سلاح هایی از جنس استخوان انسان کشف شدند

به گزارش تیم علمی، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، سلاح هایی از جنس استخوان انسان کشف شدند.

سلاح هایی از جنس استخوان انسان کشف شدند

قضیه چیست؟

نتایج تحقیقات جدیدی نشان می دهد حدود 11000 سال پیش، شکارچیان عصر سنگ که در داگرلند تجمع می کردند، از سلاحهای تیزی از جنس استخوان انسان استفاده می کردند.

داگرلند که اکنون منطقه ای در زیر دریای شمال است، در گذشته زمانیکه سطح آب پایین تر بود، منطقه ای برای زندگی حیوانات و انسانها بود؛ با اینکه از دوران زندگی ساکنان این منطقه مدتها گذشته است، اما آثار به جامانده از آنها از جمله سلاحها در سواحل نزدیک هلند کشف می شوند.

بررسی 10 مورد از این سلاح نشان داد 8 سلاح از استخوان و شاخ نوعی گوزن ساخته شده اند، اما جنس 2 مورد از این سلاح ها استخوان انسان تشخیص داده شد.

هنوز علت اینکه چرا این سلاح ها از استخوان انسان ساخته شده اند مشخص نیست، چرا که جنس شاخ گوزن در مقایسه با استخوان انسان به مراتب برای ساخت سلاح مناسب تر است.

تا به امروز حدود هزار سلاح از جنس استخوان متعلق به مردم داگرلند کشف شده است. برخی از این سلاح ها کوچک هستند و حدود 9 سانتیمتر طول دارند.

کارشناسان معتقدند ممکن است شکارچیان این سلاح ها را همچون نیزه به سمت هدف پرتاب کرده باشند یا از آنها به عنوان تیر در کمان استفاده کرده باشند یا آنها را بر سر نیزه قرار می دادند.

بررسی ها نشان داد قدمت این سلاحها به 8 هزار تا 11 هزار سال پیش بازمی گردد.

به گفته کارشناسان با این که استفاده از استخوان انسان برای ساخت سلاح بسیار نادر است اما بی سابقه نیست؛ برای مثال جنگجویان گینه نو نیز از خنجرهایی از جنس استخوان انسان استفاده می کردند، اما از استخوان های متعلق به انسانهای بسیار مهم برای این کار استفاده می کردند.

بررسی های اجرا شده بر روی سلاح های داگرلند هنوز کامل نیست و فقط تحقیقات مفصل تر اطلاعات بیشتری درباره استفاده از این سلاحها را مشخص خواهد کرد.

منبع: همگردی
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1464

به "سلاح هایی از جنس استخوان انسان کشف شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلاح هایی از جنس استخوان انسان کشف شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید