فعالان گردشگری می توانند با راهکارهایی از مشوق ها و معافیت های مالیاتی استفاده کنند

به گزارش تیم علمی، ایلنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، فعالان گردشگری می توانند با راهکارهایی از مشوق ها و معافیت های مالیاتی استفاده کنند.

فعالان گردشگری می توانند با راهکارهایی از مشوق ها و معافیت های مالیاتی استفاده کنند

علیرضا نیکومتین (معاون امور مالیاتی جنوب تهران) در کارگاه آموزشی قوانین و ضوابط مرتبط با مالیات فعالان صنعت گردشگری با اشاره به اینکه توضیحات کوتاهی در مورد قانون تازه مالیاتی خواهد داد، گفت: نگاه نظام مالیاتی به این سمت رفته است که مودی محور شود یعنی فرآیندهای مالیاتی را طوری تغییر داده است که از این نگاه حمایت کند.

معاون امور مالیاتی جنوب تهران ادامه داد: در این نگاه ما برای فرآیندهای رسیدگی را بر مبنای اسناد و مدارک ارائه شده گذاشته ایم. هرچند هنوز کل این فرآیند به طور کامل اجرایی نشده است، ولی ما تمام تلاشمان را کرده ایم تا از نگاه سلیقه ای و شخصی در نظام مالیاتی دوری کنیم. البته گفتنی است که اتفاق افتادن کامل این فرآیند به افراد هم بستگی دارد. یعنی آنها نباید کتمان درآمد داشته باشند.

او تاکید کرد: در بحث گردشگری تا قبل از قانون تازه، بحث مالیات بر ارزش افزوده وجود داشت، اما با تغییر قانون اتفاقات دیگری در این بخش افتاده است. ما در ماده 132 که بسکمک از اماکن گردشگری مانند هتل ها و تاسیسات گردشگری را مدنظر قرار می دهد، معافیت ها و مشوق های مالیاتی بسکمک قرار داده ایم یا در ماده 143 قانون که به بحث صنایع دستی اشاره دارد، کارگاه های تولیدکننده صنایع را از نظر مالیات به نرخ صفر رسانده ایم. تمام تلاش و نگاه ما به سمت تشویق کردن تولیدکنندگان صنایع و درآمدزایی بیشتر است.

نیکومتین ادامه داد: حتی فرض کنید در بحث تاسیس اقامتگاه یا ساخت هتل ما این اشخاص را تا پنج سال از پرداخت مالیات معاف کردیم، البته در منطقه ها محروم این معافیت تا 10 سال است. ولی بعد از آن هم باز گزینه هایی برای این افراد وجود دارد که می تواند به آنها در معافیت های مالیاتی کمک کند. مثلا اگر شما 50 کارمند داشته باشید و بتوانید تا 50 درصد تعداد آنها را افزایش دهید، شامل معافیت مالیاتی خواهید شد.

معاون امور مالیاتی جنوب تهران با اشاره به اهمیت ارائه اسناد و مدارک از سوی صاحبان کسب و کار گفت: مهمترین نکته این است که از فعالیت هایتان اسناد و مدارک کافی برای ارائه به سازمان مالیات داشته باشید. در این صورت است که می توانید از مشوق ها و معافیت ها بهره مند شوید. همچنین شما باید در زمان مقرر اظهارنامه مالیاتی خودتان را پر کنید. اگر این مسائل را رعایت نکنید، نمی توانید از این مشوق ها استفاده کنید.

او ادامه داد: بهتر است هر جا که دچار ابهام شدید از بالاترین مقامی که در آن شاخه حضور دارد، استعلام بگیرید تا تفسیر درست قانون تازه را بدست بیاورید.

نیکومتین با اشاره به مالیات بر ارزش افزوده توضیح داد: این قانون تنها شامل فعالیت هایی است که در ایران انجام می شوند، هر فعالیت دیگر آژانس های مسافرتی که در خارج از ایران انجام می شوند، شامل مالیات های ما نمی شوند. برای همین همیشه به دوستان توصیه کردیم که در پلتفرم هایشان هتل محل اقامت و بقیه موارد خارج از کشور را جدا لحاظ کنند که در هنگام پرداخت مالیات دچار مشکل نشوند.

منبع: همگردی
انتشار: 27 اسفند 1400 بروزرسانی: 27 اسفند 1400 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 2047

به "فعالان گردشگری می توانند با راهکارهایی از مشوق ها و معافیت های مالیاتی استفاده کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالان گردشگری می توانند با راهکارهایی از مشوق ها و معافیت های مالیاتی استفاده کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید