قیمت مرغ در بازار زنجان گران است، صادرات 177 تن کشمش به بازارهای اروپا

به گزارش تیم علمی، مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی زنجان گفت: : براساس هزینه های انجام گرفته قیمت 7 هزار و 950 تومانی مرغ گرم در بازار استان گران است.

قیمت مرغ در بازار زنجان گران است، صادرات 177 تن کشمش به بازارهای اروپا

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت چاپ تراکت سیاه و سفید از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ تراکت های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

عبدالله جعفری در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در زنجان گفت: قیمت محصولات و انواع کالاها در بازار به صورت کاملا رقابتی و مبتنی بر عرضه و تقاضاست.

وی با اشاره به شرایط قیمت محصولات کشاورزی در بازار استان زنجان در 4 ماهه نخست سال جاری توضیح داد: در این مدت به طور متوسط در تمامی محصولات اعم از پروتئینی، باغی و زراعی با افزایش حدود 11 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو هستیم.

مدیر تنظیم بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان میانگین قیمت محصولات در بازار تا خاتمه تیرماه سال جاری را با توجه به تورم 13 درصدی اعلام شده کشور مطلوب دانست.

ساماندهی بازار مرغ

وی با بیان اینکه بازار مرغ در استان زنجان ساماندهی شده است، ابراز کرد: با کنترل هزینه های سربار و حذف واسطه های زائد، قیمت مرغ در چهار ماه نخست سال جاری در استان زنجان در مقایسه با میانگین کشوری پایین است.

جعفری گفت: با توجه به سیاست های دولت در راستای تنظیم بازار گوشت مرغ و عرضه مناسب این کالای اساسی در سطح کشور با پیگیری سازمان جهاد کشاورزی و با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام، اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان هم اکنون مرغ منجمد دولتی با نرخ مصوب در بازارهای استان عرضه می گردد.

وی اضافه کرد: به منظور کاهش نوسان های قیمتی مرغ در بازار، عرضه مرغ منجمد با نرخ مصوب دولتی در فروشگاه های هدف ادامه می یابد.

مدیر تنظیم بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ابراز کرد: در حال حاضر مرغ منجمد در استان زنجان با قیمت هر کیلو 5 هزار و 400 تومان بدون محدودیت در بیشتر مرغ فروشی های استان در دسترس عموم قرار گرفته است.

وی خریداری و ذخیره سازی مرغ و توزیع آن در مواقع ضروری را از اقدامات دولت برای حمایت از فراورینمایندگان و مصرف نمایندگان دانست و گفت: براساس اعلام شرکت پشتیبانی امور دام و تائید اداره کل دامپزشکی استان زنجان فراوری و بسته بندی مرغ منجمد عرضه شده در بازار در شرایط کاملا استاندارد و با رعایت اصول بهداشتی انجام گرفته است.

جعفری در خصوص قیمت مرغ گرم در بازار استان زنجان توضیح داد: قیمت مرغ در بازار استان زنجان در روز پنجشنبه هفتم مرداد ماه 7 هزار و 950 تومان بوده است.

قیمت مرغ در بازار زنجان گران است

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاران مبنی بر مشخص قیمت منطقی مرغ گرم تا 7 هزار و 500 مطرح نمود: بر اساس هزینه های انجام گرفته قیمت 7 هزار و 950 تومانی مرغ گرم در بازار استان زنجان گران است.

مدیر تنظیم بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه بر اساس منطق مالی لازم است تا شهروندان از خرید محصول گران خودداری نمایند، توضیح داد: پیشنهاد می گردد مردم در واکنش به قیمت بالا و غیرمنطقی محصولات به سمت مصرف کالاهای جانشین و رقیب گرایش یابند.

وی ابراز کرد: برای مثال مردم در واکنش به قیمت بیش از حد انتظار مرغ گرم در بازار استان زنجان بهتر است نسبت به خرید مرغ منجمد که به لحاظ کیفیت هیچ تفاوتی با مرغ گرم ندارد اقدام نمایند.

جعفری در خصوص بازار شکر به خبرنگاران گفت: کالای شکر هم اکنون به وسیله بورس کالای کشاورزی توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران وابسته به جهاد کشاورزی بدون محدودیت به صنایع و کارخانجات مصرف نماینده شکر عرضه می گردد.

وی مطرح نمود: در بخش خانوار و تا اطلاعات ثانوی عرضه شکر در تعاونی ها و فروشگاه های هدف کشور و به تبع آن استان زنجان توزیع می گردد.

ایجاد خاتمهه صادرات محصولات کشاورزی

مدیر تنظیم بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ضمن تاکید بر لزوم ایجاد جایگاهی برای صادرات محصولات کشاورزی استان گفت: ایجاد خاتمهه صادرات محصولات کشاورزی در استان زنجان تا حدودی می تواند در تنظیم بازار محصولات تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه ایجاد مراکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در خاتمهه صادراتی استان زنجان در ایجاد فضای رقابتی بازار و عادلانه کردن عرضه محصولات با قیمت منطقی نقش مهمی را ایفا خواهد نمود بر لزوم همکاری دستگاه های ذی ربط برای به بهره برداری رسیدن این پروژه تاکید نمود.

جعفری با اشاره به توانمندی های استان زنجان در فراوری و صادرات کشمش اضافه کرد: به وجود کارخانجات فرآوری قوی و مجهز به آخرین تکنولوژی های روز و جهانی، این استان در فراوری و صادرات انواع کشمش به کشورهای جهان به ویژه اروپایی حتی در دوران تحریم پیروز عمل نموده است.

صادرات 177 تن کشمش به بازارهای اروپا

وی توضیح داد: براساس آخرین گزارشات که مربوط به خرداد ماه سال جاری است بیش از 117 تن کشمش به ارزش بیش از 176 هزار دلار از استان زنجان به کشورهای اروپایی صادر شده است.

مدیر تنظیم بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به کیفیت مطلوب کشمش فراوریی استان بیان نمود: با توجه به کیفیت بالای کشمش فراوری شده در استان زنجان، روسیه و ترکیه و سایر کشورهای پیشرفته جهان نسبت به ورود این محصول استقبال می نمایند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر صنعت کشمش استان زنجان از نبود سرمایه در گردش رنج می برد، گفت: در صورت تامین تسهیلات ارزان قیمت قابلیت افزایش فراوری و صادرات کشمش استان به بیش از سه برابر در واحدهای فراوریی و صنایع ذیربط وجود دارد.

گفت وگو از لیلا محمدی

منبع: تسنیم
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 814

به "قیمت مرغ در بازار زنجان گران است، صادرات 177 تن کشمش به بازارهای اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت مرغ در بازار زنجان گران است، صادرات 177 تن کشمش به بازارهای اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید