معرفی نامزدهای نهایی مهم ترین جایزه ادبی کانادا

به گزارش تیم علمی، پنج نویسنده به مرحله نهایی جایزه 100 هزار دلاری گیلر کانادا که از گران ترین جایزه های ادبی جهان محسوب می گردد، راه پیدا کردند.

معرفی نامزدهای نهایی مهم ترین جایزه ادبی کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا قیمت هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش ایسنا، سی.بی.سی نوشت: جایزه ادبی گیلر که هرساله با حمایت اسکاتیا بانک برگزار می گردد، اسامی پنج نامزد نهایی این دوره اش را اعلام نمود.

گیلر که مهم ترین جایزه ادبیات داستانی کانادا محسوب می گردد، پنج اثر برگزیده را از میان 12 نامزد اولیه و 112 کتاب ارسالی انتخاب نموده و روز 20 نوامبر نام برنده نهایی را اعلام خواهد نمود.

ایدن رابینسون که سال 2000 نامزد نهایی این جایزه شده بود، این بار با کتاب پسر یک شعبده باز وارد مرحله نهایی این رقابت ادبی شده است. مایکل ردهیل سال 2001 به فهرست فینالیست ها راه یافته بود و در این دوره برای نگارش میدان بولو نامزد نهایی شده است. راشل کاسک هم از نامزدهای نهایی سال 2015 بوده و این بار برای ترانزیت برگزیده شده است.

میشل وینترز و اد اولوگلین به ترتیب با رمان های من یک کامیونم و خیالات زمستان، دو نویسنده ای هستند که برای اولین بار وارد گردونه این رقابت ها شده و به فهرست نامزدهای نهایی راه پیدا نموده اند.

جایزه گیلر که هرساله با حمایت اسکاتیا بانک برگزار می گردد، طی دو دهه اخیر به یکی از مهم ترین جوایز آمریکای شمالی تبدیل شده است. امسال اولین دوره ای است که این جایزه بدون حضور جک رابینوویچ ـ بنیان گذار فقید این رویداد فرهنگی ـ برپا می گردد. رابینوویچ اوایل امسال میلادی در سن 87 سالگی درگذشت.

نام برنده نهایی روز 20 نوامبر 2017 طی مراسمی در تورنتو با مجری گری مری والش کمدین اعلام می گردد. برنده جایزه گیلر جایزه ای 100 هزار دلاری دریافت می نماید و به هر یک از نامزدهای نهایی مبلغی 10 هزار دلاری اعطا خواهد شد.

این جایزه کانادایی در سال 1994 توسط جک رابینودیچ، تاجر اهل تورنتو، برای بزرگداشت نام همسرش دوریس گیلر، ویراستار و روزنامه نگار، راه اندازی شد و هرساله به بهترین رمان و یا مجموعه داستان کوتاه کانادایی تعلق می گیرد که به زبان انگلیسی در سرتاسر این کشور منتشر شده باشد.

هدف از راه اندازی این جایزه ادبی، توجه بیش تر به ادبیات کانادا بود. این جایزه در سال 2005 از سوی اسکاتیا بانک مورد حمایت توأمان نهاده شد. از چهره های سرشناسی که پیش تر جایزه گیلر را از آن خود نموده اند، می توان به مارگارت اتوود، اسی ادوگیان، آلیس مونرو و مایکل اونداجی اشاره نمود.

انتهای پیغام

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 950

به "معرفی نامزدهای نهایی مهم ترین جایزه ادبی کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی نامزدهای نهایی مهم ترین جایزه ادبی کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید