حقایقی جالب درباره آفریقای جنوبی که نمی دانستید، تصاویر

به گزارش تیم علمی، اگر تصور می کنید که همه چیز را درباره آفریقای جنوبی می دانید، حتماً مقاله زیر را بخوانید تا ذهنیت شما به طورکلی درباره این سرزمین متنوع و شگفت انگیز تغییر کند؛ با ما همراه باشید تا با 12 حقیقت شنیدنی درباره آفریقای جنوبی از تفریحات هیجان انگیز گرفته تا نوشیدنی های بی نظیر آن آشنا شوید.

حقایقی جالب درباره آفریقای جنوبی که نمی دانستید، تصاویر

با تور آفریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

11 زبان رسمی در آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی فرهنگ متنوع و گسترده ی دارد و به همین دلیل 11 زبان مختلف در این کشور به رسمیت شناخته شده است. این زبان ها شامل زولو (Zulu)، خوسا (Xhosa)، آفریکانس، انگلیسی، سوتوی شمالی، تسوانا، سوتو، تسونگا (Tsonga)، سوازی (Swazi)، وندا و دبل (Ndebele) می گردد. خوشبختانه بیشتر مردم در این کشور می توانند زبان انگلیسی را به عنوان زبان اول یا دوم صحبت نمایند؛ بنابراین گردشگران نگرانی از بابت ترجمه نخواهند شد.

کشوری معروف به ملت رنگین کمان

با وجود زبان های رسمی متعدد، به جرات می توان آفریقای جنوبی را آمیزه ای از فرهنگ های متنوع و متعدد دانست. این سرزمین بیش از 55 میلیون جمعیت دارد که از نژادها و سنت های گوناگون تشکیل شده است و (ملت رنگین کمان) نامی درخور و مناسب برای این کشور محسوب می گردد.

عظیم ترین الماس دنیا

در سال 1905 عظیم ترین الماس برش نخورده دنیا در منطقه کولینان در نزدیکی پرتوریا کشف شد. این الماس که 3/106 قیراط وزن داشت، در حال حاضر تاج سلطنتی انگلیس را زینت بخشیده است. شایعه است که حتی الماس عظیم تری هم در این محل کشف خواهد شد؛ اما تا آن موقع در خیابان های این ناحیه گردش کنید و برای آشنایی با تاریخ آن به موزه و معدنی که در این ناحیه قرار گرفته است، سر بزنید.

غنی ترین مرکز فسیل هومنین در قاره آفریقا

قدیمی ترین بقایای انسان های نوین (هومنین) در آفریقای جنوبی کشف شده است که بیشتر آن ها قدمتی 160 هزارساله دارند. منطقه ای موسوم به گهواره بشریت (Cradle of Humankind) یکی از مشهورترین مکان ها در آفریقای جنوبی به شمار می رود که سیزده غار و محل باستانیِ عصر پارینه سنگی در آن کشف شده است. هنر عصر پارینه سنگی در سرتاسر این کشور یافت می گردد و تنها کاری که باید بکنید این است که کفش های کوه پیمایی خود را به پا کنید و برای دیدن آثار دوران پارینه سنگی در یک جهت درست حرکت کنید.

عظیم ترین دهانه برخوردی شهاب سنگ در دنیا

گنبد وردفورت دهانه ای است که بر اثر برخورد یک شهاب سنگ پدید آمده است و در حدود 300 کیلومتر پهنا دارد. این دهانه عظیم ترین و قدیمی ترین دهانه برخورد شهاب سنگ در دنیا به شمار می رود و در نزدیکی شهر کوچک پاریس (Parys) در ایالت آزاد واقع شده است.

اولین پیوند قلب موفقیت آمیز در دنیا

در سوم دسامبر 1967، اولین پیوند قلب توسط دکتر کریس بارنارد در بیمارستان گروت شور (Grootte Schuur) در شهر کیپ تاون صورت گرفت. اگرچه بیمار، لوئیس واشکانسکی، بعد از عمل جراحی تنها برای 18 روز زنده ماند، اما پیوند قلب موفقیت آمیز بود. بعد از این عمل، دکتر بارنارد 10 عمل پیوندی دیگر انجام داد که در این بین یکی از دریافت نمایندگان قلب به مدت 23 سال زندگی کرد.

بلندترین محل پرش بانجی جامپینگ در دنیا

پل بلوکرانز (Bloukrans) که در ارتفاع 216 متری از رودخانه زیبای بلوکرانز قرار گرفته است، بلندترین محل پرش بانجی جامپینگ در دنیا به شمار می رود. آن هایی که سر نترس دارند، در اینجا گرد هم می آیند تا پرشی هیجان انگیز را از بالای پل تجربه نمایند؛ تجربه ای بی نظیر که در هیچ کجای دنیا مشابه آن نخواهید داشت. اگر به دنبال یک روز پر از هیجان با آدرنالین بالا هستید، پل بلوکرانز جایی است که باید سری به آنجا بزنید. حتی اگر آدم محتاطی هستید، بازهم می توانید از داخل باری که در این حوالی قرار گرفته است، به تماشای منظره زنده و مهیج پرش بانجی جامپرها بپردازید. در پل بلوکرانز، انتظار سرازیر شدن اشک از شدت ترس و هیجان را داشته باشید.

میزبانی از عظیم ترین و قدیمی ترین دوی ماراتون یک روزه در دنیا

دوی ماراتن کامریدز (Comrades) رقابتی است که هرساله در ایالت کوازولا-ناتال بین دو شهر دوربان و پیترماریزبرگ (Pietermaritzburg) در ماه ژوئن برگزار می گردد. بیست هزار شرکت نماینده در جهتی 89 کیلومتری به رقابت می پردازند و فقط 12 ساعت وقت دارند تا به خط سرانجام برسند. علاقه مندان آمادگی جسمانی از سراسر دنیا به آفریقای جنوبی سفر می نمایند تا در این رویداد ورزشی که بیننده های زیادی هم در این سرزمین دارد، شرکت نمایند.

ژوهانسبورگ پر درخت ترین شهر آفریقای جنوبی

ژوهانسبورگ قطب مالی این کشور به شمار می رود؛ اما جدا از این هیاهو، دارای جنگل شهری با بیش از شش میلیون درخت است که خیلی از مردم آن را به عنوان جنگل مصنوعی می شناسند.در ژوهانسبورگ، بهترین کار اینست که یک محل مرتفع مثل هتل وست کلیف (Westcliff) بیابید و با یک نوشیدنی به تماشای این منظره زیبا بنشینید. با در نظر دریافت پوشش 23/6 درصدی درختان در ژوهانسبورگ، اصلاً به ذهنتان خطور نمی نماید که در یک شهر بین المللی و پرازدحام به سر می برید.

عظیم ترین تولیدنماینده پشم موهر در دنیا

آفریقای جنوبی به ویژه منطقه کارو (Karoo)، عظیم ترین تولیدنماینده پشم موهر در دنیا به حساب می آید که از موی بز آنقوره تهیه می گردد. در سفر به آفریقای جنوبی، تنها کافی است به داخل فروشگاهای اطراف جاده قدم بگذارید و مشغول عکاسی از لباس ها و لوازم تهیه شده از پشم موهر شوید.

تنها تولیدنماینده چای رویبوس

چای ریبوس یک نوشیدنی محبوب است که نام آفریقای جنوبی را در ذهن تداعی می نماید. این نوشیدنی در حال حاضر در 60 کشور دنیا به فروش می رسد. ریبوس از گیاهی به نام آسپالاتوس لنیریس (Aspalathus linearis) تهیه می گردد که فقط در منطقه سیدربرگ می روید؛ بنابراین وقتی این چای را خارج از کشور آفریقای جنوبی خریداری می کنید، از اصالت و مرغوبیت آن اطمینان حاصل کنید.

کشوری متنوع و وسیع

آفریقای جنوبی از آنچه بیشتر مردم تصور می نمایند، وسیع تر و پنج برابر عظیم تر از انگلستان است. این سرزمین چشم اندازهای متنوعی دارد که از آن جمله می توان به انواع گل های بی نظیر در دنیا، دشت های گسترده و البته حیات وحش متنوع آن اشاره نمود. همچنین نیازی به گفتن نیست که هرگز در یک سفر یک روزه با اتومبیل قادر نخواهید بود تا سراسر این کشور پهناور را تماشا کنید. به همین دلیل ضروری است، برنامه سفر خوبی تهیه کنید تا بتوانید از تمامی مناظر تماشایی این کشور تا آنجا که ممکن است، دیدن کنید.

منبع: گردشبان
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1150

به "حقایقی جالب درباره آفریقای جنوبی که نمی دانستید، تصاویر" امتیاز دهید

1 کاربر به "حقایقی جالب درباره آفریقای جنوبی که نمی دانستید، تصاویر" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی جالب درباره آفریقای جنوبی که نمی دانستید، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید