ملاقات مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با نماینده آستارا در مجلس

به گزارش تیم علمی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان گفت: توسعه مالی و فرهنگی شهرستان مرزی آستارا با استفاده از ظرفیت های ویژه این شهرستان در حوزه گردشگری امکان پذیر است.

ملاقات مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با نماینده آستارا در مجلس

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی گیلان چهارشنبه 8 مرداد 99 جلسه مسعود حلاج پور مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان و غلامرضا مرحبا نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی برگزار گردید.

مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی گیلان در این جلسه به ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت های انجام شده در سه حوزه میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی و همچنین شرایط نیروی انسانی، شرایط اعتباری و بودجه پرداخت و افزود: توسعه مالی و فرهنگی شهرستان مرزی آستارا با استفاده از ظرفیت های ویژه این شهرستان در حوزه جهانگردی امکان پذیراست که برای تقویت آن احتیاج به ایجاد زیرساخت های لازم و محتوای مناسب جهانگردان داریم تا زمان ماندگاری جهانگرد را در استان و شهرستان افزایش دهیم.

او ادامه داد: شهرستان آستارا با توجه به غنای فرهنگی، تاریخی و طبیعی استعدادهای بی نظیری در توسعه جهانگردی دارد که با تقویت سه حوزه میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی در این منطقه و ایجاد زمینه های معرفی آن می توانیم گام موثری در توسعه جهانگردی این منطقه با حمایت مجلس شورای اسلامی برداریم.

حلاج پور ضمن قدردانی از همراهی ویژه نماینده شهرستان در فرآیند معرفی و دفاع از طرح نهایی روستای عنبران به عنوان روستای ملی گلیم، خواهان حمایت ویژه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی شد و افزود: گلیم عنبران از قدیمی ترین زیر اندازهای ایرانی است که از تمدن غنی این مرز و بوم به یادگار مانده است و امروزه در زمینه صادرات این کالای با ارزش به ویژه به کشورهای همسایه فعالیت های خوبی انجام شده است و همچنین در این روستا تعداد 700 نفر از زنان در منازل خود به گلیم بافی اشتغال دارند و توسعه صادرات گلیم عنبران می تواند نقش موثری در افزایش میزان اشتغال و توسعه مالی این روستا و شهرستان داشته باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی توضیح داد: در این راستا می توانیم از ظرفیت فضاهای موجود در شهرستان به خصوص مدارس بلااستفاده برای ایجاد کارگاه های صنایع دستی و فروشگاه ها و نمایشگاه های دائمی استفاده کنیم.

او گفت: ایجاد موزه های تخصصی نیز می تواند علاوه بر ایجاد زمینه های معرفی غنای تاریخی و فرهنگی این منطقه، فرصت خوبی برای جذب جهانگرد و تکمیل چرخه فراوری محتوای فرهنگی و تاریخی در شهرستان آستارا باشد که در این موضوع نیز برنامه ها و فعالیت هایی در حال برنامه ریزی و اجراست.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1193

به "ملاقات مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با نماینده آستارا در مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با نماینده آستارا در مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید