سئول: پیونگ یانگ موشک بالستیک آزمایش نموده است

به گزارش تیم علمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از یونهاپ، شورای امنیت ملی کره جنوبی بیان کرد که سئول بر این باور است که پیونگ یانگ صبح امروز سه شنبه موشک بالستیک کوتاه بردی را آزمایش نموده است.

سئول: پیونگ یانگ موشک بالستیک آزمایش نموده است

نمایندگان شورای مذکور بعلاوه از این مسئله که کره شمالی همچنان به پرتاب و آزمایش موشک ادامه می دهد، ابراز ناامیدی شدید کردند و این در حالی است که قدرت های جهانی در حال رایزنی برای تثبیت اوضاع و برقراری صلح در شبه جزیره کره هستند.

شورای امنیت ملی کره جنوبی از پیونگ یانگ خواست که جهت برقراری صلح در این شبه جزیره، هر چه سریع تر به گفتگوها بازگردد.

منابع خبری کره جنوبی صبح امروز از آزمایش موشکی تازه کره شمالی خبر دادند.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی با انتشار بیانیه ای بیان کرد ماهیت این پرتابه شلیک شده به وسیله کره شمالی هنوز تعیین نیست اما به سمت دریای شرقی پرتاب شده است.

علیرغم قطعنامه های سازمان ملل، کره شمالی همچنان به آزمایش های موشکی اش ادامه می دهد. نماینده این کشور در سازمان ملل با دفاع از این آزمایش ها، تاکید نموده است که اینها حق دفاع مشروع است. کیم سونگ که ماه میلادی گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک سخنرانی می کرد، گفت: هیچکس نمی تواند حق دفاع مشروع را از ما بگیرد نماینده کره شمالی تاکید نمود که پیونگ یانگ توانایی دفاعی خود را بازسازی می نماید تا امنیت و صلح کشور را با اطمینان تضمین کند.

کره شمالی به علت برنامه اتمی و موشکی اش تحت تحریم های بین المللی قرار گرفته است. یک ماه پیش نیز پیونگ یانگ یک سیستم موشکی ریلی را تست کرد که گفته شد به منظور مقابله با حملات احتمالی خصمانه طراحی شده است.

آزمایش های موشکی پی در پی کره شمالی نشانه دیگری از توسعه فناوری تسلیحاتی پیونگ یانگ در خلال تحریم های شدید بین المللی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 آبان 1400 بروزرسانی: 16 آبان 1400 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1904

به "سئول: پیونگ یانگ موشک بالستیک آزمایش نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سئول: پیونگ یانگ موشک بالستیک آزمایش نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید