مرنجاب، قلب تپنده کویرهای ایران

به گزارش تیم علمی، ایران پهناور، سراسر پر است از مکان های زیبایِ طبیعی، دنج و دست نخورده. که در هر فصلی از سال فریبندگی خود را دارد. سفر به کویرِ پر رمز و راز مرنجاب، شما را با یکی از این مکان ها روبرو می نماید.

مرنجاب، قلب تپنده کویرهای ایران

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

مرنجاب شگفت انگیز، بخشی از کویرهای ایران است که فقط می توان از آن دیدن کرد تا متوجه عمق زیبایی و حیرت در کویر پر رمز و راز شد. اگر طالب کسب هیجان در کویرهای بی نظیر ایران هستید، اگر علاقه مند به عکاسی از غروب پلی گون های دریاچه آران و بیدگل باشید و یا اگر دوست دارید روی شن های داغ قدم بزنید و قلب زنده کویر را احساس کنید؛ وَ در نهایت اگر می خواهید در شب مخملیِ کویر دست خود را دراز کنید و ستاره ها را بچینید، فقط و فقط کوله بار خود را ببندید و به مرنجاب سفر کنید.

کاروانسرای مرنجاب عروسِ شنهای طلایی

به اصفهان و شهر آران و بیدگل برسید، پس از آن که 40 کیلومتر در جاده مرنجاب راندید و دو کاروانسرا را با امکانات محدود پشت سر گذاشتید، به کاروانسرای مرنجاب می رسید، بنایی که در سال 1012 ه.ق به دستور شاه عباس صفوی ساخته شد، برای تاجرانی که شبشان را در آن صبح نمایند تا پس از استراحت، دوباره راهی جاده ابریشم شوند.

فاکتور مهمی که این کاروانسرا را به یک اصل گردشگری تبدیل نموده، وجود قنات آب شیرین است که در این بنای 29 اتاقه وجود دارد. در بخش جنوبی این کاروانسرا حوضچه آب بزرگی ساخته شده که گاهی حیوانات کویری به آن جا سر زده و در حالی که خود را سیراب می نمایند؛ سوژه عکاسی خوبی برای شما خواهند شد.

همچنین اگر طالب چادر زدن در دل کویر هستید، می خواهید آتشی بیفروزید و از شب کویر لذت ببرید؛ خبر خوب این است که دور تا دور این کاروانسرا سنگ فرش شده و جالب است بدانید در این صورت حتماً همسایگان چادرنشین تان بیش از مسافرانِ اقامت نموده در اتاق های کاروانسرا خواهند بود.

تفرجگاه یعنی تفریح در کویر

پیاده روی حرفه ای

اگر دل عاشقی داشته باشید؛ قطعاً قدم زدن روی شن های داغ در سکوتِ مرنجاب، زیر تیغ آفتاب، کمی قلب تان را آرام می نماید. شاید نیم ساعت پیاده روی در کویر، زمان خیلی زیادی باشد اما وقتی به رمل های شنی رسیده و از آن بالا می روید، چشم انداز زیبا و عمیق کویر با منظره چشم نواز و سفید رنگِ دریاچه نمک را تلفیق شده در مقابل دیدگان تان می بینید، خستگی از جان تان می رهد.

آفورد سواری؛ 10 دقیقه 40 هزار تومان

ماشین های شاسی بلند برای ماسه های روان کویر در مرنجاب بهترین گزینه است. اما چون ممکن است شما با تور و با اتوبوس به این مکان رسیده باشید، یکی از امکانات موجود در این ناحیه وجود سواری های آفوردی است که با راننده و بی راننده، در برابر 40 هزارتومان اجاره داده می شوند، تا شما خودتان سواری را از تپه های کوتاه کویر بالا رانده و ماسه ها را به اطراف بپاشید.

ویراژ با موتورهای چهار چرخ

اگر تنها به مرنجاب سفر نموده باشید و هوادار تفریحات تک نفره باشید، موتور چهارچرخه هم برای تان جذاب خواهد بود که با توجه به مسافت و دقایق استفاده از آن می توانید از 15 هزار تومان به بالا بپردازید و روی تپه های شنی ویراژ بدهید.

شتر سواری

در هر کویر چه مرنجاب باشد، چه دشت لوت، شتر سواری جزء لاینفک سفر شما به این مناطق خواهد بود که با پرداخت هزینه ای نزدیک به 10 هزار تومان به بومیان منطقه می توانید آن را تجربه کنید.

شب نشینی و عکاسی

جالب است بدانید شب نشینی در کویر، اصلی ترین هدف سفرِ بعضی از گردشگران به مرنجاب است. کمپینگ زنان حرفه ای با تجهیزات کامل خود، درصد کثیری از گردشگران مرنجاب را تشکیل می دهند که به راحتی می توانید آن ها را با سه پایه ها و دوربین های پیشرفته شان، خارج از چادر شناسایی کنید.

حرف آخر

با این که کویر زیبایی های بی نظیر و بی پایانی دارد، توصیه می کنیم حتماً با دوستانی حرفه ای به این منطقه رفته و یا همان ابتدای جاده مرنجاب از راهنماها بخواهید تا شما را در این سفر همراهی نمایند.

از شما دعوت می کنیم برای خواندن مطالب بیشتر و مرتبط با گردشگری به خبرنگاران مراجعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 778

به "مرنجاب، قلب تپنده کویرهای ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرنجاب، قلب تپنده کویرهای ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید