طراحی اتاقک های تهویه هوا در یونیت های دانشکده دندانپزشکی کرمان

به گزارش تیم علمی، خبرنگاران/کرمان کیفیت هوا در مطب های دندان پزشکی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. چرا که وجود آلاینده های بسیار در بلند مدت سلامت پزشکان را به خطر می اندازد و علاوه بر آن احتمال ابتلا به بیماری هایی که از راه تنفس منتقل می شوند را افزایش می دهد.

طراحی اتاقک های تهویه هوا در یونیت های دانشکده دندانپزشکی کرمان

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ فوری از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

دهان، بینی و چشم جزء مخاط اصلی ورود ویروس کرونا به بدن انسان محسوب می گردد و در دندانپزشکی در دوران کرونا به علت فاصله نزدیک بیمار و کادر درمانی زمینه انتقال ویروس بسیار بالاست اما با توجه به ارتباط مستقیم بهداشت دهان و دندان با سلامت افراد لذا افرادی که نیازمند درمان های اورژانسی هستند به دلیل ترس از کرونا نباید درمان های خود را به تعویق بیندازند. پس در این دوران باید چه کارهایی انجام دهیم تا درمان دندانپزشکی بدون خطر و بدون اضطراب داشته باشیم؟

با شیوع ویروس کرونا اهمیت پاکسازی ویروس ها و آلاینده ها در مطب دندان پزشکی چند برابر شد. در حال حاضر بیشتر پزشکان به دنبال راهی می گردند تا کیفیت هوای محیط مطب را حفظ نموده و بهبود دهند.

دانشکده دندان پزشکی کرمان برای این مشکل راه چاره مناسبی پیدا نموده که این راه چاره بسیار ساده اما مثمرثمر است.

دکتر ایمان محمدزاده معاون امور اقتصادی و اداری دانشکده دندان پزشکی کرمان درباره اقدام دانشکده دندان پزشکی کرمان برای محافظت سلامت پزشکان و بیماران در دوران کرونایی به خبرنگاران گفت: دندان پزشکی یکی از شغل هایی است که در معرض بالای خطر ابتلا به ویروس کرونا است.

وی با اشاره به آنالیز های اجرا شده از اقدامات دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور برای جلوگیری از ابتلای همکاران دندان پزشک به بیماری کووید 19، اظهار کرد: کاری که دانشکده دندان پزشکی کرمان انجام داده در کشور بی نظیر است.

معاون امور اقتصادی و اداری دانشکده دندان پزشکی کرمان به تشریح اقدام این دانشکده پرداحت و گفت: برای هر محیط و یونیت دندانپزشکی این دانشکده یک اتاقک حاوی دستگاه تهویه طراحی و ساخته ایم که برای تهویه هوا از اگزوز فن استفاده کردیم به طوری که 30 اگزوز فن در این دانشکده نصب و همچنین در هر اتاقک یک ورودی و یک خروجی هوا قرار داده شده است.

وی با تاکید برآنکه پروتکل های بهداشتی در این دانشکده به صورت کامل اجرا می گردد تا مراجعین دچار مشکل نشوند، اضافه کرد: برای هر یونیت دندانپزشکی به صورت مجزا یک مکنده و یک دمنده نصب شده است به طوری که برای هر محیط جداگانه تهویه هوا صورت می گیرد.

محمدزاده اعلام کرد: 59 اتاقک فشار منفی با هزینه بالغ بر 600 میلیون تومان توسط این دانشکده آماده شده و عملیات اجرایی نصب آنها از سه هفته قبل شروع و شبانه روز کار دنبال و هم اکنون تمامی این اتاقک ها در محل های مورد نظر نصب شده اند

معاون امور اقتصادی و اداری دانشکده دندان پزشکی کرمان در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 75 درصد کاهش بیمار به دلیل شیوع ویروس کرونا داشته ایم، توضیح داد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور کار دندان پزشکی با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیل شد و سپس فعالیت های خود را به صورت محدود شروع کردیم و نسبت به مدت مشابه سال قبل یک چهارم کاهش بیمار داشته ایم.

وی با بیان این مطلب که حدود 60 عضو هیات علمی در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان مشغول به فعالیت هستند، اظهار کرد: متاسفانه از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز حدود 6 نفر از پزشکان این دانشکده به کرونا مبتلا شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1334

به "طراحی اتاقک های تهویه هوا در یونیت های دانشکده دندانپزشکی کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی اتاقک های تهویه هوا در یونیت های دانشکده دندانپزشکی کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید