نخاله های ساختمانی معضل محیط زیستی زاهدان

به گزارش تیم علمی، مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از پاک سازی بخشی از کمربندی مجاور بیمارستان تامین اجتماعی زاهدان با پیگیری قاطع اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان خبر داد.

نخاله های ساختمانی معضل محیط زیستی زاهدان

به گزارش خبرنگاران وحید پورمردان گفت: پسماندهای ساختمانی و ضایعات فعالیت های عمرانی بخش عمده ای از پسماندهای شهر زاهدان را به خود اختصاص داده است. در حال حاضر حجم نخاله های ساختمانی و عمرانی به قدری است که این موضوع را به یکی از بزرگ ترین معضلات زیست محیطی شهر زاهدان تبدیل کرده است. وی افزود: متأسفانه مشاهده می شود عده ای ناآگاه به مسائل زیست محیطی برای کسب سود بیشتر به جای دفع اصولی پسماندهای ساختمانی اقدام به تخلیه ضایعات و نخاله های ساختمانی در محل های غیرمجاز و سطح شهر زاهدان می کنند. این گونه تخلفات زیست محیطی سلامت روان و زیبایی شهر را دچار اختلال می کند و موجب آسیب رسانی به شهر و تهدید سلامت اجتماعی می شود و معضلات و مسائل عدیده ای را نیز پدید می آورد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در خصوص بر خورد قانونی با متخلفان این حوزه گفت: با گشت زنی های شبانه روزی ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان مشخص شد تعدادی از افراد سودجو شبانه اقدام به تخلیه نخاله های ساختمانی در حاشیه شهر و کمربندی های ورودی شهر می کنند که سبب شده شهر زاهدان و دیگر شهرهای استان در محاصره نخاله های ساختمانی و پسماندهای خانگی قرار گیرند. از این رو با پیگیری های قاطع محیط زیست استان، متخلفان این حوزه شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

پورمردان در خصوص جمع آوری نخاله ها و پسمانده های عمرانی رهاشده در حاشیه شهر زاهدان گفت: متخلفان شناسایی شده در منطقه کمربندی مجاور بیمارستان تامین اجتماعی زاهدان ضمن پیگیری پرونده قضایی خود اقدام به جمع آوری نخاله های ساختمانی اطراف کمربندی مذکور کردند و پسماندهای جمع آوری شده را به محل دفع اصولی نخاله های ساختمانی انتقال دادند. در چند ماه اخیر به همت شهرداری منطقه 4 زاهدان و سازمان بازیافت بخشی از پسماندهای ساختمانی کمربندی ورودی شهر و منطقه لار زاهدان جمع آوری و محیط پاک سازی و بهسازی شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 441

به "نخاله های ساختمانی معضل محیط زیستی زاهدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخاله های ساختمانی معضل محیط زیستی زاهدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید