دانشگاه جامع علمی کاربردی به دنبال برطرف مسائل در صنعت گردشگری است

به گزارش تیم علمی، به گزارش خبرنگاران، رضاپیرایش ظهر چهارشنبهدر همایش مزیت وچالش های صنعت گردشگری استان زنجان، با اشاره به برنامه های دانشگاه علمی کاربردی اضافه کرد:یکی ازبرنامه هایی که دانشگاه علمی کاربردی به صورت جدی آن را پیگیری می نماید برطرف مسائل و چالش های حوزه گردشگری استان است.

دانشگاه جامع علمی کاربردی به دنبال برطرف مسائل در صنعت گردشگری است

اگر علاقمند به سفر با بهترین کمترین قیمت تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشگاه زنجان با بیان اینکه گردشگری یکی از مقوله های مهم است اضافه کرد: صنعت گردشگری یکی از مقوله هایی است که در رشته های مختلف مورد توجه قرار می گیرد و به دلیل قابلیتی که می تواند ایجاد کند مزیتی برای استان محسوب می گردد.

پیرایش تأکید کرد: صنعت گردشگری به عنوان یکی از منابع مهم و ایجاد اشتغال عامل مهم برای توسعه اجتماعی و مالی است و با توجه به مسائل، در حال حاضر یک صنعت بدون دود تلقی می گردد و توسعه گردشگری به عنوان یک مسئله توسعه پایدار، وحدت و یکپارچگی، سلامت محیط زیست و رفاه مردم و هویت فرهنگی باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی ایجاد امنیت در صنعت گردشگری را مهم ترین موضوع دانست و گفت: آنچه که در صنعت گردشگری پایدار حائز اهمیت است، برخورداری از ایجاد امنیت در سطوح مختلف جامعه است و توجه به امنیت یکی از موضاعات اساسی و مهم در صنعت گردشگری است.

پیرایش خاطر نشان کرد: براساس آمار 10.7درصد اشتغال،11.5درصد سرمایه گذاری و 11درصد مالیات بهایی از صنعت گردشگری حاصل شده و در حال حاضر بیش از 260میلیون فرصت شغلی تمام وقت ونیمه وقت ایجاد شده و میزان سفرها و گردشگری مردم به 6میلیارد سفر رسیده است.

وی اظهار کرد: صنعت گردشگری در کنار صنعت نفت و خودروسازی سه صنعت عمده دنیا محسوب می گردد و عوامل مختلف در انتخاب مقصد سفر برای گردش امنیت اجتماعی و روانی و رفاه اجتماعی است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان اعلام کرد: ایران درمیان کشور های دنیا رتبه 10ازنظر جاذبه گردشگری و رتبه 5از نظر تنوع گردشگری و رتبه سه در تنوع صنایع دستی را از آن خود نموده و پیش بینی براین است که در افق 1404پذیرای 20میلیون گردشگر با کسب درآمد 25 میلیارد دلار که تحقق این امر مستلزم پوشش و اقدامات هماهنگ و اعمال سیاست های منسجم در این زمینه است.

پیرایش عنوان نمود: توجه به فرهنگ گردشگری با آموزش های علمی، ارائه دوره های تخصصی و تقویت آن ها امری است مهم که باعث ایجاد فرصت های مناسبی می گردد.

دانشیار گروه جغرافیا و عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان صنعت گردشگری را یک صنعت مهم عنوان نمود و گفت: صنعت گردشگری با وجود پتانسیل های خود در مسائل مالی و اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.

یگانه اعلام کرد: استان زنجان بعد از استان اصفهان دومین استان پر همسایه کشور است و مرکز تعامل فرهنگ ها و گویش ها منحصر به خود است و از لحاظ بار مسافر گلوگاه ارتباطی کشور بوده و 15درصد ازجمعیت کشور رابه خود اختصاص داده است.

سامانه برنامه ریز سفر به استان زنجان با هدف معرفی جاذبه های گردشگری، تاریخی و تفریحی به صورت رسمی شروع به کار کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 785

به "دانشگاه جامع علمی کاربردی به دنبال برطرف مسائل در صنعت گردشگری است" امتیاز دهید

1 کاربر به "دانشگاه جامع علمی کاربردی به دنبال برطرف مسائل در صنعت گردشگری است" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه جامع علمی کاربردی به دنبال برطرف مسائل در صنعت گردشگری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید