دوستی: بازی با ایتالیا یک فرصت استثنایی بود، سرمربی ایتالیا: فکر نمی کردم اینگونه بازی کنید

به گزارش تیم علمی، خبرنگاران : سرمربی تیم نوجوانان ایران گفت: ایتالیا نامی بزرگ در فوتبال دنیا است و بازی با این تیم برای ما یک فرصت استثنایی بود.

دوستی: بازی با ایتالیا یک فرصت استثنایی بود، سرمربی ایتالیا: فکر نمی کردم اینگونه بازی کنید

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال و با اعلام فوادی، مدیر رسانه ای تیم ملی، ابتدا سرمربی تیم ملی ایتالیا به دلیل اتفاقاتی که روز گذشته در اعتراض به عملکرد داور در بازی مقابل منتخب زنیت سن پترزبورگ افتاده بود نمی خواست در کنفرانس شرکت کند اما پس از چند دقیقه به کنفرانس آمد تا نشست مطبوعاتی شروع گردد.

در ابتدای نشست دوستی مهر درباره بازی مقابل ایتالیا گفت: باید اول به بازیکنان و کادر فنی و سرپرستی تیم ملی ایتالیا تبریک بگویم که تیم پرقدرت و خوبی دارند. ایتالیا یک نام بزرگ در فوتبال دنیا است و البته بازی با این تیم برای ما یک فرصت استثنایی بود.

وی ادامه داد: روز گذشته با اینکه داور بازی می توانست برای ما دقیقه 93 پنالتی بگیرد و این ما باشیم که به جمع چهار تیم نهایی برسیم اما مثل اینکه اتفاقات داوری هم برای تیم ایتالیا افتاد و راضی شدیم که ایتالیا حریف ما شد. من قبول دارم که اشتباهات داوری جزیی از بازی است اما این بازی باید در مرحله نیمه نهایی و یا حتی فینال اتفاق می افتاد. ما از دقیقه 23بازی 10 نفره شدیم و این فشار مضاعفی بر روی بازیکنان و خط دفاعی ما آورد و یک مهاجم را تعویض کردیم.

سرمربی تیم ایران گفت: ما دو سال از ایتالیایی ها کوچکتر بودیم و همه دیدید 60 دقیقه مقابل تیم ملی جوانان ایتالیا که اکثرا در تیم های سری آ ایتالیا بازی می نمایند مقاومت کردیم. آنطور که مدیر رسانه ای تیم به من گفت دروازه بان ایتالیا، دروازه بان تیم جوانان منچستر یونایتد است و تعیین بود که مهاجمان ما کار سختی داشتند.

دوستی عنوان نمود: مهاجم ایتالیا در تیم بزرگسال شفیلد یونایتد انگلستان بازی می نماید و به ما گل هم زد. ایتالیا تیم بسیار قدرتمند از لحاظ فیزیکی و تاکتیکی بود و ما 10 نفره بودیم. از تیم اصلی که با آن به جام دنیای 2013 امارات صعود نموده ایم تنها 5 بازیکن را به روسیه آوردیم که یکی از آنها مصدوم شد، یک بازیکن اخراج شد و دو بازیکن دیگر هم به خاطر سه اخطاره بودن روی سکو قرار گرفته بودند. در بازی بعد هم مهاجم تیم را به دلیل سه اخطاره بودن در اختیار نداریم و یک بازیکن هم که امروز اخراج شد غایب خواهد بود. البته این را بگویم اگر 10 نفره نمی شدیم مطمئنا این نتیجه بدست نمی آمد و نتیجه بازی تغییر می کرد.

وی گفت: جام دنیای کوچک برای ما بسیار مفید بود و بازی های بسیار خوبی انجام دادیم و بازیکنانمان را محک زدیم و با تیم های بزرگی بازی کردیم که بسیار به یاری ما می آید تا تیم خوبی را برای جام دنیای 2013 امارات آماده کنیم. من بار دیگر از مقامات وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال روسیه تشکر می کنم.

سرمربی ایران در پاسخ به این پرسش که چرا ایران موقعیت های گل کمی داشت گفت: برابر ایتالیا بازی می کردیم. ما بازیکنان بی تجربه ای داشتیم که شاید فکرش را هم نمی کردند که مقابل ایتالیا بازی نمایند. بازیکنانی که به اینجا آورده بودم تجربه بین المللی نداشتند و همه دیدند که چقدر دویدند. ما روی اشتباه یکی از بازیکنان گل خوردیم.

وی اعلام کرد: همان اشتباه باعث شد تیم دچار استرس عدم جبران گل گردد و گل دوم را دریافت کردیم. ما به این بازی ها به چشم بازی های محبت آمیز نگاه می کنیم تا مشکلاتمان را در خطوط مختلف رفع کنیم. در طول بازی شاید یکی دو موقعیت صد در صد گل داشتیم اما تیم مقابل ما ایتالیا بود. تیمی که دو سال از ما بزرگتر بود و از فوتبالی می آید که همه جای دنیا آن را می شناسد. همین تیم قهرمان دوره گذشته جام دنیای کوچک بود و این نشان می دهد که ما چقدر کار سختی داشتیم.

دوستی مهر در پاسخ به این پرسش که دوست داشت در این جام با چه تیم دیگری روبرو گردد گفت: همه تیم ها خوب بودند و ما هم با تیم های خوبی بازی کردیم. ایتالیا، فنلاند و ترکیه تیم های خوبی بودند و دو روز دیگر هم با اسلوونی بازی می کنیم که تیم قدرتمندی است اما به هر جهت دوست داشتم با تیم قدرتمند روسیه هم که مدعی قهرمانی این رقابت ها است بازی می کردیم. راضییم که در جمع 8 تیم برتر جام دنیای کوچک قرار گرفته ایم. هدف ما این است که در جمع چهار تیم برتر دنیا در جام دنیای قرار بگیریم.

همچنین ایوانی آلبریکو سرمربی ایتالیا در این کنفرانس بیشتر از داوری در بازی روز گذشته مقابل سن پترزبورگ انتقاد کرد اما بازیکنان ایران را سرعتی و با قدرت بدنی بالا و با کیفیت دانست و گفت: اصلا فکر نمی کردم ایران مقابل ما اینگونه بازی کند. ما از بازی خوب بازیکنان کم و سن و سال ایران تعجب کردیم و زمانی که نیمه اول را صفر-صفر به رختکن رفتیم من بسیار عصبی بودم. بازیکنان ما هم به خاطر اتفاقات دیروز عصبی بودند و ما کلا امروز را برای ریکاوری روحی و روانی آنها وقت گذاشتیم. من به سرمربی ایران به خاطر داشتن چنین بازیکنان با انگیزه ای تبریک می گویم. به تیم هایی چون ایران که خیلی خوب پرس می نمایند و فشار می آورند باید فقط با استفاده از اشتباهات بازیکنانش گل زد.

به گزارش خبرنگاران ، تیم ملی نوجوانان ایران در این دیدار با نتیجه 2 بر صفر بازنده شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 297

به "دوستی: بازی با ایتالیا یک فرصت استثنایی بود، سرمربی ایتالیا: فکر نمی کردم اینگونه بازی کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوستی: بازی با ایتالیا یک فرصت استثنایی بود، سرمربی ایتالیا: فکر نمی کردم اینگونه بازی کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید