رواق سان لوکا؛ طولانی ترین رواق جهان در ایتالیا

به گزارش تیم علمی، رواق ها فضاهای سرپوشیده و ستون داری هستند که هدف از ساخت آن ها حفاطت از عابران در برابر باران و تابش آفتاب بوده است. رواق دی سن لوکا طولانی ترین رواق جهان است که در شهر بولونیا قرار گرفته است.

رواق سان لوکا؛ طولانی ترین رواق جهان در ایتالیا

300 متر بالاتر از شهر بولونیا و بر بالای تپه ای جنگلی، یک کلیسا با طرح کاتولیک رومی متعلق به قرن 12 میلادی به نام کلیسای مدونا دی سان لوکا (Sanctuary of the Madonna of San Luca) واقع شده است.

علاوه بر این که می توانید با ماشین تا بالای تپه رانندگی کنید، یک راهروی ویژه نیز برای این مکان ساخته شده که می توانید کل جهت را در آن قدم بزنید. این گذرگاه سرپوشیده مهم که از جاهای دیدنی ایتالیا محسوب می گردد، از 666 طاق تشکیل شده و 3800 متر طول دارد که آن را تبدیل به طولانی ترین رواق جهان نموده است.

رواق سان لوکا (The Portico di San Luca) جایی بین قرن 17 و 18 میلادی ساخته شد تا تندیس این بست طی یک مراسم راه پیمایی سالانه به دور از رطوبت باران به بالای تپه حمل گردد.

طبق افسانه ها، حوالی قرن 15 میلادی دوره ای طولانی از بارش باران رخ داده که به بسیاری از محصولات کشاورزی لطمه زده بود و پس از آن که تندیس از سن لوکا به پایین شهر آورده شد، باران به طرز معجزه آسایی قطع شد.

از آن دوره تا به امروز، همه ساله یک راه پیمایی در مدت زمان جشن عروج برگزار می گردد و طی آن تندیس بیزانس جواهرنشان مادونا از بازیلیکا به کلیسای جامع سن پیترو حمل می گردد. با گذشت زمان، جهت بست به مرکز شهر سنگ فرش شد و سپس با یک رواق پوشیده شد تا تندیس از بارانی که اغلب هنگام برگزاری مراسم می بارید، در امان باشد.

منبع: گردشبان
انتشار: 11 خرداد 1400 بروزرسانی: 11 خرداد 1400 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1690

به "رواق سان لوکا؛ طولانی ترین رواق جهان در ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رواق سان لوکا؛ طولانی ترین رواق جهان در ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید