فیلیپین زباله های کانادا را برمی گرداند

به گزارش تیم علمی، فیلیپین اظهار داشت که بیش از 1300 تن پسماند و زباله های کانادا را پس می فرستد.

فیلیپین زباله های کانادا را برمی گرداند

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از دویچه وله، دولت فیلیپین پس از ماه ها کشمکش دیپلماتیک، یک کشتی با 69 کانتینر زباله را به کانادا برگرداند. کانادا زمان زیادی از پس دریافت بیش از 1300 تن زباله که در سال های 2013 تا 2014 به فلیپین ارسال شده بودند، خودداری می کرد.

کشتی باری ام وی باواریا قرار است تا خاتمه ماه ژوئن با بار زباله اش به ونکوور برسد.

فیلیپین می گوید، این پسماندها به غلط، به عنوان زباله های پلاستیکی قابل بازیافت نشانه گذاری شده بودند اما در واقع در کنار بطری ها و کیسه های پلاستیکی، کاغذ و پسماند های خانگی مثل پوشک های استفاده شده هم در میان این پسماندها بوده اند.

دولت کانادا سال ها از بازپس گیری این محموله خودداری می کرد با این توجیه که این معامله ای خصوصی بین یک شرکت کانادایی و فیلیپین بوده است.

در ماه های گذشته مناقشه بر سر این مسئله، میان کانادا و فیلیپین شدت گرفت. رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین، در ماه آوریل کانادا را تهدید به جنگ کرد و این کشور سفیر خود را از کانادا فراخواند. در پی شدت دریافت تنش، کانادا بیان کرد، حاضر است محموله را بازپس بگیرد اما مهلت اعلام شده از سوی فیلیپین را نمی پذیرد. در نهایت دوترته هفته گذشته دستور بازگشت محموله را صادر کرد.

فیلیپین تنها کشور جنوب آسیا نیست که پسماند های کشورهای صنعتی را می پذیرد. چین هم مدت زمان زیادی بخش عظیمی از زباله های پلاستیکی را برای بازیافت، وارد می کرد. این کشور اما سال گذشته بیان کرد به منظور بهبود شرایط زیست محیطی در این کشور، دیگر قصد بازیافت زباله های پلاستیکی وارداتی از دیگر کشورها را ندارد. از آن موقع تاکنون، کشورهای جنوب شرق آسیا مقصد محموله های بزرگ زباله های پلاستیکی از دیگر کشورها شده اند.

در این میان اما جنبشی شکل گرفته که هدفش جلوگیری از تبدیل شدن جنوب شرق آسیا به مکانی برای تخلیه زباله دنیا است. مالزی کمی پیش بیان کرد، دست کم 3000 تن پسماند پلاستیکی دسته بندی نشده را به کشورهایی چون استرالیا، بنگلادش، کاناداز چین، ژاپن، عربستان سعودی و آمریکا بازپس می فرستد.

بر پایه اطلاعات سازمان بهداشت دنیای، هر ساله تقریبا 300 میلیون تن پلاستیک فراوری می گردد. پای بخش بزرگی از این پلاستیک یا به مکان های جمع آوری زباله باز می گردد یا به دریاها.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 249

به "فیلیپین زباله های کانادا را برمی گرداند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلیپین زباله های کانادا را برمی گرداند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید