نشست مدیر فنی صندوق احیاء و مدیران کل میراث فرهنگی اردبیل و آذربایجان شرقی

به گزارش تیم علمی، مدیر فنی صندوق احیاء و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی در نشست های جداگانه ایی با مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان های اردبیل و آذربایجان شرقی وضعیت ابنیه تاریخی واگذار شده این استان ها را مورد بررسی قرار داد.

نشست مدیر فنی صندوق احیاء و مدیران کل میراث فرهنگی اردبیل و آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی صابتا، خشایار نیکزاد در سفر خود به استان اردبیل، پس از دیدار با نادر فلاحی با همراهی جابر نوروزی ناظر ستادی صندوق احیاء از بناهای واگذار شده موسسه متبوع خود در اردبیل بازدید کرد.

مدیر فنی صندوق احیاء، ضمن حضور در خانه صادقی اردبیل از مراحل فنی عملیات توسعه احیاء این بنای تاریخی بازدید کرد.

نیکزاد در تشریح این بازدید شرح داد: با حل و فصل مسایل مربوط به این بنا و تجهیز تکمیلی آن، بخش پذیرایی با تمام ظرفیت مشغول به فعالیت خواهد شد و بخش اقامتی بنا نیز با 11 اتاق و 30 تخت در مهلت مقرر مشغول خدمات رسانی به گردشگران داخلی و خارجی خواهد شد.

بنابر اعلام مدیر فنی صندوق احیاء، خانه خادم باشی دیگر بنای واگذار شده صندوق احیاء در استان اردبیل است که عملیات اجرایی مرمت این بنا منطبق با استاندارد های لازم در حال انجام است و در جریان این سفر تصمیمات مناسبی برای اقدامات حفاظتی از بنا گرفته شد.

همچنین در ادامه نیکزاد ضمن حضور در استان آذربایجان شرقی، با مرتضی آبدار بخشایش مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان دیدار کرد.

عمارت امیر ارشد ورزقان نخستین بنایی بود که در استان یاد شده مورد بازدید مدیر فنی صندوق احیاء قرار گرفت و در جلسه ای با حضور سرمایه گذار این بنا مباحث تکمیلی طرح مرمت بنا مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد اصلاحیات لازم در شورای فنی صندوق مطرح شود.

عمارت سرخه ایی و حمام نوبر تبریز دیگر بناهایی بودند که در این سفر مورد بازدید قرار گرفتند و مسایل سرمایه گذاران این بناها در حضور نیکزاد بررسی شده و موارد فنی لازم برای پیشبرد اهداف احیاء این بناها به آن ها ابلاغ شد.

کاروانسرای یام مرند ایستگاه پایانی سفر دو روزه نمایندگان صندوق احیاء به استان های اردبیل و آذربایجان شرقی بود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 5 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 178

به "نشست مدیر فنی صندوق احیاء و مدیران کل میراث فرهنگی اردبیل و آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست مدیر فنی صندوق احیاء و مدیران کل میراث فرهنگی اردبیل و آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید