مقاله: با نان های کشورهای مختلف دنیا آشنا شوید

به گزارش تیم علمی، وقتی از شما می پرسند که نان چیست؟ احتمالاً بدون معطلی پاسخ می دهید و با توجه به اینکه اهل کدام نقطه از دنیا باشید، پاسخ تان متفاوت خواهد بود. ویلیام روبل (William Rubel)، مورخ نان، معتقد است که ارائه تعریف دقیقی از نان ضرورتی ندارد و حتی می تواند مخرب باشد. او که کتاب نان: یک تاریخ دنیای را نوشته است، توضیح می دهد:

مقاله: با نان های کشورهای مختلف دنیا آشنا شوید

خمیر نان سیمیت (simit) در دانه های کنجد غلطانده شده و بعد به شکل دایره های مارپیچ درآورده می گردد. چندین دهه قبل، فروشنده های خیابان های استانبول، سینی های مملو از نان را با خود حمل می کردند، هرچند که اکنون به ندرت این فروشنده های نان فعالیت می کنند. در عوض مردم این نان را به صورت روزانه از غرفه های کنار خیابان خریداری می کنند؛ جایی که حلقه های تیره رنگ نان روی هم انباشته شده اند. رویه ای که قبل از پخت روی نان مالیده می گردد، شیرینی ملایمی به آن می دهد؛ در واقع خمیر نان در شهد یا ملاس غلطانده می گردد و همین رویه در اثر حرارت به کارامل تبدیل می گردد.

این پنکیک های نازک که اغلب به آن هاپرز (hoppers) نیز می گویند، بهتر است که به صورت داغ و در حوالی دکه های غذای خیابانی در کلمبو میل گردد. بهترین غذایی که می توان با آپام خورد، سامبال نارگیل و کاری مرغ است یا حتی می توان آن را با تخم مرغ سفارش داد. برای آپام تخم مرغ، یک تخم مرغ کامل در وسط آپام شکسته شده و سپس روی آن سس تند خوش عطروبویی ریخته می گردد. این نان همچنین در جنوب هند نیز رواج زیادی دارد.

منبع مقاله: با نان های کشورهای مختلف دنیا آشنا شوید

انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1914

به "مقاله: با نان های کشورهای مختلف دنیا آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: با نان های کشورهای مختلف دنیا آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید