شهرهایی که مثل ونیز کانال آب دارند

به گزارش تیم علمی، شهرهای کانالی جهان

ونیز همه زیباییش را از کانال های آب خیال انگیز خود دارد، بدون شک، راه های آبی این شهر، باشکوه ونمادین هستند اما ونیز تنها شهر کانالی جهان نیست، شهرهای زیادی رقیب این شهر هستند که در سراسر جهان گردشگران را به خود جلب نموده و راه هایی برای امرار معاش ساکنان آن شهر به حساب می آیند، می توانید به یکی از این شهرها سفر نموده و زیبایی شهرهای ساخته شده بر روی آب را تجربه کنید، با خبرنگاران همراه باشید می خواهیم شما را با تعدادی از شهرهای کانالی جهان آشنا کنیم.

شهرهایی که مثل ونیز کانال آب دارند

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

انسی، فرانسه

رودخانه Thiou و دو کانال آب از بین شهر انسی فرانسه گذر می نمایند، در گذشته کنترل این راههای آبی باعث قدرت شهر و وسیله ای برای امرارمعاش ساکنان آن شده بود، چون انسی کوه های زیبای آلپ و دریاچه ای زیبا دارد همواره گردشگران رابه خود جلب نموده است و امروزه اقتصاد این شهر بیشتر بر روی گردشگری است، این شهر همچنین قلعه های بازسازی شده زیادی دارد و مطمئنا محلی ایده ا آل برای گذراندن تعطیلات است.

کرالا، هند

کرالا دقیقا یک شهر کانالی نیست بلکه یک ایالت به حساب می آید، ایالت کرالا یکی از بهترین مناطق هند برای زندگی است چون پایین ترین نرخ جمعیت، بالاترین نرخ سواد و بیشترین متوسط طول عمر را در این کشور دارد، و مقصد گردشگری محبوب نیز می باشد، آب های کرالا یک سری دریاچه هستند که با کانال هایی به هم متصل شده اند و در کل طول این ایالت قرار گرفته اند. گردشگران از دیدن خانه های قایقی در این کانال ها لذت می برند و بیشتر آن ها در سفر خود به کرالا در همین خانه های قایقی زندگی می نمایند.

استکهلم، سوئد

استکهلم نسبت به شهرهای دیگر شمال اروپا جمعیت بیشتری دارد و در سال 1000 میلادی توسط وایکینگ ها ساخته شد اما امروز شهری بسیار مدرن و کلان شهری رو به جلو است، این شهر بر روی 14 جزیره ساخته شده و کانال هایی که این جزایر را به هم وصل می نمایند یا توسط قایق ها و یا توسط یکی از پل های زیبای آن طی می شوند.

تیگره، آرژانتین

تیگره راه آبی مهم در آمریکای جنوبی است، با اینکه نام این شهر از گربه بزرگی است که روزی در این منطقه شکار شد گرفته شده اما این شهر برای مدت ها به واردات میوه و بازارهای خود معروف بود. مثل بیشتر شهرهای سابق تجاری، امروزه تیگره یکی از معروف ترین شهرها برای گردشگری است. گردشگران می توانند سوار بر قایق های چوبی شده، در کانال های آن رفت و آمد نمایند و از دیدن معماری ساختمان های این شهر که از اروپا تاثیر گرفته لذت ببرند.

گیت هورن، هلند

از روی دوچرخه خود پیاده و سوار بر قایق شوید، گیت هورن با اینکه شهر بسیار کوچکی است اما از جاذبه های مهم گردشگری می باشد و چون طبیعت زیبایی دارد هر سال گردشگران زیادی به این شهر زیبا می آیند.

سوژو، چین

سوژو که معمولا به نام ونیزشرق معروف است از مهمترین جاذبه های گردشگری چین به حساب می آید، این شهر قدیمی پر از ساختمان هایی با معماری زیبای شرقی و باغ هاست، این باغ ها بسیار حیرت آور هستند و آنقدر ارزش تاریخی دارند که در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته اند.

منبع : placestoseeinyourlifetime.com

منبع: الی گشت
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 410

به "شهرهایی که مثل ونیز کانال آب دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرهایی که مثل ونیز کانال آب دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید