راهنمای سفر به پالرمو

به گزارش تیم علمی، راهنمای مسافرتی به پالرمو در ایتالیا | Travel Guide To Palermo in Italy

پالرمو شهر اصلی و مرکز ناحیه خودمختار سیسیل در کشور ایتالیا است. شهر پالرمو از لحاظ تاریخی و فرهنگی همواره یکی از مهمترین نقش ها را در ایتالیا برعهده داشته است. شهر مستعمره نشین پالرمو این روزها با اینکه پیشرفت های بسزایی نموده است، اما اصالت خودش را همچنان حفظ نموده که همین موضوع توانسته آن را به یکی از شهرهای توریستی ایتالیا بنماید. اما هر گردشگری قبل از اینکه بخواهد به هر شهری سفر کند باید بداند که کجا باید اقامت داشته باشد و یا برای غذا به کدام رستوران مقصد مورد نظرش باید برود. برای همین خبرنگاران در راهنمای سفر به پالرمو میخواهد تا تمامی اطلاعات جزئی و کلی که مسافران احتیاج دارند، قبل از سفر را اطلاع رسانی کند؛ با ما همراه باشید.

راهنمای سفر به پالرمو

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

موقعیت جغرافیایی

شهر پالرمو، از شهرهای اصلی کشور ایتالیا و مرکز ناحیه خودمختار سیسیل است. این شهر در دامنه مونته پلگرینو واقع شده و در ساحل شمالی جزیره سیسیل قرار گرفته است. مساحت پالرمو 5000 کیلومتر مربع است و حدود 1234000 نفر در این شهر زندگی می نمایند. پالرمو شهری تاریخی است که قدمت آن به دوهزار و هفتصد سال می رسد. حدود 98 درصد از مردم این شهر ایتالیایی هستند و بیشترین مهاجران آن را آسیایی ها تشکیل داده اند.

مختصری از تاریخ پالرمو

شهر پالرمو که نام باستانی آن پانورموس است، از طریق مستعمره نشین های فنیقی بنانگذاری شد. به دلیل حاصلخیز بودن خاک این شهر با نام زیر (به معنی گل) نیز معروف بود. یونانی ها که کوچ نشین مهمی را در منطقه ایجاد نموده بودند شهر زیز را پانورموس می نامیدند که بندرگاه کامل معنی می دهد. شهر پانورموس در سال 254 پیش از میلاد به تصرف رومیان در آمد.شهر پالرمو اما، برخلاف بسیاری از دیگر شهرهای سیسیل هیچگاه تحت انقیاد یونانی ها درنیامد. پیروس اپیروسی، از شاهان منطقه اپیروس یونان، در سال 275 پیش از میلاد پیروز شد پالرمو را مدتی در کنترل خود بگیرد. در سال 535 بلیسار از جانب بیزانس آن را به دست گرفت. خاتمه عرب ها در 831 آن را متصرف نموده و در سال 948 به عنوان پایتخت سیسیل معین نمودند. 1072 نورمان ها تحت فرماندهی اشتاوفر (فریدریش دوم) شهر را به تسخیر درآوردند. در دوران حاکمیت این شاه، پالرمو شکوفائی خود را شروع نمود.

اطلاعات کلی شهر پالرمو در ایتالیا

زبان: ایتالیایی

واحد پول: یورو(قیمت یورو در تاریخ 14 بهمن 96، 5900 تومان بوده است).

پیش شماره: +91

ولتاژ برق شهری در پالرمو: 230 ولت

فرودگاه ها: Aeroporto di Palermo-Punta Raisi

شماره های اضطراری در ایتالیا:

  • پلیس: 112
  • اورژانس: 113
  • اتش نشانی: 115
  • اپراتور بین المللی:170

آب و هوای پالرمو

پالرمو، دارای آب و هوایی گرم مدیترانه ای در تابستان و معتدل و مرطوب در زمستان می باشد. پالرمو یکی از گرم ترین شهرهای اروپاست و به ندرت در این شهر برف می بارد. از خرداد تا تیر و از مهر تا آبان بهترین زمان سفر به این شهر ایتالیایی می باشد.

هزینه اقامت در شهر پالرمو ایتالیا

برای اقامت در شهر پالرمو ایتالیا می توانید با توجه به بودجه ای که دارید محل اقامت خودتتان را انتخاب کنید. در این شهر هتل های متنوعی وجود دارد که می تواند اقامتی خاطرانگیز را برایتان به ارمغان بیاورد. اگر اهل سفرهای مقرون به صرفه هستید پیشنهاد می کنیم که هاستل های این شهر را انتخاب کنید. اغلب هاستل های شهر پالرمو دارای سیستم وای فای و صبحانه رایگان هستند چند هاستل معروف در شهر پالرمو به ترتیب Mamamia Hostel and Guesthouse, The Mob House Hostel, Liola B&B Palermo هستند که می توانید یکی از آنها برای اقامت در این شهر انتخاب کنید. و در ادامه چند مورد از هتل های شهر پالرمو در ایتالیا و همچنین حدودی از قیمت رزرو آنها در این شهر را برایتان معرفی می کنیم.

هتل های دو ستاره 420,000 تا 550,0000 تومان

هتل های سه ستاره 450,000 تا 700,000 تومان

هتل های چهار ستاره 550.000 تا 1,000,000 تومان

هتل های پنح ستاره 700,000 تا 1,500,000 تومان

هتل های پیشنهادی در پالرمو

  • گرند هتل (Grand Hotel Villa Igiea)

یکی از بهترین های شهر پالرمو هتل 5 ستاره گرند هتل است، به دلیل فضای زیبا و راحتی که دارد نظر بسیاری از مسافران را به سمت خود جلب نموده است.

شماره تلفن: 00390916312111

آدرس: ایتالیا - پالرمو Via Belmonte، 43، 90142 Palermo، Italy

  • هتل پرتا فلیس (Hotel Porta Felice)

دیگر هتل پیشنهادی هتل پرتا فلیس است، این هتل 4 ستاره با توجه به امکانات خوب و عالی که دارد می تواند گزینه خاطره انگیزی برای شما در سفر به این شهر ایتالیایی باشد.

شماره تلفن: 00390916175678

وب سایت: hotelportafelice.it

آدرس: ایتالیا - پالرمو Via Butera، 41، 90133 Palermo، Italy

  • هتل بل 3 (3 Hotel Bel)

گزینه ای مالی در شهر پالرمو می تواند هتل بل 3 باشد. این هتل 3 ستاره دارای امکاناتی نظیراستخر، اتاق های شیک و راحت، صبحانه رایگان، پارکینگ رایگان، اینترنت پر سرعت را شامل می شود.

شماره تلفن: 0039091223560

وب سایت : www.bel3.com

آدرس: ایتالیا - پالرمو Via Ruffo di Calabria، 20، 90136 Palermo، Italy

شکم گردی در شهر پالمو

غذاهای ایتالیایی آن چنان بین ایرانی ها به محبوبیت رسیده که گاهی جا برای نشستن در رستوران های ایتالیایی در شهر تهران نیست. به همین دلیل در سفر به شهر پالرمو در ایتالیا لازم نیست که نگران خورد و خوراک باشید زیرا حتما غذایی باب میلتان پیدا خواهید کرد. در ادامه هم به چند مورد از غذاهای ایتالیایی اشاره خواهیم کرد.

  • اسوبوکو (Ossobuco)

اسوبوکو نوعی غذای ایتالیایی است که از فیله گوساله تهیه شده است، برای تهیه این غذا ابتدا گوشت را خوب در آب انگور می پزند و نهایتا موادی چون سبزی های فصلی، گوجه فرنگی، هویج، کرفس و پیاز به آن اضافه می نمایند.

  • استیک فیورنتینا (Fiorentina Steak)

استیک فیورنتینا یا فلورانس در حقیقت یک تکه بزرگ از گوشت گاو است که با روش خاصی پخته می شود.

  • پاستا کاربونارا (Pasta Carbonara)

اکثر مردم جهان ایتالیا را مهد ماکارونی و پاستا می دانند، یکی از بهترین غذاهایی که با پاستا در این کشور تهیه می شود پاستا کاربونارا است. پخت این خوراکی لذیذ از تخم مرغ و بیکن استفاده می نمایند.

  • پیتزا مارگاریتا (Pizza Margherita)

محبوب ترین و خاص ترین پیتزا در ایتالیا مارگاریتا نام دارد که متشکل از پنیر موتزارلای فراوان و ریحان است.

  • ریزوتو (Risotto)

ریزوتو که با نام های ریسوتو یا رسوتو هم شناخته می شود جزو غذاهای اصلی ایتالیا به شمار می آید. ماده اصلی این غذا برنج و خامه است

هزینه خورد و خوراک در پالرمو

در شهر پالرمو ایتالیا به منظور تهیه غذا در یک رستوران خوب و رو به بالا باید 10 یورو را بپردازید. همچنین اگر بخواهید در یک رستوران متوسط با سرویس میز یک غذای دو نفره میل کنید، باید مبلغ 40 یورو هزینه نمایید. شما برای تهیه یک همبرگر مک دونالدز می بایست 7 یورو بپردازید. قیمت یک بطری آب معدنی 0.96 یورو می باشد. همچنین اگر اهل خوردن قهوه هستید به ازای هر لیوان قهوه مبلغی معادل 1.3 یورو پرداخت بنمایید.

رستوران های پیشنهادی در پالرمو ایتالیا

  • رستوران Al Fondaco del Conte

یکی دیگر از رستوران های خوب شهر پالرمو که غذاهای ایتالیایی و مدیترانه ای فوق العاده خوشمزه ای را سرو می نماید. با توجه به کیفیت خوب غذاهایی که ارائه می دهد هزینه کمی هم دریافت می نماید.

شماره تلفن: 00390916522312

آدرس: ایتالیا - پالرمو Piazza Conte Federico، 24، 90134 Palermo، Italy

  • رستوران Antica Focacceria San Francesco

آنتیک یک رستوران فوق العاده خوبی است که انواع غذاهای ایتالیایی، فست فودی و مدیترانه ای رو با کیفیت خیلی بالا سرو می نماید و همواره هم شلوغ و پر از مشتری است. قیمت های عالی و مزه های فوق العاده غذاهای آنتیک رو در پالرمو تجربه کنید.

شماره تلفن: 0039091320264

وب سایت:www.afsf.it

آدرس: ایتالیا - پالرمو Via Alessandro Paternostro، 65، 90133 Palermo، Italy

  • رستوران Franco u Vastiddaru

از معروف ترین رستوران های غذاهای خیابونی که پنینی های فوق العاده ای را سرو می نماید. شما می توانید انواع غذاهای ایتالیایی، مدیترانه ای را در این رستوران خوب ایتالیایی سفارش دهید.

شماره تلفن: 0039091325987

آدرس: ایتالیا - پالرمو Via Bottai، 27، 90133 Palermo، Italy

  • کافه Antico Caff㈠Spinnato

یکی از بهترین تفریحاتی که میشه تو شهرها و جزیره های ایتالیایی انجام داد نشستن تو کافه ها و تماشای مردمانش از پشت پنجره های کافه هاست. این کافه در شهر پالرمو بهترین مکان برای نوشیدن یک کافه فوق العاده و گذراندن زمان می باشد.

شماره تلفن: 00390917495104 0039091583231

وب سایت:www.spinnato.it

آدرس: ایتالیا - پالرمو Via Principe di Belmonte، 110، 90139 Palermo، Italy

حمل و نقل در شهر پالرمو

یکی از سیستم های حمل و نقل در شهر پالرمو مترو است که در سال 1990 شروع به کار کرد. این شبکه به طول 39 کیلومتر بوده و دارای دو خط است. یکی از این خطوط به ایستگاه مرکزی قطار و فرودگاه شهر مرتبط می باشد.

در شهر پالرمو یکی دیگر از راه های اصلی حمل و نقل استفاده از راه های آبی است. سیستم حمل و نقل آبی در پالرمو یکی از راه های اصلی ارتباط این شهر با سایر مناطق ایتالیا و جهان است. بندرگاه این شهر، پالرمو را به کالیاری(Cagliari)، جنوا(Genoa)، لیوونو(Livorno)، ناپل، کشور تونس و دیگر بنادر متصل نموده است..

هزینه بلیط تک سفره 1.4 یورو

هزینه بلیط ماهانه 31 یورو

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 8.50 یوور و به ازای هر یک کیلومتر 0.8 یورو به مبلغ اضافه می شود. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 18 یورو باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 1.5 یورو

جاذبه های گردشگری در شهر پالرمو ایتالیا

  • کلیسای جامع پالرمو(Cathedral of Palermo)

کلیسای جامع پالرمو یک کلیسای جامع کاتولیک است که در شهر پالرمو ایتالیا قرار گرفته است، قدمت این ساختمان به سده 18ام میلادی رر می شود. معماری این بنا براساس سبک گوتیک، معماری باروک و معماری نئوکلاسیک می باشد.

شماره تلفن: 0039091334373

آدرس: ایتالیا - پالرمو Via Incoronazione، 1-13، 90134 Palermo، Italy

  • موزه باستان شناسی آنتونیو سالیانس (Regional Archeological Museum Antonio Salinas)

موزه ای بسیار غنی از مجموعه آثار کارتاژی و هنر یونان باستان در ایتالیا و بسیاری از موارد مربوط به تاریخ سیسیل می باشد.

شماره تلفن: 00390916116807

وب سایت:www.regione.sicilia.it

آدرس: ایتالیا - پالرمو Piazza Olivella، 10، 90133 Palermo، Italy

  • تئاتر ماسیمو (Teatro Massimo)

این سالن تئاتر باشکوه که در قرن هجدهم ساخته شده، این روزها به یکی از بزرگترین سالن های نمایش در ایتالیا و یکی از جاذبه های گردشگری شهر پالرمو تبدیل شده. بازدید از نمای بیرونی سالن و محوطه آزاد است و تنها در صورتی که بلیطی برای یکی از نمایش ها خریداری کنید، شانس بازدید از داخل بنا رو خواهید داشت.

شماره تلفن: 00390916053521

آدرس: ایتالیا - پالرمو Piazza Verdi، 13، 90134 Palermo، Italy

  • کلیسای چیسا (Chiesa del Gesù)

این کلیسا زیبا که در اواخر قرن شانزدهم ساخته شده، یکی از مشهورترین ها در بین کلیساهایی هست که به سبک باروک ساخته شده اند. هرچند که نمای خارجی ساختمان به تنهایی بی نهایت جذاب هست و توریست های بی شماری رو به خودش جذب می کنه اما طراحی داخلی کلیسا، سالن وروی، راهرو ها و محراب چیز دیگری ست. دیوارها از سنگ مرمر ساخته شده اند و پر از کاشی، شیشه های رنگی و نقاشی اند. هرچند که این کلیسا در طول سالیانی که گذشته، در اثر بلایای طبیعی و جنگ آسیب های زیادی دیده و بازسازی شده، اما همچنان اثری بی نظیر از نظر معماری در پالرمو به حساب می آید و یکی از جاذبه های گردشگری شهر.

شماره تلفن: 0039091332213

وب سایت: www.diocesipa.it

  • کاخ گنگی (Palazzo Valguarnera-Gangi)

کاخی زیبا که دارای سبک معماری باروک می باشد. این کاخ یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری در شهر پالرمو می باشد.

شماره تلفن: 00390916162718

آدرس: ایتالیا - پالرمو Via Casa Professa، 18، 90134 Palermo، Italy

  • کاخ کیارامونته (Palazzo Chiaramonte)

از کاخ های تاریخی و بسیار زیبای شهر پالرمو است، که در قرن چهاردهم ساخته شده است. این کاخ در قرن بیستم بازسازی شده است.

شماره تلفن: 00390916075306

آدرس: ایتالیا - پالرمو Vicolo Valguarnera، 8، 90133 Palermo، Italy

محراب سانتوریو سانتا روزالیا (Santuario Santa Rosalia)

این محراب بر روی دیواره کوهستان پلگرینو و در دلِ شکاف یک صخره ساخته شده است. البته ساخت این بنا با چالش های زیادی همراه بود از جمله اینکه مقدار زیادی آب دردل سنگ ها جریان داشته است، که آن را از داخل محراب خارج نموده اند تا به بنا آسیبی نرساند.

شماره تلفن: 0039091540326

آدرس: ایتالیا - پالرمو Via Bonanno Pietro، 16، 90149 Palermo PA، Italy

  • عمارت کوبا (Castello della Cuba)

از قصرهای قدیمی که در شهر پالرمو ساخته شده است و برای تفریح شخصی وی بوده است.

شماره تلفن: 0039091590299

آدرس: ایتالیا - پالرمو Corso Calatafimi، 110، 90129 Palermo، Italy

  • کاخ نورمانی (Palazzo dei Normanni e Cappella Palatina)

این ساختمان قدیمی ترین محل اقامت خانواده سلطنتی در اروپا، در خانه از حاکمان پادشاهی سیسیل و جایگاه سلطنتی با فردریک دوم و کنراد IV است.

شماره تلفن: 00390916262833 00390916262833

آدرس: ایتالیا - پالرمو Piazza della Pinta، 8، 90134 Palermo، Italy

مراکز خرید در پالرمو

  • مرکز خرید Centro Commerciale Forum Palermo

بهترین و مطرح ترین برندهای جهان را در این فروشگاه می توانید پیدا کنید.

شماره تلفن: 00390916218353

وب سایت: www.forum-palermo.it

آدرس: ایتالیا - پالرمو Via Filippo Pecoraino، 90100، 90124 Palermo، Italy

  • مرکز خرید Centro Guadagna

یکی از بزرگترین مراکز خرید در شهر پالرمو، که دارای فروشگاه های زیاد و متنوعی نیز می باشد.

شماره تلفن: 00390918872930

وب سایت: www.centroguadagna.com

آدرس: ایتالیا - پالرمو Via Villagrazia، 79، 90124 Palermo، Italy

فستیوال های شهر پارلمو

  • شب سال نو(New years Eve)

در شب سال نو مردم پالرمو در میدان های مرکزی شهر جمع می شوند و به اجرای موسیقی و جشن می پردازند. اجرای موسیقی کلاسیک در تئاترهای شهر در روز اول ژانویه (بهمن) یکی دیگر از مراسم سال نو در این شهر است.

  • کارنیوال (Carnival)

از بزرگ ترین و جذاب ترین جشنواره های پالرمو است که در ماه اسفند همراه با موسیقی در خیابان های این شهر برگزار می شود.

  • جشنواره تئاتر پالرمو(Palermo di Scena Festival)

جشنواره ای با نمایش تئاتر، فیلم و موسیقی که در ماه های تابستانی در شهر پالرمو برگزار می شود.

  • جشنواره عروسکی(Puppet Festival)

نمایش عروسک های خیمه شب بازی از سراسر جهان به مدت یک هفته در ماه مهر در شهر پالرمو برگزارمی شود.

بایدها و نبایدها در شهر پالرمو ایتالیا

شهر پالرمو در کل امن است، اما نباید فراموش کنید که حسابی مراقب کیف پول و تلفن همراهتون باشید.

سعی کنید بعد از نیمه شب به تنهایی در شهر رفت و آمد نکنید و همچنین اگر خودرو اجاره کردید، مراقب باشید دزدیده نشود.

منبع: الی گشت
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 690

به "راهنمای سفر به پالرمو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به پالرمو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید