مرسدس بنز باارزش ترین برند جهان شد

به گزارش تیم علمی، زندگی امروز / پایان مرسدس بنز پس از قریب یک دهه کوشش و کوشش توانست سازنده مشهور ژاپنی را از اریکه حکمرانی بر فهرست باارزش ترین برندهای خودرویی جهان به زیر کشیده و خود را به نام مالک باارزش ترین برند صنعت خودروی جهان معرفی کند. جالب است بدانید برند این شرکت تا سال 2011 تنها 27.5 میلیارد دلار ارزش داشت اما هم اینک بیش از 43.9 میلیارد دلار قیمت دارد.

مرسدس بنز باارزش ترین برند جهان شد

به گزارش زندگی امروز به نقل از فرادید،این دومین شکست تویوتا از سال 2010 در عرصه جهانی است که موجب تزلزل در جایگاه برجسته این برند در جهان شده است. فولکس واگن از سه سال قبل با افزایش شدید تیراژ تولید و خرید برندهای بزرگ تواسنته بر صدر جایگاه بزرگترین خودروساز جهان که پیشتر متعلق به برند تویوتا بود تکیه دهد.

حالا هم مرسدس بنز توانسته نام باارزش ترین برند جهان را از این شرکت پیشرو ژاپنی بگیرد. در چندین سال گذشته، تویوتا به خاطر تیراژ بالای خودروهایی که در جهان تولید و عرضه می کرد و همچنین محبوبیتی که در بازار خودروهای دست دوم داشت، همیشه به نام باارزش ترین برند خودرویی در جهان معرفی می شد اما امسال مرسدس بنز توانسته است که جای تویوتا را بگیرد و دلیل اصلی آن هم توسعه و عرضه هدفمند محصولات مختلف و متنوع بوده است.

در گزارش برند فاینانس 2018 آمده است که ارزش کلی برند مرسدس بنز اکنون 43.9میلیارد دلار است که افزایش 24 درصدی را نسبت به سال پیش نشان می دهد. در این گزارش آمده که علاوه بر فاکتورها و عوامل معمول در تخمین ارزش برند ها، افزایش قابل توجه فروش سالانه مرسدس بنز در سال گذشته هم تاثیر زیادی بر افزایش ارزش این برند داشته است.

تویوتا که نسبت به سال پیش 6 درصد کاهش ارزش برند داشته است، اکنون 43.7 میلیارد دلار تلقی می شود و رتبه سوم هم به ب. ام. و رسیده است که ارزش آن 41.8 میلیارد دلار اعلام شده است. فولکس واگن هم که در حال احیا پس از دیزل گیت است، با ارزش 25.14 میلیارد دلار در رتبه چهارم ایستاده و در مجموع 28امین برند برتر در تمام اقتصاد جهان است.

اگرچه مرسدس بنز باارزش ترین برند خودرویی محسوب می شود، اما بیشترین رشد ارزش برندهای این صنعت متعلق به آستون مارتین است که با رشد 268 درصدی، اکنون 3.6 میلیارد دلار ارزش دارد و از لحاظ رتبه بندی کلی، بیست و چهارمین برند باارزش خودرویی جهان محسوب می شود.

نیسان ژاپن، تسلای آمریکا، پورشه آلمان، فراری ایتالیا، آئودی آلمان و هوندای ژاپن از جمله دیگر برندهای هستند که در فهرست ده برند برتر صنعت خودرو جهان جایگاه بالایی دارند ضمن اینکه فاصله بسیاری با ده برند دوم جدول دارند. ضمناً برندهای چینی هم با سرعت زیادی در حال رشد هستند و رتبه ها را یکی پس از دیگری پشت سر می گذارند.

جالب است که برای اولین بار در رتبه بندی باارزش ترین برندهای خودرویی، شش گروه چینی در 50 رتبه اول قرار دارند که این می تواند به مثابه یک زنگ خطر جدی برای خودروسازان قدیمی جهان از جمله برندهای اروپایی باشد. بر این مبنا در فهرست سال 2018 می توان نام برندهای چینی و گمنامی نظیر هاوال، جیلی، بی وای دی، بائوجون، فوتون و جک موتورز را در بین باارزش ترین برندهای صنعت خودرو جهان دید.

منبع: زندگی روز
انتشار: 7 شهریور 1400 بروزرسانی: 7 شهریور 1400 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1826

به "مرسدس بنز باارزش ترین برند جهان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرسدس بنز باارزش ترین برند جهان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید