زائران کرمانی می توانند پروازی به عتبات بروند

به گزارش تیم علمی، مدیرکل حج و زیارت استان کرمان گفت: زائران کرمانی سال جاری برای اولین بار می توانند با پرواز راهی سفر عتبات عالیات شوند.

زائران کرمانی می توانند پروازی به عتبات بروند

به گزارش از ، محمود عرب نژاد، مدیرکل حج و زیارت استان کرمان صبح امروز در جلسه ستاد استانی اربعین که به ریاست فدایی استاندار کرمان برگزار گردید، گفت: 8 هزار و 200 زائر کرمانی برای حضور در همایش عظیم پیاده روی اربعین سال جاری در سامانه سماح ثبت نام کردندکه 114 دفتر ثابت و 10 دفتر زیارتی سیار برای ثبت نام زائران در استان کرمان در نظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه سال جاری امکان حضور زائران کرمانی در همایش پیاده روی اربعین به وسیله هوایی فراهم شده است گفت: یک پرواز کرمان به نجف در هفته در نظر گرفته شده است.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با تاکید بر اینکه ثبت نام برای حضور در این همایش تنها به وسیله سامانه سماح انجام می گردد مطرح کرد: افراد می توانند برای ثبت نام به دفاتر مجاز زیارتی مراجعه نموده و یا به صورت شخصی نیز در این سامانه ثبت نام نمایند.

او هزینه ثبت نام 25 هزار تومان در مجموع مطرح کرد و گفت: از این مبلغ 22 هزار تومان برای بیمه و هلال احمر و سه هزار تومان برای ثبت نام زائر دریافت می گردد.

عرب نژاد با اشاره به اینکه سال جاری احتیاجی به دریافت ویزا نیست، اضافه کرد: اما داشتن گذرنامه ای با حداقل 6 ماه اعتبار برای زائران الزامی است و ثبت نام تا چند روز قبل از اربعین ادامه دارد.

علی متقی نماینده ستاد عتبات عالیات استان کرمان و مسئول کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سال گذشته از استان کرمان 36 موکب به عراق اعزام شده است گفت: سال جاری نیز همین تعداد موکب اعزام می گردد.

او با بیان اینکه سال جاری هوا گرم تر است و تاکید شده که آب و یخ بهداشتی برای زائرن و موکب ها تامین گردد اضافه کرد: پیشنهاد می گردد که زائران روز ها استراحت و شب ها بیشتر پیاده روی نمایند.

مسئول کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین استان کرمان با اشاره به اینکه احتیاج است که یک دستگاه یخ ساز در کربلا راه اندازی گردد تا به موکب های استان کرمان یخ مورد احتیاج را برسانیم گفت: در برنامه است تا یک دستگاه تصفیه و بسته بندی آب نیز در کربلا مستقر کنیم.

ح

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 432

به "زائران کرمانی می توانند پروازی به عتبات بروند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زائران کرمانی می توانند پروازی به عتبات بروند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید