شیشه اتوبوس تبدیل به راهنمای تور می گردد

به گزارش تیم علمی، ایسنا/ این خبر پیرامون شیشه اتوبوس تبدیل به راهنمای تور می گردد، برای شما نگارش شده است.

شیشه اتوبوس تبدیل به راهنمای تور می گردد

اگر در یک اتوبوس گردشگری شهری حضور داشته باشید، به احتمال زیاد دلتان نمی خواهد از جاذبه هایی که از کنار آنها رد می شوید، بی توجه عبور کنید یا باید آنها را در تلفن همراه هوشمند خود جستجو کنید. اینجاست که نمایشگر تعاملی واقعیت افزوده (AR) خودرو با نشان دادن اطلاعات مربوطه بر روی شیشه به یاری شما می آید.

این فناوری که قرار است هفته آینده در نمایشگاه CES معرفی گردد، به وسیله موسسه تحقیقات فناوری صنعتی کره جنوبی (ITRI) پیشرفته است.

در هر پنجره اتوبوس یک دوربین ردیابی چشم در بخش بالایی قرار می گیرد و یک صفحه نمایش لمسی شفاف میکروال ای دی (microLED) تمام سطح داخلی شیشه را می پوشاند. همانطور که مسافر از پنجره به بیرون نگاه می نماید، سیستم به طور مداوم جهت نگاه او را ردیابی می نماید.

با در نظر گرفتن داده های جی پی اس (GPS) برای مشخص سرعت و موقعیت جغرافیایی خودرو در لحظه میتوان تشخیص داد که فرد در لحظه کدام جاذبه خاص را مشاهده می نماید. این سیستم از این اطلاعات برای نمایش عکس کوچکی از جاذبه گردشگری روی صفحه میکروال ای دی استفاده می نماید که در کنار جاذبه اصلی پشت شیشه به نمایش در می آید.

اگر شخصی بخواهد در خصوص چیزی که به آن نگاه می نماید بیشتر بداند، کافی است روی آن عکس ضربه بزند. انجام این کار باعث می گردد که اطلاعات در کادرهای متنی که در اطراف نمای آن جاذبه گردشگری قرار می گیرند، ظاهر گردد.

گفتنی است که این فناوری را میتوان در پنجره های قطار، قایق های گردشگری یا سایر وسایل نقلیه دیگر نیز گنجاند. در واقع موسسه تحقیقات فناوری صنعتی کره جنوبی در حال حاضر از فناوری بسیار مشابهی که در شیشه آکواریوم های عمومی استفاده شده که به مردم درباره ماهی هایی که مشاهده می نمایند می گوید، بهره برده است.

منبع: همگردی
انتشار: 16 دی 1402 بروزرسانی: 16 دی 1402 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 2361

به "شیشه اتوبوس تبدیل به راهنمای تور می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیشه اتوبوس تبدیل به راهنمای تور می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید