دقیق ترین تصویر از یک باکتری زنده برای شناسایی ابر میکروب ها

به گزارش تیم علمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، این آنالیز بر روی باکتری Escherichia coli اجرا شده و نفوذ به لایه محافظ چند تکه این باکتری درک محققان از فرایند رشد باکتری یادشده را تسریع نموده و موجب شناسایی بریدگی هایی در پوشش بیرونی آن شده که به پزشکان برای فراوری آنتی بیوتیک های تازه یاری می نماید.

دقیق ترین تصویر از یک باکتری زنده برای شناسایی ابر میکروب ها

باکتری ها در برابر آنتی بیوتیک های فعلی موجود در بازار مقاومت قابل توجهی کسب نموده اند و برای فراوری نسل نو آنتی بیوتیک ها که مقاومت باکتری ها را درهم بشنمایند کسب اطلاعات تازه از ساختار آنها لازم است و این کار با تهیه تصاویر دقیق از باکتری ها ممکن می گردد.

پژوهشگران کالج لندن که تصویر دقیق از باکتری Escherichia coli را تهیه نموده اند، هشدار می دهند غشای خارجی بسیاری از باکتری های فعلی به طور فزاینده ای قادر به دفع آنتی بیوتیک ها بوده و ابر میکروب هایی مانند مانند A. baumannii، P. aeruginosa، Salmonella و E. coli می توانند تا سال 2050 میلیون ها نفر را در سال از بین ببرند.

غشای خارجی باکتری ها و ابرمیکروب ها در دهه های اخیر در برابر تهاجم آنتی بیوتیک های سنتی بسیار مقاوم شده اند و برای درک دقیق دلیل این تحول، محققان با یک سوزن کوچک با عرض چند نانومتر توانستند ساختارهای مولکولی بسیار ظریف روی سطح باکتری E. Coli را شناسایی نموده و از آن تصویربرداری نمایند تا نشان دهند غشای خارجی این باکتری دارای حفره های میکروسکوپی از جنس پروتئین است که اجازه عبور مواد مغذی را می دهد و در عین حال از ورود سموم و آنتی بیوتیک ها جلوگیری می نماید.

بعضی از بخش های غشای باکتری E. Coli به جای پروتئین حاوی مولکول هایی با زنجیره های قندی به نام گلیکولیپید است. شناسایی دقیق این ترکیبات راه را برای انتخاب ترکیبات درست شیمیایی برای فراوری آنتی بیوتیک های نو هموار خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1916

به "دقیق ترین تصویر از یک باکتری زنده برای شناسایی ابر میکروب ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دقیق ترین تصویر از یک باکتری زنده برای شناسایی ابر میکروب ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید