خبرنگاران توسعه پایدار شهری در گرو مشارکت مردمی است

به گزارش تیم علمی، اصفهان- خبرنگاران- نایب رئیس شورای اسلامی شهر تیران گفت: توسعه پایدار شهری به مشارکت اجتماعی و ایده پردازی اقشار مردم هر منطقه به ویژه جوانان احتیاج دارد.

خبرنگاران توسعه پایدار شهری در گرو مشارکت مردمی است

به گزارش خبرنگاران، علی دادخواه روز پنجشنبه در نشست با اعضای باشگاه های کتابخوانی تیران در مجموعه فرهنگی و هنری مسجد قمربنی هاشم(ع) اضافه نمود: پایداری توسعه و پیشرفت هر منطقه همیشه باید در تصمیم گیری ها مورد توجه باشد چرا که بی توجهی به این مولفه انرژی، سرمایه های انسانی و اقتصادی را از بین می برد.

وی بیان کرد: ایده های جدید و نوآوری ها در این راستا یک موضوع مهم و اساسی بوده که نسل جوان با بهره گیری از مدل های خلاق نقش کارآمدی را با ایجاد زمینه مشارکت فراهم می نمایند.

عضو شورای اسلامی شهر تیران تشکل های مردم نهاد را ظرفیتی برای هم افزایی و ایجاد مشارکت برشمرد و یادآور شد: این نهادهای مدنی بسترسازی برای شناسایی استعدادها و یاری به رشد آن را فراهم و انتقال اندیشه ها و مطالبه نیازهای مردمی را دنبال می نمایند.

وی ترویج فرهنگ کتابخوانی را امری ضروری بیان و افزود: برای ترویج این امر باید فعالیت های جدید انجام گردد که سرمایه گذاری برای خانواده ها و بچه ها و نوجوانان هدف گذاری برای آینده است.

معاون شهردار تیران در ادامه این نشست به ایده پردازی و ضرورت بهره گیری از نظرات شهروندان برای عمران و آبادانی شهرها اشاره کرد و گفت: پویایی هر منطقه ای وابسته به کوشش و اهتمام مردم آن دیار برای توسعه همه جانبه است که نسل جوان با ارائه ایده های نو در این راستا نقش آفرینی می نمایند.

ابراهیم شجاعی ادامه داد: مدیریت شهری در امر توسعه پایدار همیشه نقش مردم به عنوان مولفه های اساسی شهر را مورد توجه قرارداده و از سازمان های مردم نهاد حمایت می نماید.

وی یادآور شد: آموزش و فرهنگسازی در حوزه های مختلف یکی از نیازهای اساسی در توسعه شهری به شمار می رود.

در ادامه این نشست بسته های فرهنگی و کتابخوانی اعضای باشگاه های کودک و نوجوان این شهرستان توزیع و فعالیت های هنری با موضوع کتاب و میلاد حضرت علی(ع) اجرا شد.

پنجمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی با ایجاد رقابت و حمایت از طرح ها و فعالیت های کتابخوانی و فرهنگ مطالعه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال انجام است که چهار باشگاه کتابخوانی در تیران از میان بیش از 40 نوجوان تشکیل شده که پس از انجام فعالیت های فرهنگی و هنری در حوزه کتاب در سطح ملی با دیگر باشگاه ها رقابت خواهند کرد.

این چهار باشگاه در موسسه مردم نهاد نسل جوان فردا و کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی این خطه تشکیل شده اند.

مطالعه کتاب، خلاصه گویی، فراوری فیلم از کتاب ها، نامه به نویسندگان کتاب و برگزاری نشست هایی با نویسندگان و فعالان این حوزه را از جمله اقدامات این باشگاه ها اظهار داشت.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 اسفند 1399 بروزرسانی: 30 اسفند 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1556

به "خبرنگاران توسعه پایدار شهری در گرو مشارکت مردمی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توسعه پایدار شهری در گرو مشارکت مردمی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید