عمان از 2015 ساخت خط لوله انتقال گاز به هند را شروع می نماید

به گزارش تیم علمی، خبرنگاران: عمان کار ساخت یک خط لوله زیر دریا که هدف آن انتقال گاز ایران، قطر و ترکمنستان به هند است را از سال 2015 شروع خواهد نمود.

عمان از 2015 ساخت خط لوله انتقال گاز به هند را شروع می نماید

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری عمان دیلی آبزرور، کار ساخت یک خط لوله زیر دریا که هدف آن انتقال گاز از خاورمیانه به هند به وسیله عمان است، ممکن است از سال 2015 شروع گردد.یکی از مقامات ارشد شرکت هندی گاز جنوب آسیا (سیج) اظهار داشت که این شرکت مسئول اجرای این پروژه چند میلیارد دلاری شده است.

دکتر هرمان فرانسن، مشاور بخش گازی این شرکت در دهلی نو گفت، این پیشنهاد بر اساس یک ابتکار متعلق به دو دهه قبل از سوی عمان برای عرضه گاز عمان به هند به وسیله یک خط لوله عبوری از دریای عمان ارائه شده است. نسخه ارتقا یافته این پروژه اکنون در خط لوله انتقال گاز خاورمیانه به هند متجلی شده است.

فرانسن با اشاره به اینکه هزینه اجرای این پروژه 5 میلیارد دلار ارزیابی شده است گفت: بیشتر مقدمات فنی، اقتصادی و اقتصادی پروژه تکمیل شده است. شرکت سیج اکنون در حال مذاکره برای انعقاد موافقتنامه خرید گاز با فروشندگان است و امیدوار است لوله گذاری این پروژه تا سال آینده شروع گردد.

شرکت سیج در حال همکاری با کنسرسیومی بین المللی برای ایجاد یک کریدور انرژی است تا بتواند با دور زدن راستا زمینی پاکستان، گاز را از خاورمیانه به هند انتقال دهد.

بخش اصلی این پروژه، یک خط لوله 1300 کیلومتری است که از بستر دریای عمان و در عمق 3400 متری احداث خواهد شد. این خط لوله با ظرفیت انتقال روزانه 1.1 میلیارد فوت مکعب گاز، قادر خواهد بود در طی یک دوره 20 ساله، 8 تریلیون فوت مکعب گاز به هند انتقال دهد.

بر اساس اعلام شرکت سیج، کشورهای دارای منابع عظیم گازی نظیر ایران، قطر و ترکمنستان به عنوان تامین کنندگان احتاقتصادی این پروژه مطرح هستند. پس از انعقاد قرارداد دولت عمان با ایران برای واردات گاز طبیعی از این کشور در سال گشته، نقش عمان در این پروژه بیش از پیش پررنگ شده است.

24

منبع: تسنیم
انتشار: 31 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 348

به "عمان از 2015 ساخت خط لوله انتقال گاز به هند را شروع می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمان از 2015 ساخت خط لوله انتقال گاز به هند را شروع می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید