ضرر بزرگ استقلال و پرسپولیس؛ یک امتیاز به سپاهان اضافه می گردد

به گزارش تیم علمی، هیات رییسه سازمان لیگ فوتبال و فدراسیون قبل از آغاز مسابقات با ابلاغ قوانین نو لیگ برتر خاطرنشان کرد که ملاک معین قهرمان و تیم های سقوط کننده در صورت هم امتیاز شدن آنها در جدول بازی های رودرروی رفت و برگشت است.

ضرر بزرگ استقلال و پرسپولیس؛ یک امتیاز به سپاهان اضافه می گردد

به گزارش خبرنگاران با نزدیک شدن به روزهای پایانی لیگ برتر بیست و دوم ، حدس درباره قهرمان مسابقات بیشتر شده است. حساسیت بازی های لیگ برتر بالاتر رفته و طرفداران سپاهان، استقلال و پرسپولیس امیدوارند تیم شان در کورس بالای جدول از دو رقیب دیگر سبقت بگیرد و در نهایت جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

شکست سپاهان در هفته بیست و پنجم لیگ برتر و برد استقلال و پرسپولیس این رقابت مجذوب کننده را به اوج خود رسانده است. حالا سپاهان و استقلال 52 امتیازی و پرسپولیس 51 امتیازی امیدوار به کسب جام هستند و اعضای این سه تیم برای کسب برترین نتایج در 5 هفته پایانی و قرار گرفتن در صدرجدول مسابقات دست به هر کاری خواهند زد.

در روزهای گذشته بسیاری از افراد با آنالیز 5 مسابقه پایانی سپاهان، پرسپولیس و استقلال به حدس درباره قهرمان این فصل رقابت های لیگ برتر پرداختند. بدون شک بازی رودرروی استقلال و پرسپولیس موسوم به دربی تهران مهم ترین مسابقه در معین قهرمان خواهد بود. تساوی سرخابی ها در این بازی در کنار بردهای متوالی سپاهان، راه اصفهانی ها را برای قهرمانی هموار می نماید . از طرفی برنده دربی با توجه به بحث های انگیزشی از شانس بالایی برای قهرمانی برخوردار خواهد شد.

در کنار همه این مسائل اما سپاهان از یک امتیاز ویژه سود می برد که شاید در روز آخر مسابقات پوئنی مثبت برای آنها تلقی گردد.

هیات رییسه سازمان لیگ فوتبال و فدراسیون قبل از آغاز مسابقات با ابلاغ قوانین نو لیگ برتر اظهار داشت که ملاک معین قهرمان و تیم های سقوط کننده در صورت هم امتیاز شدن آنها در جدول بازی های رودرروی رفت و برگشت است. این در شرایطی است که در سال های گذشته تفاضل گل ملاک معین قهرمان یا تیم های سقوط کننده بود. حتی چند سال قبل استقلال یا سپاهان طعم قهرمانی با تفاضل گل بهتر را چشیده اند.

سال جاری اما اگر امتیاز تیم ها در روز پایانی مسابقات برابر باشد، اولین نکته ای که مورد آنالیز قرار می گیرد بازی رودررو خواهد بود که سپاهان از این حیث جلوتر از استقلال و پرسپولیس است.

شاگردان ژوزه مورایس در بازی رفت استقلال را با نتیجه دو بر صفر و در بازی برگشت با نتیجه دو بر یک شکست دادند تا در مجموع 4 بر یک برنده بازی رودررو با آبی ها باشند. آنها در دور رفت در اصفهان مقابل پرسپولیس به تساوی بدون گل رسیدند و در دور برگشت در استادیوم آزادی پرسپولیس را یک بر صفر شکست دادند تا در مجموع دو بازی یک بر صفر مقابل سرخ ها نیز برنده باشند.

در این شرایط اگر در روز آخر مسابقات لیگ برتر شرایط طوری رقم بخورد که سپاهان با یکی از دو تیم پرسپولیس و استقلال یا هردوی آنها هم امتیاز گردد، آنوقت طلایی پوشان در کرمان و بعد از بازی با مس جشن می گیرند و جام قهرمانی را بالای سر می برند. امتیازی که استقلال و پرسپولیس از آن بی بهره اند و شاید در لیگ سال جاری به سود تیم مجذوب کننده ژوزه مورایس باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 فروردین 1402 بروزرسانی: 22 فروردین 1402 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 2285

به "ضرر بزرگ استقلال و پرسپولیس؛ یک امتیاز به سپاهان اضافه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرر بزرگ استقلال و پرسپولیس؛ یک امتیاز به سپاهان اضافه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید