رایزن فرهنگی ایران: توسعه گردشگری با عمان نیازمند تعاریف و تفاهم بیشتر است

به گزارش تیم علمی، رایزن فرهنگی ایران در مسقط با اشاره به نقش فرهنگ به عنوان محور سازنده میان ملل و گردشگری به مثابه پل ارتباطی فرهنگ ها، گفت: ارتباطات ما با عمان از سابقه بلندی برخوردار است لذا برای توسعه گردشگری 2 کشور نیازمند تعاریف و تفاهم بیشتری هستیم.

رایزن فرهنگی ایران: توسعه گردشگری با عمان نیازمند تعاریف و تفاهم بیشتر است

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

بهمن اکبری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسقط در گفت وگو با خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرنگاران، به روابط خوب و مستمر دو کشور ایران و عمان در کنار اوضاع شکننده و نابسامان منطقه اشاره نمود و گفت: ارتباطات بینافرهنگی مسقط - شیراز، مسندم - قشم و دیگر مناطق دو کشور و حتی ارتباطات زبانی همچون زبان کمزاری که گویشی فارسی است در استان مسندم؛ نشان می دهد که نیازمند تعارف و تفاهم هرچه بیشتر در قالب توسعه گردشگری هستیم.

اکبری همایش اخیر گردشگری در عمان و ابراز تمایل وزیر گردشگری این کشور برای تقویت همکاری صنعت گردشگری ایران و عمان را بسیار مهم ارزیابی کرد و خاطرنشان ساخت: همگام شدن حفاظت از میراث فرهنگی به سوی گردشگری پایدار و مسئولیت پذیر هسته اصلی کنفرانس دنیای گردشگری و فرهنگ بود.

وی اضافه کرد: از آنجا که کنجکاوی ذاتی انسان درباره شناخت فرهنگ و میراث فرهنگی یکی از انگیزه های گردشگری است؛ در دنیا امروز نیز گردشگری فرهنگی در چارچوب های موزاییک دنیای اشکال هنری، سایت های میراث فرهنگی، انواع جشنواره ها و سنت ها و نیز آیین های زیارتی و مذهبی رو به رشد است.

رایزن فرهنگی کشورمان، با اشاره به توجه یونسکو به برگزاری کنفرانس هایی برای آنالیز راه های دستیابی و استفاده بهینه از قدرت گردشگری و فرهنگ در کاهش فقر، ایجاد شغل و حمایت از میراث طبیعی و فرهنگی و ارتقای درک و تفاهم میان ملت ها، گفت: در دوسال گذشته ایرنا بوکووا دبیرکل یونسکو با خشنودی از برگزاری این کنفرانس در عمان آن را فرصتی برای ایجاد و یک همکاری جدید و سازمان یافته با سازمان گردشگری دنیای دانسته بود.

رایزن فرهنگی ایران در عمان با تاکید بر اینکه توسعه و تقویت گردشگری فرهنگی در سراسر دنیا به عنوان ضامن امنیت و صلح است، گفت: این یک فرصت منحصر به فرد برای همه ما است تا با همکاری بخش های مختلف دولتی و خصوصی نقش سفر و گردشگری را به عنوان یک فعالیت بزرگ بشر در ایجاد آینده ای بهتر برای مردم، سیاره، صلح و رفاه به خصوص برای کشور عزیزمان ترفیع دهیم.

اکبری همچنین در مورد اهمیت اجتماعی و مالی گردشگری، گفت: ما سالانه بیش از یک میلیارد گردشگر در سطح بین المللی و 6 میلیون گردشگر داخلی در مرزهای داخلی کشورها داریم.

وی اضافه کرد: 30 درصد از کل صادرات و خدمات دنیای و نیز 9 درصد از کل GDP دنیا را توریسم تامین می نماید و از هر 11 نفر مشغول به کار در سطح دنیا یک نفر در صنعت گردشگری اشتغال دارد.

همچنین، در خاتمه دومین همایش دنیای سازمان دنیای گردشگری و یونسکو در مسقط، اکبری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از اجرای پیروز همایش با همکاری وزارت فرهنگ و وزارت گردشگری عمان، از وزیر گردشگری این کشور سوال کرد: نظر به اینکه روابط سیاسی و هماهنگی های منطقه ای دو کشور ایران و عمان در سطحی عالی و ممتاز واقع شده است و سلطان قابوس بر آن تاکید دارند، اما به نظر می رسد روابط فرهنگی و بویژه گردشگری در سطح قابل قبولی نیست؛ نظر و برنامه جنابعالی برای ارتقای سطح روابط فرهنگی در زمینه فرهنگ و گردشگری میان دو کشور دوست و بلکه برادر چیست؟ که احمد المحرزی گفت: نخست اینکه باید تاکید نمود رابطه ما با جمهوری اسلامی ایران و همانگونه که بر همگان روشن است در سطحی بسیار محبت آمیز و عالی است همچنین باید توجه داشت ایران از نظر فرهنگ مادر فرهنگ هاست و نیازی به معرفی ندارد، ولی برای راه اندازی گروههای توریستی میان دو کشور نیازمند همت دست اندر کاران صنعت گردشگری دو کشور است.

وی اضافه کرد: اخیراً فعالیت های گردشگری بین دو طرف شاهد رونق خاصی شده، اما من بعنوان وزیر گردشگری در حال آماده کردن خود برای بازدید از ایران بوده و گفت وگو با همتایان ایرانی در این باره هستم.

منبع: تسنیم
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 559

به "رایزن فرهنگی ایران: توسعه گردشگری با عمان نیازمند تعاریف و تفاهم بیشتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزن فرهنگی ایران: توسعه گردشگری با عمان نیازمند تعاریف و تفاهم بیشتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید