روحانی از ویتنام به مالزی می رود

به گزارش تیم علمی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر خود به منطقه آسیای جنوب شرقی، روز آدینه و پس از خاتمه سفر رسمی به ویتنام، راهی کوالالامپور پایتخت مالزی می گردد.

روحانی از ویتنام به مالزی می رود

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

به گزارش خبرنگاران، پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور ضمن اعلام این خبر به خبرنگار خبرنگاران گفت: رئیس جمهوری در مدت اقامت خود در کوالالامپور با مقامهای ارشد مالزی در مورد روابط دو جانبه، از جمله در عرصه های مختلف مالی و همکاری های صنعتی و تکنولوژیکی مصاحبه خواهد نمود .

وی دیدار با نخست وزیر مالزی، مذاکره هیاتهای عالیرتبه دوکشور و نشست با نخبگان مالزی را از جمله برنامه های پیش بینی شده دکتر روحانی در کوالالامپور ذکر کرد.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور ادامه داد: رییس جمهوری در آخرین مرحله از سفر خود به منطقه آسیای جنوب شرقی و برای شرکت در دومین اجلاس سران مجمع گفت و گوی همکاری های آسیا، ACD، راهی بانکوک پایتخت تایلند می گردد.

وی اضافه کرد: دکتر روحانی در دومین اجلاس سران مجمع گفت وگوی همکاری های آسیا (ACD) که متشکل از 34 کشور آسیایی است، ضمن سخنرانی، مواضع کشورمان را تبیین و در حاشیه اجلاس نیز دیدارهایی با مقامهای ارشد شماری از کشورها خواهد داشت.

این اجلاس با هدف رشد و توسعه در قاره آسیا، 8 تا 10 اکتبر (17 تا 19 مهرماه) در بانکوک برگزار می گردد .

مجمع گفت وگوی همکاری آسیا سال 2002 در جهت تعامل نزدیکتر اتحادیه مالی اروپا و آسیا، شورای همکاری کشورهای عرب خلیج فارس، انجمن ملل آسیای جنوب شرقی و اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) تاسیس شد .

افزایش همکاری های مالی و رشد و توسعه کشورهای آسیایی، همکاری های فرهنگی، گردشگری، کشاورزی، محیط زیست و حمل و نقل از جمله اهداف این مجمع به شمار می رود .

به گفته اسماعیلی، نمایندگانی از بخش خصوصی کشورمان نیز همزمان با سفر رییس جمهوری در این کشورها حضور دارند و روابط تجاری را با همتایان خود مورد آنالیز قرار خواهند داد .

منبع: تسنیم
انتشار: 6 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 367

به "روحانی از ویتنام به مالزی می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روحانی از ویتنام به مالزی می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید