ردمی در حال کار روی یک گوشی جدید مشابه آیفون 12 مینی است

به گزارش تیم علمی، آیفون 12 مینی را می توان کوچکترین پرچم دار مجهز به اینترنت 5G دانست که کاربران زیادی منتظر رونمایی از آن بودند. در واقع می توان گفت امسال، اپل بار دیگر، خاطره گوشی های کوچک چندین سال قبل را با این گوشی و آیفون SE زنده کرد و جالب اینجاست که استقبال خوبی هم از آن ها شده. به همین دلیل، ردمی که زیر مجموعه پیروز شیائومی به حساب می آید هم تصمیم گرفته گوشی جدید و کوچکی را برای رقابت با آیفون 12 مینی راهی بازار کند.

ردمی در حال کار روی یک گوشی جدید مشابه آیفون 12 مینی است

آیفون 12 مینی، پرچم دار مقرون به صرفه کوپرتینویی ها است که با قیمت پایه 699 دلار رونمایی شد. قلب تپنده این محصول را پردازنده قدرتمند A14 تشکیل می دهد و 4 گیگابایت رم برای آن در نظر گرفته شده. به همین خاطر برخلاف اندازه ای که دارد، در باطن خود یک گوشی همه فن حریف است.

اپل به خوبی توانسته در دورانی که گوشی های کوچکتر از 6 اینچ، طرفداران زیادی ندارند، با نماینده های کوچک خود توجه عده زیادی را به خود جلب کند. به همین دلیل، ردمی هم تصمیم گرفته یک گوشی با ابعاد کوچک تولید کند. این شرکت تا به امروز فرایند موفقیت آمیزی را در بازار گوشی های هوشمند طی کرده و کاربران زیادی هم دارد. بنابراین اگر بتواند محصول قدرتمندی را تولید کند، بعید نیست شاهد رقابت تنگاتنگ آن با آیفون 12 مینی باشیم.

این خبر توسط لو ویبینگ، مدیرعامل ردمی، در شبکه اجتماعی ویبو به اشتراک گذاشته شد. البته پستی که ویبینگ منتشر کرد بیشتر شبیه به یک تیزر است، نه اینکه قطعا به زودی شاهد رونمایی از این محصول خواهیم بود. او گفت: ردمی قصد دارد گوشی کوچکی تولید کند، اما طول عمر باتری آن بسیار کم خواهد بود….

با توجه به گفته های ویبینگ، به نظر می رسد ردمی سخت در تلاش است گوشی هوشمند کوچکی را تولید کند که از لحاظ طول عمر باتری مسئله ای نداشته باشد. همانطور که می دانید، اپل آیفون SE را با باتری 1821 میلی آمپر ساعتی و طول عمر بسیار کم راهی بازار کرد. آیفون 12 مینی هم از باتری 2227 میلی آمپر ساعتی بهره می برد اما خب از عملکرد دقیق آن فعلا بی خبریم. جز اینکه پیش تر خبری در رابطه با عملکرد باتری این گوشی و برادران بزرگترش در استریم ویدیو، پخش موسیقی و فیلم منتشر شد که پیشرفتی را به نسبت سری آیفون 11 شاهد نبودیم.

بنابراین اگر ردمی بخواهد رقیب شایسته ای را برای رقابت با نماینده اپل راهی بازار کند، باید تا جایی که ممکن است ضعف ها را بپوشاند. به همین خاطر هم هست که احتمالا تا به امروز شاهد رونمایی از گوشی جدید ردمی نبودیم. چرا که ساخت یک گوشی کوچک با باتری قدرتمند بسیار سخت است. در این گوشی ها از دوربین گرفته تا بلندگوها باید در اندازه کوچکتری تولید شوند و همین موضوع باعث می شود باتری هم بسیار کوچکتر از حد معمول باشد.

اپل این موضوع را تا حدودی با پردازنده فوق العاده کم مصرف و نمایشگر OLED حل کرده. بنابراین ردمی اگر بخواهد با این شرکت رقابت کند، یا باید یک پرچم دار کوچک راهی بازار کند، یا از پردازنده های میان رده، قدرتمند و کم مصرف نظیر اسنپدراگون 775G و اگزینوس 1080 که به زودی شاهد رونمایی از آن ها خواهیم بود استفاده کند.

  • کوالکام احتمالا در حال کار روی پردازنده های اسنپدراگون 75G و 875 پلاس است

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 16 آذر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1351

به "ردمی در حال کار روی یک گوشی جدید مشابه آیفون 12 مینی است" امتیاز دهید

1 کاربر به "ردمی در حال کار روی یک گوشی جدید مشابه آیفون 12 مینی است" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ردمی در حال کار روی یک گوشی جدید مشابه آیفون 12 مینی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید