درخشش دوباره نوابغ ساوجی در مسابقات جهانی محاسبات ذهنی

به گزارش تیم علمی، خبرنگاران/مرکزی دانش آموزان ساوجی که به عنوان کنندگان استان مرکزی دو سال پیش پیروز شدند عنوان قهرمانی مسابقات جهانی محاسبات ذهنی را کسب کنند تا در مجموع، کشور ایران قهرمان قهرمانان این مسابقات شود، بار دیگر در مسابقات جهانی محاسبات ذهنی درخشیدند.

درخشش دوباره نوابغ ساوجی در مسابقات جهانی محاسبات ذهنی

محمد احمدی مدیر کانون بچه ها هوشمند ساوه در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: نوزدهمین دوره مسابقات دنیای محاسبات ذهنی ریاضیات با چرتکه موسوم به پاما، 22 دسامبر برابر با اول دیماه 1398 با حضور 24 کشور مطرح دنیا از 5 قاره از جمله آمریکا، کانادا، چین، ژاپن، روسیه، استرالیا، کشورهای آسیای شرقی و کشورهای عربی و ایران در کشور تایلند برگزار گشت.

وی اضافه نمود: در این دوره از مسابقات دنیای، تعداد 610 فراگیر حضور داشتند که 55 نفر از ایران اعزام شده بودند. این 55 نابغه ایرانی از بین 388 نابغه در رقابت های ملی از 17 استان و 21 شهر انتخاب شده بودند.

احمدی اعلام نمود: تیم محاسباتی ایران با ترکیب کامل در 5 سطح ABCDE شرکت کرد که حاصل آن کسب سه مقام قهرمان قهرمانان، 48 عنوان قهرمانی، سه عنوان برگزیده اول و یک عنوان برگزیده دوم بود. آنها با اقتدار مقام اول نوزدهمین دوره مسابقات دنیای را در سومین سال حضور خود کسب کردند.

وی گفت: تیم ایران با اقتدار در جایگاه نخست این دوره از مسابقات قرار گرفت و نابغه های ساوجی با کسب یک مقام قهرمان قهرمانان و 2 مقام قهرمان اول و 3 مقام قهرمانی و یک مقام مربی برتر در جایگاه نخست تیم ایران قرار گرفت.

به گفته احمدی بیستمین دوره مسابقات دنیای در سال 2020 در کشور کانادا و در سال 2021 در کشور هنگ کنک و در سال 2022 در کشور عربستان برگزار خواهد شد و امیدواریم با توکل به خدا و تلاش جمعی مجموعه بین المللی بچه ها هوشمند شاهد درخشش و کسب عناوین قهرمانی در سالهای آینده باشیم.

اعضای تیم موسسه بچه ها هوشمند شهرستان ساوه و عناوین کسب شده به شرح ذیل است:

ستایش یاوری: کسب عنوان مقام قهرمان قهرمانان در سطح D

پانته آ عزتی: کسب عنوان قهرمان اول در سطح E و مقام سوم مسابقه Flash computing، تنها نماینده استان مرکزی، شهرستان ساوه و ایران در سطح E

کمیل شریف: کسب عنوان قهرمان اول در سطح D

مسعود غفاری: کسب عنوان قهرمان در سطح D

سورنا مددیان: کسب عنوان قهرمان در سطح D

امیررضا سعیدی نیک: کسب عنوان قهرمان در سطح C، تنها نماینده استان مرکزی و شهرستان ساوه در این سطح

محمد احمدی مدیر موسسه بچه ها هوشمند ساوه: کسب عنوان نماینده و مربی برتر از مجموع 5 مربی برتر در مسابقات دنیای تایلند 2019

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 931

به "درخشش دوباره نوابغ ساوجی در مسابقات جهانی محاسبات ذهنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخشش دوباره نوابغ ساوجی در مسابقات جهانی محاسبات ذهنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید