای آمریکایی، ژاپنی و کره ای بدون توجه به این درخواست به پرواز خود در این منطقه ادامه می دهند.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 459

به "پکن ادعای ایجاد منطقه دفاع هوایی بر فراز دریای چین جنوبی را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن ادعای ایجاد منطقه دفاع هوایی بر فراز دریای چین جنوبی را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید