مصرف اینترنت در روستاها 2 برابر شد

به گزارش تیم علمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رگولاتوری، مهرداد ترابیان با بیان اینکه تا خاتمه سال 98 حدود 36 هزار و 700 روستا، یعنی 93 درصد روستاهای کشور از پوشش تلفن همراه برخوردار شدند، گفت: تقسیمات کشوری روستا به محدوده ای گفته می گردد که بالای 20 خانوار داشته باشد و در حال حاضر در کشور بالای 39 هزار روستا وجود دارد که توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در آنها یکی از اهداف دولت است.

مصرف اینترنت در روستاها 2 برابر شد

وی ادامه داد: بر اساس ماده 68 برنامه ششم توسعه، 80 درصد روستاهای کشور باید به پهن باند دسترسی داشته باشند و از 4 خدمت پزشکی از راه دور، آموزش از راه دور، بانکداری الکترونیک و کشاورزی از راه دور بهره مند شوند. بر همین اساس هدف گذاری وزیر ارتباطات برای سال 99، اتصال 100 درصدی روستاها به شبکه پهن باند است. البته امکان دارد حدود 5 درصد روستاها به دلیل شرایط خاص جغرافیایی، شامل این هدف گذاری نشوند.

ترابیان در خصوص دسترسی روستاها به شبکه ملی اطلاعات در سال گذشته، گفت: در سال 98 نزدیک به 35 هزار روستا، یعنی حدود 89 درصد از روستاهای کشور به پهن باند شبکه ملی اطلاعات دسترسی پیدا نموده اند؛ این آمار در سال 96 حدود 32 درصد کل روستاهای کشور را شامل می شد. همچنین تا سرانجام سال 98 بیش از 31 هزار و 500 روستا به تلفن ثابت دسترسی پیدا نموده اند.

وی با اشاره به افزایش پوشش ارتباطی و پهن باند روستاها در دو سال گذشته توضیح داد: هنگامی که وزارت ارتباطات مشغول شبکه سازی در روستاها بود، بسیاری انتقاد می کردند که پوشش پهن باند در روستاها چه ضرورتی برای کشور دارد؟ اما با شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، راه اندازی آموزش از راه دور نشان داد اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طی این سال ها زیرساختی را ایجاد نموده که در بسیاری از روستاهای دورافتاده دانش آموزان می توانند آموزش از راه دور را تجربه نمایند.

ترابیان اضافه نمود: در دوران کرونا مصرف ترافیک اینترنت در روستاها نیز مانند شهرهای کشور تقریباً دو برابر شده است. با این تفاوت که با برداشته شدن بعضی محدودیت ها در شهرها، شاهد افت ترافیک اینترنت بوده ایم، اما در روستاها همچنان مصرف ترافیک اینترنت بالا است و البته این موضوع تا به امروز مشکل خاصی برای شرایط دسترسی روستاها ایجاد ننموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1053

به "مصرف اینترنت در روستاها 2 برابر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف اینترنت در روستاها 2 برابر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید